2013-11-20, 17:12
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Som i en intervju där hon beskrev första gången hon hörde sina röster, att det skedde i en mörk korridor, och en mansröst sa saker.. Det hela känns för "filmiskt".

Det spåret har jag också varit inne på. I dokumentären när hon säger att vattnet pratar med henne osv. Man ba "...." eller när hon hade sin skunkdagbok och sa att hon såg en älg i väggen
Tror pundaren i henne tänkt "ju vividare och bisarra "hallisar" ju mer benso *handgnugg*"
Citera
2013-11-20, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det spåret har jag också varit inne på. I dokumentären när hon säger att vattnet pratar med henne osv. Man ba "...." eller när hon hade sin skunkdagbok och sa att hon såg en älg i väggen
Tror pundaren i henne tänkt "ju vividare och bisarra "hallisar" ju mer benso *handgnugg*"

Det kallas "Thomas Quick-effekten".
Citera
2013-11-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det har alltid stört mig, ända sedan jag läste böckerna, hur hon pratar om de s.k. övergreppen, både i böckerna och på hennes bloggar genom åren. Hon använder "fel" ord, för grova ord, det blir nästan som en porroman. Liknande ord och beskrivningar kan man läsa i tråden som länkats tidigare här, om "Överlevarna".

Jag vet inget våldtäktsoffer som använt ord som "knulla", "suga", "pulla" etc. Jag tror att det är väldigt få som skulle beskriva ett sexuellt övergrepp på det viset. Jag minns en blogg (runt 2008/9) som B hade där hon skrev mystiskt om övergrepp, och då reagerade jag genast på hennes ordval.

Jag kan ju vara fel ute, men jag tycker att det hela är märkligt...
! Tänkt samma sak genom åren. Att det kändes vulgärt att beskriva det så. Men jag tror definitivt att hon varit med om något.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-11-20 kl. 18:46.
Citera
2013-11-20, 19:21
Medlem
Chinisibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Svar: nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte att svara på dina frågor. det finns skäl till det valet- att inte svara på frågorna. mina skäl om mycket.att flytta tillbaka till stockholm kan jag svara lite kort på. jag kan och är redo för det nu och har vänner där som jag saknar. och inget som håller mig fast i malmö längre. tyvärr kanske jag kan säga. människor och saker förändras hela tiden, i malmö, i sthlm och på flera och olika sätt samtidigt.
Berny Pålsson
2013-11-19 | 20:51:49"

Ja Berny, människor förändras. Vissa knarkar ner sig och andra hoppar av och försöker styra upp sina liv. Vissa flyttar. Det är liksom en del av livet. Då får man försöka hitta nya folk att umngås med. Att jaga gamla knarkar polare, destruktiva människor eller vad det nu kan vara för folk hon känner i Sthlm hjälper ju knappast. Jösses.
Citera
2013-11-20, 21:51
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
! Tänkt samma sak genom åren. Att det kändes vulgärt att beskriva det så. Men jag tror definitivt att hon varit med om något.

Jag tvekar inte på att hon varit med om någon form av sexuella övergrepp, men jag tror hon strösslar till lite mer på fejkade övergrepp som hon påstår sig varit med om.

Och som någon skrev föregående, " inget offer berättar med ord som pulla osv"
Det är så sant, jag har själv varit utsatt för övergrepp och nja, jag skulle väl inte använda mig av sådana ord.
Plus de folket jag träffat har aldrig "kryddat" det så, tror det är mer Berny som vill kåta upp folk med sina sensuella berättelser och sin oemotståndliga kropp.
Citera
2013-11-20, 23:48
Medlem
BlotGoths avatar
Nån som skrev innan att Börny inspirerats av girl interrupted filmen (huvudkaraktären har borderline osv) tror även hon var väldigt inspirerad av Hannah Greens (Joanne Greenberg) "ingen dans på rosor" (har för mig att hon hade den som favoritbok där runt vingklippt tiden) om inte annat så är det mkt i vingklippt som liknar "ingen dans på rosor" när hon beskriver saker om demonerna/rösterna så är det väldigt likt hur det är beskrivet i Greens bok,

Green blev ju diagnoserad med schizofreni på den tiden (40talet) då det var något av en slasktratts diagnos (alla från autism till depression kunde få diagnosen) något som i dag har ifrågasatts, så om en av Börnys insperationskällor har varit någon med påstådd - men feldiagnoserad - schizofreni, så är det ju inte konstigt att bilden man får av Börnys schizofreni är något... skev, eftersom Green inte har schizofreni (hon har för övrigt varit med i en dokumentär där hon säger sig blivit frisk från den sjukdomen hon inte har - utan medicin...)

hoppas ni hänger med i vad jag försöker få fram :P
Citera
2013-11-21, 00:43
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Vad Berny egentligen menar med sin kommentar:

Nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte svara på några frågor eftersom att allt var påhittat och nu är jag nära att bli avslöjad. Jag vill flytta till Stockholm eftersom att jag är klar med Malmö, jag är uttråkad och ensam och jag hoppas att mina vänner i Stockholm vill ta upp kontakten med mig trots all skit som jag har utsatt dem för. Människor och saker förändras hela tiden, i Malmö, i Sthlm och på flera och olika sätt samtidigt. Det sista skriver jag för att jag varken kan eller vill ge er hela sanningen, ni får små glimtar av mitt liv och kan omöjligt förstå helheten - jag brukar skriva så för att verka mystisk, för i min värld gör det mig till en mer intressant människa.

Haha, mitt i prick!
Citera
2013-11-21, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Nån som skrev innan att Börny inspirerats av girl interrupted filmen (huvudkaraktären har borderline osv) tror även hon var väldigt inspirerad av Hannah Greens (Joanne Greenberg) "ingen dans på rosor" (har för mig att hon hade den som favoritbok där runt vingklippt tiden) om inte annat så är det mkt i vingklippt som liknar "ingen dans på rosor" när hon beskriver saker om demonerna/rösterna så är det väldigt likt hur det är beskrivet i Greens bok,

Green blev ju diagnoserad med schizofreni på den tiden (40talet) då det var något av en slasktratts diagnos (alla från autism till depression kunde få diagnosen) något som i dag har ifrågasatts, så om en av Börnys insperationskällor har varit någon med påstådd - men feldiagnoserad - schizofreni, så är det ju inte konstigt att bilden man får av Börnys schizofreni är något... skev, eftersom Green inte har schizofreni (hon har för övrigt varit med i en dokumentär där hon säger sig blivit frisk från den sjukdomen hon inte har - utan medicin...)

hoppas ni hänger med i vad jag försöker få fram :P

Ja, Berny har själv sagt flera gånger att Girl Interrupted är "hennes absoluta favoritfilm".
Åtminstone var den det under Vingklippt-eran då hennes "egen" schizofreni var högst aktuell...
Citera
2013-11-21, 13:44
Medlem
Tycker B är olik sig på denna bild men utgår från att det är hon.
http://statigr.am/p/592762044037768173_144238367
Citera
2013-11-21, 14:17
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Tycker B är olik sig på denna bild men utgår från att det är hon.
http://statigr.am/p/592762044037768173_144238367

Det är hon, berny näsan ser man inte fel på.
Citera
2013-11-21, 14:32
Medlem
Det står stilla på bloggen nu.
Märklig aktivitet emellanåt med ibland flera inlägg per dag och på sistone väldigt ambitiöst med att svara på alla kommentarer.
Sen blir det tvärtyst.

Men det kommer väl nån uppdatering snart om att de senaste dagarna varit "svåra, med tuffa beslut" och yada yada.
Citera
2013-11-21, 14:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Det står stilla på bloggen nu.
Märklig aktivitet emellanåt med ibland flera inlägg per dag och på sistone väldigt ambitiöst med att svara på alla kommentarer.
Sen blir det tvärtyst.

Men det kommer väl nån uppdatering snart om att de senaste dagarna varit "svåra, med tuffa beslut" och yada yada.

Eller " Jag har hittat lugn och harmoni i min tillvaro, även fast jag är rastlös så kan jag slappna av.
Jag håller en Rytm och har inte hunnit med bloggen, alla rutiner som jag måste ha."

Sen kommer svamlet om att hon precis börjat livet eftersom hon har ett hem och som du sa massor utav " yada yada "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in