2013-11-21, 08:04
Medlem
Jaximuss avatar
Hejsan!

Eftersom kapiton nu ligger nere, så tänker jag köpa ifrån BTCX.se.
Nu till min fråga, måste jag skapa en wallet någonstans. Eller kan jag föra över pengarna direkt till t.ex Sheepmarketplace?

Om jag nu måste skaffa en wallet, har ni några tips?

Mvh
Citera
2013-11-21, 08:48
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Onekligen väldigt volatil valuta, som sig bör. Satt man och handlade i sann tradingmanér under natten så kunde man definitivt göra sig väldigt mycket pengar. Studsade upp och ned kraftigt, precis som det gjort under de senaste dagarna.

Intressant blir väl när maxtaket för antalet bitcoins i omlopp nås. Känns ju spontant som, utan att vara jätteinsatt, som att det finns incitament för att valutan ska totalkrascha, vilket resulterar i att ett fåtal personer kommer tjäna mycket pengar, medan en förkrossande majoritet kommer förlora pengar.

Finns det någon uppskattad tid då maxtaket kan komma att uppnås? Det är ju egentligen först då det blir intressant.
År 2140.
Citera
2013-11-21, 09:09
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Brukade alltid handla btc på btcx med swish och få coinsen på max en timme. Nu ser jag att det är stort tryck på coins och att det är förseningar, gäller det även med swish?

Skulle tro det. Jag testa med en swish betalning igår, och den har inte bekräftats än.
Hoppas dock att jag gjorde rätt, haha.
Citera
2013-11-21, 09:13
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaximus
Hejsan!

Eftersom kapiton nu ligger nere, så tänker jag köpa ifrån BTCX.se.
Nu till min fråga, måste jag skapa en wallet någonstans. Eller kan jag föra över pengarna direkt till t.ex Sheepmarketplace?

Om jag nu måste skaffa en wallet, har ni några tips?

Mvh

Här har du en webbsida där du kan föra över dina BTC https://blockchain.info/wallet/ så kan du Google Authenticator, så du får det mera säkert.

På denna sida http://bitcoin.org/en/choose-your-wallet hittar du olika wallets, Bitcoin-Qt är den jag använder så lagras dom på din dator.
Citera
2013-11-21, 09:31
Medlem
Har läst runt lite men fattar ändå inte riktigt. Folk säger att man ska fixa en offline wallet men hur funkar det när man ska använda den sen, den är ju offline?
Måste man byta private key varje gång man har använt sig utav den plånboken online och sen skapa en ny plånbok?

Publika adresser måste man byta dem efter varje gång jag har tagit emot bitcoins från t.ex. BTC-E eller från andra användare?
Citera
2013-11-21, 09:50
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Skulle tro det. Jag testa med en swish betalning igår, och den har inte bekräftats än.
Hoppas dock att jag gjorde rätt, haha.
Jahapp, antar att det inte finns några snabba alternativ då?
Citera
2013-11-21, 10:56
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Jahapp, antar att det inte finns några snabba alternativ då?

Swish ska väl vara det snabbaste, men alla har väl för mkt att göra och hantera alla odrar, så det kommer gå snabbare lite länge fram om någon vecka eller så. antar jag?.
Citera
2013-11-21, 12:51
Medlem
Vad glad jag är när jag köpte 100 bitcoins för 60kr styck och sparade på 80 av dom. Får nog bli att försöka få ut dom på något sätt nu.
Citera
2013-11-21, 12:54
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjamen
Vad glad jag är när jag köpte 100 bitcoins för 60kr styck och sparade på 80 av dom. Får nog bli att försöka få ut dom på något sätt nu.

Vrf sälja?
Citera
2013-11-21, 14:07
Medlem
tillbakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjamen

Har du dom på "kapiton?"
Citera
2013-11-21, 14:56
Medlem
Självklart måste jag sälja snart, vågar kanske vänta till dom är upp i 5000 men det känns i magen som att det kommer störta snart...

Nej jag har dom inte på kaption.
Citera
2013-11-21, 15:33
Medlem
rhymenoceross avatar
Är bara verifierad på Kapiton, men då de har stängt nu så funderar jag på att byta till BTCX.

Som jag förstår det så behöver man inte registrera sig och skicka in kopia på ID-handlingar när man använder BTCX. Men hur mycket förlorar man på att använda sig av dem? BTC verkar stå högt i kurs hos dem, jämfört med andra... Hur ligger det till?

Är endast i behov av att köpa BTC för 1,000kr.

Tackar på förhand för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in