Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-21, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Men är det så? Både Spansk och Jacobsson vågar inte säga något sånt..

Det är ett gammalt nazistparti, tror du de lämnat sin skit bara för de bytt namn?
Citera
2013-11-21, 16:10
Bannlyst
Citat:
Men är det så? Både Spansk och Jacobsson vågar inte säga något sånt..
Jaså? Har du frågat dem om saken? Det står ju helt klart och tydligt i partiprogrammet, och du är naturligtvis inte dummare än att du förstår att det inte är juridiskt gångbart att attackera enskilda folkgrupper i offentliga dokument och liknande.

Citat:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Citat:
2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

Citat:
8, Svenskarna skall äga de svenska resurserna: Betydande svenska naturresurser och allmännyttig verksamhet skall ägas av det svenska folket, vilket innebär att all vinst från sådan näring återgår till befolkningen och inte till utländska eller enskilda intressen.

För övrigt kommer jag inte alls in på Svenskarnas partis hemsida just nu, vilket är lite bedrövligt. Jag hittar den inte.
Citera
2013-11-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jaså? Har du frågat dem om saken? Det står ju helt klart och tydligt i partiprogrammet, och du är naturligtvis inte dummare än att du förstår att det inte är juridiskt gångbart att attackera enskilda folkgrupper i offentliga dokument och liknande.

För övrigt kommer jag inte alls in på Svenskarnas partis hemsida just nu, vilket är lite bedrövligt. Jag hittar den inte.

Men jag hittar ingenting om judar.. Det står att icke-svenskar dvs. icke-vita. Men de flesta europeiska judar är "hur vita som helst".
Citera
2013-11-21, 16:45
Bannlyst
Citat:
Men jag hittar ingenting om judar.. Det står att icke-svenskar dvs. icke-vita.
Som sagt, det är dels överflödigt och dels inte juridiskt gångbart att "attackera" enskilda främlingsgrupper som icke-önskvärda i landet. Det finns heller inget behov av det när punktprogrammet är skriver som det är, har man invändningar eller mer detaljerade frågor angående skrivelserna så kan man förslagsvis kontakta partistyrelsen.

Juridiskt gångbar formulering: Sverige ska i framtiden vara svenskt, endast svenskar och genetiskt närstående folkslag ska få vistas och leva i Sverige permanent.
Formulering som inte är fullt lika gångbar: Negrerna ska ut ur landet pga sin destruktiva och främmande natur.

Om det är löjligt? Ja visst, är det det. Men det är inte vi som har stiftat lagarna.

Citat:
Men de flesta europeiska judar är "hur vita som helst".
Nej, det är de inte. Att det har funnits judar precis som zigenare här i hundratals år gör inte folkslagen att betrakta som vita. Och det gör dem framför allt inte önskvärda här i Sverige.
Senast redigerad av Straybullet 2013-11-21 kl. 16:48.
Citera
2013-11-21, 16:56
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag skulle önska lite mindre av Judesnacket och lyfta fram mera av det rent Svenska som våra stora Svenska uppfinnare, författare, kultur, historia m.m och lyfta fram våra stora Svenskar både i nutid och dåtid som gjort underverk för världen. SvP brukar ju ha kulturvandringar som jag tycker är superbra bl.a. Ska vi få fler att bli Nationalister måste vi börja "brösta" oss.

Citera
2013-11-21, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jag skulle önska lite mindre av Judesnacket och lyfta fram mera av det rent Svenska som våra stora Svenska uppfinnare, författare, kultur, historia m.m och lyfta fram våra stora Svenskar både i nutid och dåtid som gjort underverk för världen. SvP brukar ju ha kulturvandringar som jag tycker är superbra bl.a. Ska vi få fler att bli Nationalister måste vi börja "brösta" oss.

Jag håller helt med dig om att det är viktigt att lyfta fram en positiv nationalism snarare än att alltid fokusera på det som är dåligt, hemskt och otäckt med samhället. Det är nog något som vi nationalister är ganska dåliga på i praktiken tyvärr.
Citera
2013-11-21, 17:42
Medlem
563f7031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej, det är de inte. Att det har funnits judar precis som zigenare här i hundratals år gör inte folkslagen att betrakta som vita. Och det gör dem framför allt inte önskvärda här i Sverige.

Jag tycker det blir något förvirrande här när du pratar om att judarna inte är att betrakta som "vita", för vad syftar du egentligen på då? På rasbiologiska termer använder man väl ändå benämningen kaukasoider när man syftar till människor som ses som "vita"?
Mig veterligen är också ashkenazijudarna att benämna som kaukasoider, det vill säga "vita" och det är ju också vad den omåttligt populära gurun (inom den etnonationella rörelsen) J. P. Rushton alltid sa.
Citera
2013-11-21, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 563f7031
Jag tycker det blir något förvirrande här när du pratar om att judarna inte är att betrakta som "vita", för vad syftar du egentligen på då? På rasbiologiska termer använder man väl ändå benämningen kaukasoider när man syftar till människor som ses som "vita"?
Mig veterligen är också ashkenazijudarna att benämna som kaukasoider, det vill säga "vita" och det är ju också vad den omåttligt populära gurun (inom den etnonationella rörelsen) J. P. Rushton alltid sa.
Zigenare är också kaukasoider, och det är araber också, samt flertalet folkslag i Indien med omnejd, det innebär inte att dessa människor är tillräckligt genetiskt närstående oss för att få stanna i Sverige.

Jag tycker Martin Ekedahls "Sagan om den svenska genen" är intressant angående ämnet vem som är "tillräckligt" svensk och inte.
https://www.realisten.se/2010/11/09/sagan-om-den-svenska-genen/

Citat:
Med andra ord, vad som är intressant är inte att genetiskt fastställa huruvida en individ är svensk, utan huruvida en individ liknar svenskarna genetisk eller inte. Om en individ inte går att särskilja genetiskt från övriga svenskar så finns det givetvis inga invändningar i genetiskt hänseende mot att betrakta individen som svensk. Det existerar självklart sådana individer som inte formellt är svenskar, och i regel handlar det om människor som tillhör det västerländska genetiska arvet.
Citera
2013-11-21, 18:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassMotKlass
SVP försöker vara ett städat men radikalare alternativ till SD men det är och förblir precis som SD ett smutsigt brunt nasseparti.

Alla som är det allra minsta emot mångkulturen, vill minska invällningen el.likn., de är smutsiga?
Citera
2013-11-21, 18:32
Medlem
Citat:

Jo, de är vita. Men de är konvertiter som har alienerat sig och antagit en kultur och ett trossystem som är främmande för de flesta av oss. Att vara "vit" är mer än hudfärgen, på samma sätt som att det inte är negerns hudfärg vi ser som icke önskvärd så är det innehållet som är undermåligt. Ur vårt perspektiv. Deras ödesberättelse står i konflikt med vår och är direkt skadlig ur ett evolutionärt perspektiv eftersom deras är ett nollsummespel mellan judar och icke-judar, men skulle de erkänna deras agenda måste de även ta konsekvenserna vid en förlust i ett spel där det inte finns annat än seger. De får inte vara med i en mångkulturell och pluralistisk värld så som den var menad att vara, så som den skapades av naturen. De är ett hot mot hela mänskligheten, överallt.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2013-11-21 kl. 18:35.
Citera
2013-11-21, 19:31
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Jo, de är vita. Men de är konvertiter som har alienerat sig och antagit en kultur och ett trossystem som är främmande för de flesta av oss.
Lite ot, men khazarmyten är död sedan länge.

https://www.flashback.org/sp46140000
Citera
2013-11-21, 19:52
Medlem
Citat:

Det har funnits ganska många sätt att dela upp raserna på. Personligen så föredrar jag att dela upp raserna efter antalet genetiska polymorfismer vilket bland annat använts av Cavalli-Sforza. Man tittar bland annat på de genetiska skillnaderna mellan olika populationer och detta sätt har gett 10 olika raser. De10 raserna enligt detta klassificeringssätt är; 1) Bushmen och pygmeér. 2) Afrikaner från Subsahara. 3) Sydasiater och nordafrikaner (ex indier och araber och förmodligen även judar). 4) Européer.5) Östasiater. 6) Arktiska folkgrupper. 7) Indianer. 8) Sydöstasiater. 9) Stillahavsfolk. 10) Aborginer samt urinvånarna på Nya Guinea.

Notera att Europeér är skilda från sydasiater och nordafrikaner vilket beror på att det trots allt finns ganska stora genetiska skillnader mellan dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in