2013-11-22, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Har jag missat något?

Snor inte DIF allt? Magnus Uggla-låten, Klippa tung etc...
2013-11-22, 08:44
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert Prytz
Snor inte DIF allt? Magnus Uggla-låten
Vad menar du där? Det enda jag vet är att de skämtsamt körts "allmänna idrottsklubben horungar"
2013-11-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Vad menar du där? Det enda jag vet är att de skämtsamt körts "allmänna idrottsklubben horungar"

Är det intr AIK och DIF som båda kör hand i hand med Uggla? Eller är det några av de andra lagen där uppe?
2013-11-22, 08:59
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Är det intr AIK och DIF som båda kör hand i hand med Uggla? Eller är det några av de andra lagen där uppe?
Både AIK och Bajen har sina versioner.
2013-11-22, 09:34
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
Har tänkt på en sak. AIK Ultras kör ju bara stora och organiserade bränningar med hänvisningar till förbundets reglerverk. ''Det är inte värt att spontanpoppa när regelverket är som det är, utan bättre att alla då kör samtidigt och längst ner.'' Då har ju AIK en förbundstyrd läktarkultur, eller hur? Enligt många så handlar Ultraskulturen om att skita i andra och köra på sin ideal, villkorslös kärlek till laget trots alla regelverk och lagar.
Jisses vad skitnödigt. Förbundet kommer alltid vara en faktor som påverkar läktarna, vi stödjer trots allt lag som spelar i förbundets serie och lyder under förbundets tävlingsbestämmelser. Regler och bestämmelser som ytterst stiftas och legitimeras av dig, mig och alla andra medlemmar i fotbollsklubbarna. Och visst, importera och försök klistra på er vilka ideal ni vill från sydlandet, men kalla det inte villkorslös kärlek. Villkorslös kärlek är inte kompromisslös, framförallt inte när föreningen du älskar valt att underkasta sig reglerna och straffsystemet du skiter i. Det betyder inte att man ska lyda allt och aldrig utföra lite civil olydnad för att påverka, men det måste till en avvägning mellan nyttan i det och skadan som åsamkas föreningen. Sen vad som är mest "Ultras" ger jag blanka fan i, för i så fall är ultraskulturen snarare egoistisk narcissism än kärlek till föreningen. Kärlek är att avstå sina egna intressen ibland när det gynnar den part man älskar.

I förbundets serie gäller förbundets bestämmelser, opinionsbilda inför och gå och rösta på ett jäkla årsmöte om du inte är nöjd med vad vi tillsammans bestämt. Eller starta en egen gärdsgårdsserie, så slipper du att förbundet lägger sig i vad ni gör på läktaren.
2013-11-22, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari
I våras var det ju snack om supporterkampanjer här och huruvida vilka kampanjer som var bättre än andra.

Hursomhelst, igår vann Paint It Black och därmed AIK och framförallt alla supportrar som bidragit till kampanjen på ett eller annat sätt ett pris i kategorin "årets nyskapare" i PR-galan Spinn med motiveringen; "Att vara blixtsnabb och använda det som sker i omvärlden samtidigt som man skapar mycket nytt eget innehåll för att sätta fokus på sina egna budskap i kombination med stor flexibilitet gör att man lyckas med en helt omvärldsdriven kampanj. Årets Nyskapare är AIK Think Tank med bidraget ”Paint it Black”". Det är ju i varje fall ett kvitto på att man gör något rätt. Kul dessutom att plocka hem priset framför svenska PR-jättar.
http://news.cision.com/se/spinn/r/aik-think-tank-vinnare-i-spinn-2013-for-arets-nyskapare,c9502551

Kampanjen är även nominerad i två olika kategorier i The European Excellence Awards som avgörs nere i München nu i början av December och som är den största PR-galan i Europa. Kul!

Stort!

Rätt kul att blicka tillbaka på inlägg som:

Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Nej, hänger man inte på aikforum så är kampanjen trots allt inte så värst stor.

Citat:
Ursprungligen postat av sirJK
Hörde och läste en jävla massa om "Black", men jag trodde det var marabou det var reklam för? Eller var är det gnaget har fått pr?

Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Alltid kul med lite kupper, sedan är väl det faktiska värdet på en sådan sak rätt marginellt, mer ngt för att peppa dom allra hängivnaste än ngt som lockar folk till aik.
2013-11-22, 11:43
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Hem och tugga spettekaka med dig din jävla rövhatt~

Citat:
Ursprungligen postat av nv-natverket

Jag var säkert en av dom som dissade er kampanj, men uppenbarligen lyckades ni bra där! Grattis.
2013-11-22, 11:45
Medlem
Citat:

Kommer även ihåg att Salorm garvade tidigare i tråden när någon skrev om vår "prisbelönta" hifdif-kampanj eftersom den självklart inte fått några priser (däremot en andraplats i Resumé och så diskades vi i en annan där vi var favoriter) - men nu så kan han inte skratta längre när jag skriver om vår prisbelönta PIB-kampanj

Edit: på tal om trollen

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag var säkert en av dom som dissade er kampanj, men uppenbarligen lyckades ni bra där! Grattis.
2013-11-22, 11:53
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Grattis till priset, men det har föga med mitt inlägg att göra.
2013-11-22, 11:54
Bannlyst
Citat:

Tänkte faktiskt citera ditt inlägg där du skrev:
Citat:
Jag som har missat allt det roliga, vad har ni nu gjort som är så fantastiskt? Ärlig fråga.

-men gjorde inte (förrän nu) då du efteråt skrev att du varit borta och inte läst nyheterna. Dessutom skrev du det här inlägget kort efteråt:

Citat:
Toppnyhet vet jag inte, men jag måste hålla med om att ni får väldigt mycket uppmärksamhet vilket alltid är bra.

Det där har ni gjort bra.

Faktiskt väldigt stort. Nominerade i tre olika kategorier och kammade hem guldet i en, framför näsan på stora PR-byråer som har mångmiljon-budgetar. Dessa var nominerade för "årets nyskapare":

The Fan Club med ToolPool för Malmö Järnhandel

Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen

M&C Saatchi Stockholm med GOWEST för Stockholm Pride

Deportivo med Sweat for water för UNICEF och Gothia Cup

Hero Kommunikation AB med Bonde på köpet för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

AIK Think Tank med Paint in Black för AIK Fotboll

Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders
Senast redigerad av nv-natverket 2013-11-22 kl. 12:41.
2013-11-22, 12:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Kommer även ihåg att Salorm garvade tidigare i tråden när någon skrev om vår "prisbelönta" hifdif-kampanj eftersom den självklart inte fått några priser (däremot en andraplats i Resumé och så diskades vi i en annan där vi var favoriter) - men nu så kan han inte skratta längre när jag skriver om vår prisbelönta PIB-kampanj

Edit: på tal om trollen

Troll?
hifdif var ju rejält kass till skillnad från er svarta kampanj, kan nog även du hålla med om. Inga kampanjer där man försöker häckla motståndare blir särskilt bra, men med den där pib så häcklade ni inga utan gjorde istället något annorlunda.

Citat:
Tänkte faktiskt citera ditt inlägg där du skrev:

-men gjorde inte (förrän nu) då du efteråt skrev att du varit borta och inte läst nyheterna. Dessutom skrev du det här inlägget kort efteråt:

Faktiskt väldigt stort. Nominerade i tre olika kategorier och kammade hem guldet i en, framför näsan på stora PR-byråer som har mångmiljon-budgetar. Dessa var nominerade för "årets nyskapare":

The Fan Club med ToolPool för Malmö Järnhandel

Greenhill Relations med Unionens digitala strejkvakter för Unionen

M&C Saatchi Stockholm med GOWEST för Stockholm Pride

Deportivo med Sweat for water för UNICEF och Gothia Cup

Hero Kommunikation AB med Bonde på köpet för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

AIK Think Tank med Paint in Black för AIK Fotboll

Prime med Civil Rights Captcha för Civil Rights Defenders

Se där, jag var positiv redan från början.. Helt sick!
2013-11-22, 13:00
Bannlyst
Har Hammarby släppt sina årskortspriser inför nästa säsong än? Hittar bara priserna från 2013.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in