2013-11-07, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thewizzard
Man märker ju att Evan Peters, Dylan McDermott, Zachary Quinto, ja i stort sett alla som man inte sett av än i SO3 (förutom Evan, som verkar ha fått en riktig skitroll nu) var de som gjorde den här serien värd att kolla på. Sämsta säsongen utan tvekan. (så här långt iaf)

Håller med i det du skriver. Något som saknas och det är bland annat Evan Peters, Dylan McDermott och Zachary Quinto. Jessica Lange i all ära, men hon kan inte bära en hel serie på sina axlar. Sen tycker jag att hon spelar en liknande karaktär i denna säsongen som i säsong två. Det är mycket som inte klaffar just nu tycker jag och det är tråkigt. Jag har gillat AHS hittills men de måste göra ett mycket bättre jobb än så här tycker jag. Absolut fjantigaste var den CGI-skapade elden när de brände Myrtel.
Citera
2013-11-10, 13:54
Medlem
dannywtfs avatar
Det måste jag som har extremt låga krav, men jag gillar den här säsongen mer och mer. Det senaste avsnittet var riktigt bra även om jag håller med om att det var vissa sekvenser som var löjeväckande. Elden och slaktandet av zombies var ganska kasst.

Jag hade också gärna sett mer av Evan Peters, men han kommer säkerligen att få större utrymme ju längre tiden går. Jag har enormt svårt att tro att en av favoritskådisarna skulle få en så liten roll som han har haft hittills.
Citera
2013-11-14, 11:10
Avslutad
Helt ok avsnitt idag, jag tycker det var en uppryckning från tidigare avsnitt. Taissa Farmiga kan inte skådespela tycker jag, väldigt krystad karaktär och allt hon gör, alla repliker hon säger känns så krystade. Till exempel när Queenie säger åt henne att inte göra något anden de just kommunicerat med borde Zoe tänka "Hmm, här är en person som alltid spelar förbannat tuff av sig men verkar genuint rädd. Jag borde nog tänka över detta både en och två gånger innan jag handlar så jag inte gör något förhastat". Vad gör hon istället? "Hej Axeman, om du visar vart en person finns lovar jag att släppa dig fri *lol*". Ingen som helst tanke på konsekvenserna bakom hennes handlade, ingen som helst tanke på att folk kan veta mer än henne om sådana saker, ingen som helst logik bakom det hon gör utan hon bara kööööööör!

Positiva är att man fick se mer av Lily Rabe och att Emma Roberts verkar vara tillbaka. Plus att vi verkar ha att göra med en äkta "häxjägare"!
Citera
2013-11-14, 17:52
Medlem
jackees avatar
Dylan McDermott och hans karaktärer var riktigt usla i både första och andra säsongen, hoppas inte han dyker upp igen. Ser gärna mer av Quinto dock, där har vi en man full av talang.
Citera
2013-11-20, 21:47
Medlem
TexasTigers avatar
Såg precis första avsnittet och helvete vad läskigt och bra det var. Satt som på nålar hela tiden. Jag undrar vad jag har att vänta mig av serien i framtiden. Jag är inte så mycket för rena jumpscares utan gillar mer konstiga grejer som fallet med hembiträdet. Blod och skit, okej då, men fan vad äckligt det var när mannen i huset höll terapisession med ungjäveln med skolskjutarambitioner och en blodig avbild av honom dyker upp precis bakom psykiatern. Äckligt som fan. Sexakten med dräkten var klockren.

Så vad säger ni? Vad har jag att förvänta mig? Ska jag fortsätta kolla?

Blir serien mörkare än såhär? Minns ju Black Swan, som är ett mästerverk men bara för vidrig att kolla på.
Citera
2013-11-22, 03:22
Medlem
elgecys avatar
Värdelös säsong.. avsnitten blir bara sämre och sämre.
Citera
2013-11-22, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Tycker tvärtom, bästa säsongen hittills!
Citera
2013-11-22, 12:51
Medlem
TheBITs avatar
Taissa är ju en grym skådis, jävligt kul att hon får mer utrymme den här säsongen.
Citera
2013-11-22, 17:17
Medlem
Luspankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TexasTiger
Såg precis första avsnittet och helvete vad läskigt och bra det var. Satt som på nålar hela tiden. Jag undrar vad jag har att vänta mig av serien i framtiden. Jag är inte så mycket för rena jumpscares utan gillar mer konstiga grejer som fallet med hembiträdet. Blod och skit, okej då, men fan vad äckligt det var när mannen i huset höll terapisession med ungjäveln med skolskjutarambitioner och en blodig avbild av honom dyker upp precis bakom psykiatern. Äckligt som fan. Sexakten med dräkten var klockren.

Så vad säger ni? Vad har jag att förvänta mig? Ska jag fortsätta kolla?

Blir serien mörkare än såhär? Minns ju Black Swan, som är ett mästerverk men bara för vidrig att kolla på.

Om du är på säsong 1 så kommer det bli mycket bättre. Säsong 2 är helt underbar och dom avsnitt som kommit ut av säsong 3 har jag inte heller något att klaga på.
Citera
2013-11-22, 21:37
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Sista avsnittet var verkligen ett bottennapp. Det hela liknar mest ett relationsdrama med fokus på tonåringarna, tveksamt om man orkar se resten. Läste att det blir en säsong 4, hoppas dom går tillbaka till tonen som var i de första två säsongerna.
Citera
2013-12-05, 20:35
Avslutad
Har alla lagt ner serien eller varför är det så tyst om den? Tycker den har hämtat upp lite av vad den tappat. Är inte riktigt på samma nivå som de andra två säsongerna, men fortfarande sevärd.
Citera
2013-12-07, 11:18
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Har alla lagt ner serien eller varför är det så tyst om den? Tycker den har hämtat upp lite av vad den tappat. Är inte riktigt på samma nivå som de andra två säsongerna, men fortfarande sevärd.
Nej jag kollar fortfarande, såg sista två avsnitten på raken igår och tyckte båda var helt okej, det sista var rätt flummigt men det är American Horror Story så det är väl inget som sticker ut.

Gillar säsongen fast det är knappast skräck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in