2013-03-19, 14:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Haha ni är så gulliga
Jag som har missat allt det roliga, vad har ni nu gjort som är så fantastiskt? Ärlig fråga.
2013-03-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Haha ni är så gulliga
Det var ironiskt om du inte förstod det, likt frågan.

EDIT: För att vara lite seriös. Hade ni ett samarbete med marabou eller var det rena slumpen(vilket låter föga troligt) som gjorde att det blev som det blev?
Senast redigerad av SystemResearch 2013-03-19 kl. 15:05.
2013-03-19, 14:56
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
TunGt mäcktiga gnaget http://www.youtube.com/watch?v=q-1CTjPaclI
2013-03-19, 14:58
Bannlyst
Nja, bara en riktigt ordentlig jävla PR-kupp som inte skådats i Sverige på ett bra tag (någonsin?). Flertalet artiklar i DN, SVT, P3, Dagens Media, Expressen, Aftonbladet, Fotbollskanalen, Resumé m.m.

http://blext.se/2013/03/19/att-aka-snalskjuts-med-sitt-varumarke/

Marabou var den ursprungliga avsändaren men AIK:s kampanj åkte inte bara snålskjuts i baksätet. Man satt ”shotgun” på passagerarsidan, med huvudet ut genom sidorutan och skrek ”Paint IT Black!”.

Marabou satt vid ratten med mössan långt ner över ögonen och mumlade något om saltlakrits i chokladen. Forsman & Bodenfors i bakluckan: ”skit också!”.
Senast redigerad av Ashurnasirpal2 2013-03-19 kl. 15:02.
2013-03-19, 15:00
Medlem
Ajberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag som har missat allt det roliga, vad har ni nu gjort som är så fantastiskt? Ärlig fråga.
Vi och vi. Sveriges ledande PR-byrå lanserar en påkostad kampanj tillsammans med Marabou. PaintItBlack-gänget ser möjligheter och "kuppar" kampanjen och får det (under en tid) att verka som att allting hade med AIK att göra utan att betala en krona för det. Aftonbladet, Expressen och DN skriver om det, det pratas om det på radio och Resumé pratar om kuppen som något unikt.

Säga vad man vill om det, men det har gett mycket uppmärksamhet till kampanjen som man annars inte hade fått. Aftonbladet hade bland annat en direktlänk till www.paintitblack.nu på sin hemsida.
2013-03-19, 15:04
Medlem
RobEngströms avatar
Man har sovit senaste 24 timmarna om man nu missat våran kampanj..
2013-03-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström

Eller så ser man helt enkelt det man vill se.
2013-03-19, 15:26
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kharabirasak
Eller så ser man helt enkelt det man vill se.

Självfallet, men tidigare idag har det varit artiklar/reportage på alla större nyhetssajter, radio och tv.
Ofrivilligt eller ej, kampanjen har inte undgått många, oavsett vad som påstås.
2013-03-19, 15:35
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Precis det jag gjort, hade semester igår då jag hade bandyavslutning på söndagen och det gick lätt vilt till.
Så jag hade faktiskt något att skylla på, och idag har jag inte hunnit läsa några nyheter överhuvudtaget!
2013-03-19, 15:41
Medlem
Ajberts avatar
Har Hammarby och Djurgården (eller för den delen någon annan klubb) någon liknande kampanj inför säsongen (förutom Kennedys bolltrollande)? Eller läggs fokus istället på sommaren och flytten till nya arenan? Känns inte som att någon annan klubb i Sverige engagerar sig just nu på samma sätt, men det kan ju vara något som jag missat bara. Händer det något i Skåne eller Göteborg? Seriös fråga.
2013-03-19, 15:41
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Precis det jag gjort, hade semester igår då jag hade bandyavslutning på söndagen och det gick lätt vilt till.
Så jag hade faktiskt något att skylla på, och idag har jag inte hunnit läsa några nyheter överhuvudtaget!

Då förstår jag självklart att du missat det, men dom som varit vaken sen imorse, har gjort det bra om man missat kampanjen.
2013-03-19, 15:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Då har jag sovit.

Vad har jag missat?

Du behöver inte svara, jag orkar inte bry mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in