2013-11-23, 02:04
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Enl DN pluggade den anhållne ekonomi vid SU vid tiden för mordet. Det stämmer på den person som omtalas i tråden.

OM det skulle vara denna person är nog detta ett mycket ovanligt fall: vad kan få en till synes skötsam högskolestuderande att bruka sådant övervåld?

Tycker inte rån duger som förklaring. Däremot svartsjuka, sex, droger eller vansinne.

Och hur fick de kontakt: på tentapuben? Eller har GM varit med på tentapuben utan att ha kontakt och sedan lurpassat på PH?

Kanske PH hotat med att avslöja RO:s sexuella preferenser?
Citera
2013-11-23, 02:08
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tevje
Jag? Det är Du som använder detta som indicier och argument.
Nej, nu får du nog läsa om, och försöka läsa rätt.
Jag googlade lite snabbt, och skrev sedan ner ett par saker som jag hittade, som ett led i den kartläggning av GM som vanligtvis förekommer här på FB. Det är du som, helt felaktigt, läser in "indicier" och "argument".
Om jag hade hittat sidor som visade att MGM skulle ha en stor fäbless för lövsågning, så jade jag bifogat det också. Inte för att jag skulle ha trott att det hade någonting med brottet att göra, utan för att det hjälper till att ge en bild av MGM som person.

Citat:
Ursprungligen postat av Tevje
Ok, jag ger mig, har RO gjort det som du skriver så finns inte mycket att tillägga.
Det här förstår jag inte riktigt. Hur kan du, som har haft en hel del med utredningen att göra och därmed är insatt, lägga dig så platt?

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Dessutom har vi precis fått reda på att det ligger något hos TR angående barnporr.
Jag tror att du missförstod Trojan, och att det är det aktuella brottet (mordet på Per) som ligger hos Stockholms TR.
Citera
2013-11-23, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDiggler
Vem vet att det är RO som är MGM överhuvudtaget, finns det nåt som styrker det mer än att någon skrivit det här?

Han lär häktas på måndag och då kommer namnet fram.
För visst gör de inte det administrativa på helgerna? Eller? Nån som vet?
Citera
2013-11-23, 02:13
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Enl DN pluggade den anhållne ekonomi vid SU vid tiden för mordet. Det stämmer på den person som omtalas i tråden.

OM det skulle vara denna person är nog detta ett mycket ovanligt fall: vad kan få en till synes skötsam högskolestuderande att bruka sådant övervåld?

Tycker inte rån duger som förklaring. Däremot svartsjuka, sex, droger eller vansinne.

Och hur fick de kontakt: på tentapuben? Eller har GM varit med på tentapuben utan att ha kontakt och sedan lurpassat på PH?

BO stod väl och åt vid grillen runt 04.40? Om han slog följe med någon från tentapuben borde väl den personen ha identifierats? Eller så har man helt enkelt inte lyckats med det.
Citera
2013-11-23, 02:15
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand

Jag tror att du missförstod Trojan, och att det är det aktuella brottet (mordet på Per) som ligger hos Stockholms TR.

Ok, jag läste hans inlägg en gång till och inser att det faktiskt kan tolkas på två sätt.
Om jag tolkat fel ber jag om ursäkt.

Fast å andra sidan så är det väl självklart att fallet ligger hos Stockholms TR, då mordet inträffade i Stockholm, samt att både BO och MGM bor/bodde här.
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-11-23 kl. 02:18.
Citera
2013-11-23, 02:20
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Fast å andra sidan så är det väl självklart att fallet ligger hos Stockholms TR, då mordet inträffade i Stockholm, samt att både BO och MGM bor/bodde här.
Det stämmer säkert, men Trojan skrev nog detta som ett svar på min fråga, eftersom jag spekulerade i om att det ev. kunde tillhöra Attunda.
Citera
2013-11-23, 02:32
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
BO stod väl och åt vid grillen runt 04.40? Om han slog följe med någon från tentapuben borde väl den personen ha identifierats? Eller så har man helt enkelt inte lyckats med det.
Ja, han ska ju ha varit där. Med folk han kände, dessutom, om jag förstått rätt.

Har han sagt fel sak till fel person (som sedan blivit vansinnig)? Är det någon som stalkat honom från tentapuben? Finns ju inte så mycket annat folk ute så dags.

Och om det nu är den anhållne - hur har han lyckats vara ordentlig hela livet både före och efter vansinnesutbrottet? Konstigt, konstigt.

En annan konstig sak är kniven, som GW säger ska vara en typisk pundarkniv, med märken från tidigare inbrott. En ekonomistuderande har väl inte en sån kniv?

Är den anhållne en Dr Jekyll och Mr Hyde? Eller har polisen tagit miste? Eller är det ytterligare en eller flera inblandad(e)?
Citera
2013-11-23, 02:49
Medlem
fressas avatar
http://image.bayimg.com/2ca33248bb8d08f52e9e70f908a44fa39d1a9f2d.jpg

Senast redigerad av fressa 2013-11-23 kl. 02:54.
Citera
2013-11-23, 02:52
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ja, han ska ju ha varit där. Med folk han kände, dessutom, om jag förstått rätt.

Har han sagt fel sak till fel person (som sedan blivit vansinnig)? Är det någon som stalkat honom från tentapuben? Finns ju inte så mycket annat folk ute så dags.

Och om det nu är den anhållne - hur har han lyckats vara ordentlig hela livet både före och efter vansinnesutbrottet? Konstigt, konstigt.

En annan konstig sak är kniven, som GW säger ska vara en typisk pundarkniv, med märken från tidigare inbrott. En ekonomistuderande har väl inte en sån kniv?

Är den anhållne en Dr Jekyll och Mr Hyde? Eller har polisen tagit miste? Eller är det ytterligare en eller flera inblandad(e)?

Ja väldigt mycket är konstigt om det nu är den gripne som är mördaren. Lägg därtill fodralet som skall vara kastat vid halva vägen mellan Östra och Swartlings. Drar man verkligen fram kniven på öppen gata 400 meter innan själva dådet om man känner varandra? Å andra sidan fattar jag inte vad han har där och göra annat än att han går vid den skolan och det just varit fest där.
Möjligen för att ta bussen hem till Waxholm.

Edit: Såg nu att GM kan ha haft lägenheten på Valhallavägen han senare var folkbokförd vid redan 1996.
Senast redigerad av Moon The Loon 2013-11-23 kl. 03:02.
Citera
2013-11-23, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Han lär häktas på måndag och då kommer namnet fram.
För visst gör de inte det administrativa på helgerna? Eller? Nån som vet?

Har inte helt koll nu på när anhållandet skedde men det är ju max 3 dygn som anhållen som gäller (72t) så kanske blir det då häktning under helgen.
Sthlm TR har alltid jourhäktningar under helger. Har själv varit där en julafton.
Citera
2013-11-23, 03:03
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fressa
http://image.bayimg.com/2ca33248bb8d08f52e9e70f908a44fa39d1a9f2d.jpg

Har den pixlade bilden varit i någon utav tidningarna?
Citera
2013-11-23, 03:05
Medlem
fressas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Har den pixlade bilden varit i någon utav tidningarna?

www.expressen.se

EDIT: http://image.bayimg.com/a5781f6a181e34be14edf658c5904032fd4f18a7.jpg
Senast redigerad av fressa 2013-11-23 kl. 03:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in