2013-11-20, 04:20
Medlem
Kardnialvokals avatar
Haha, jag visste det! Berny har inte en enda vän här nere och efter breaket med Emma har hon ingen här förutom sina sugar daddys. Därav impulsen att flytta till Stockholm där hon påstår sig ha vänner. Nej, jag betvivlar på att något gott kan komma av en flytt till Stockholm. Hon har precis fått en fucking lägenhet i centrala Malmö men nu är Bönan uttråkad och tror på allvar att hon kommit på en bra idé genom att åter igen sumpa chansen hon fick här i Malmö att bygga upp ett fungerande liv. Stackars Theus som får flytta IGEN. Blir fjärde gången på mindre än två år.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-11-20 kl. 04:27.
Citera
2013-11-20, 06:19
Medlem
Ja, det var ett väldigt flyttande. Jag förstår inte, man bor väl där man bor? Själv har jag flyttat kanske 5 gånger i hela mitt liv. Man kan inte fly problem genom att flytta, man tar ju med sig själv och de problem men haft sedan innan. Synd att hon inte verkar inse det. Och att ha lyckats ordna lägenhet centralt i en storstad..herregud vilken lyx! Att sumpa det..Bad idea. det enda som är synd med malmölyan är väl att den saknar balkong lr uteplats då.
Citera
2013-11-20, 08:49
Medlem
Littlepaw13s avatar
Jag tolkade det mer som (det är kanske mer förhoppning än sanning) att hon kanske skulle på mötet i STHLM eller liknande. Inte att hon ska flytta dit.
Men, inget förvånar mig och finns det en chans att sumpa så gör hon det. Vad fan, stick it out lixom. LÄR DIG HANTERA VARDAGEN! Det är lixom inte roligt varje dag och nu kanske vore en PERFEKT start att skaffa lite nya mates i malmö som inte är medlem i KRIS eller fd pundare eller "glittervackrasteabsolutbästasomharhäntmigOHMYGAWD !!!"

Dock är det ju en lollercoaster delux om hon väljer att göra det och jag tror jag pratar för de flesta i den här tråden när jag säger "GLHF Berny"!
Citera
2013-11-20, 11:14
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Haha, jag visste det! Berny har inte en enda vän här nere och efter breaket med Emma har hon ingen här förutom sina sugar daddys. Därav impulsen att flytta till Stockholm där hon påstår sig ha vänner. Nej, jag betvivlar på att något gott kan komma av en flytt till Stockholm. Hon har precis fått en fucking lägenhet i centrala Malmö men nu är Bönan uttråkad och tror på allvar att hon kommit på en bra idé genom att åter igen sumpa chansen hon fick här i Malmö att bygga upp ett fungerande liv. Stackars Theus som får flytta IGEN. Blir fjärde gången på mindre än två år.

Ja, i Stockholm har hon ju iaf några fd vänner (bl.a Jennyfer Star) men om hon har någon som är villig att ta upp kontakten med henne igen vettefan...
Citera
2013-11-20, 11:56
Medlem
Så här kommenterar hon flytten på sin blogg, ett typiskt undanglidande diffust bernyanskt svar:

"Hur kommer det sig att du vill flytta tillbaka till Stockholm?

Vad hände med hotbilden mot dig? Opus Dei? Din sektfamilj som våldfört sig mot dig? Rättsprocessen?

Eller är detta något som vi läsare bara ska glömma bort att du svamlat om i flera månader?

Svar: nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte att svara på dina frågor. det finns skäl till det valet- att inte svara på frågorna. mina skäl om mycket.att flytta tillbaka till stockholm kan jag svara lite kort på. jag kan och är redo för det nu och har vänner där som jag saknar. och inget som håller mig fast i malmö längre. tyvärr kanske jag kan säga. människor och saker förändras hela tiden, i malmö, i sthlm och på flera och olika sätt samtidigt.
Berny Pålsson
2013-11-19 | 20:51:49"
Citera
2013-11-20, 15:15
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Så här kommenterar hon flytten på sin blogg, ett typiskt undanglidande diffust bernyanskt svar:

"Hur kommer det sig att du vill flytta tillbaka till Stockholm?

Vad hände med hotbilden mot dig? Opus Dei? Din sektfamilj som våldfört sig mot dig? Rättsprocessen?

Eller är detta något som vi läsare bara ska glömma bort att du svamlat om i flera månader?

Svar: nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte att svara på dina frågor. det finns skäl till det valet- att inte svara på frågorna. mina skäl om mycket.att flytta tillbaka till stockholm kan jag svara lite kort på. jag kan och är redo för det nu och har vänner där som jag saknar. och inget som håller mig fast i malmö längre. tyvärr kanske jag kan säga. människor och saker förändras hela tiden, i malmö, i sthlm och på flera och olika sätt samtidigt.
Berny Pålsson
2013-11-19 | 20:51:49"

Vad Berny egentligen menar med sin kommentar:

Nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte svara på några frågor eftersom att allt var påhittat och nu är jag nära att bli avslöjad. Jag vill flytta till Stockholm eftersom att jag är klar med Malmö, jag är uttråkad och ensam och jag hoppas att mina vänner i Stockholm vill ta upp kontakten med mig trots all skit som jag har utsatt dem för. Människor och saker förändras hela tiden, i Malmö, i Sthlm och på flera och olika sätt samtidigt. Det sista skriver jag för att jag varken kan eller vill ge er hela sanningen, ni får små glimtar av mitt liv och kan omöjligt förstå helheten - jag brukar skriva så för att verka mystisk, för i min värld gör det mig till en mer intressant människa.

Senast redigerad av Proximal 2013-11-20 kl. 15:25. Anledning: ....
Citera
2013-11-20, 15:58
Medlem
elizadeaths avatar

Alltså, tiga ihjäl saker på ett bernyanskt sätt...
Citera
2013-11-20, 16:12
Medlem
Milixs avatar
Don´t you just wanna go Kishti Tomita on her ass?

http://www.youtube.com/watch?v=t4S6WPE96WE

VEM kommer undan med så mycket bull, bs, uppenbara lögner, undanflykter, sanningsmodifikationer, hittepå, fantasier...u name it.

Hur kommer det sig? Jag förstår faktiskt inte, det är inte som att det är ett litet oskyldigt flickstreck, små lögner hit o dit. Det är hela hennes liv. Och folk köper det. Still.
Citera
2013-11-20, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Vad Berny egentligen menar med sin kommentar:

Nej jag förväntar mig inte att ni ska "glömma bort det", men jag kommer inte svara på några frågor eftersom att allt var påhittat och nu är jag nära att bli avslöjad. Jag vill flytta till Stockholm eftersom att jag är klar med Malmö, jag är uttråkad och ensam och jag hoppas att mina vänner i Stockholm vill ta upp kontakten med mig trots all skit som jag har utsatt dem för. Människor och saker förändras hela tiden, i Malmö, i Sthlm och på flera och olika sätt samtidigt. Det sista skriver jag för att jag varken kan eller vill ge er hela sanningen, ni får små glimtar av mitt liv och kan omöjligt förstå helheten - jag brukar skriva så för att verka mystisk, för i min värld gör det mig till en mer intressant människa.

Underbar (och riktig) översättning från bernyanska till svenska.
Citera
2013-11-20, 16:39
Avslutad
Det har alltid stört mig, ända sedan jag läste böckerna, hur hon pratar om de s.k. övergreppen, både i böckerna och på hennes bloggar genom åren. Hon använder "fel" ord, för grova ord, det blir nästan som en porroman. Liknande ord och beskrivningar kan man läsa i tråden som länkats tidigare här, om "Överlevarna".

Jag vet inget våldtäktsoffer som använt ord som "knulla", "suga", "pulla" etc. Jag tror att det är väldigt få som skulle beskriva ett sexuellt övergrepp på det viset. Jag minns en blogg (runt 2008/9) som B hade där hon skrev mystiskt om övergrepp, och då reagerade jag genast på hennes ordval.

Jag kan ju vara fel ute, men jag tycker att det hela är märkligt...
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-20 kl. 16:52.
Citera
2013-11-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det har alltid stört mig, ända sedan jag läste böckerna, hur hon talar om de s.k. övergreppen, både i böckerna och på hennes bloggar genom åren. Hon använder "fel" ord, för grova ord, det blir nästan som en porroman. Liknande ord och beskrivningar kan man läsa i tråden som länkats tidigare, om "Överlevarna".

Jag vet inget våldtäktsoffer som använt ord som "knulla", "suga", "pulla" etc. Jag tror att det är väldigt få som skulle beskriva ett sexuellt övergrepp på det viset. Jag minns en blogg (runt 2008/9) som B hade en gång i tiden där hon skrev mystiskt om övergrepp, och då reagerade jag genast på hennes ordval.

Jag kan ju vara fel ute, men jag tycker att det hela är märkligt...

Du är inte fel ute. Det är nåt med hennes sätt att uttrycka och beskriva händelser som helt enkelt inte känns trovärdigt. Det känns som om hon skriver på ett sätt som hon TROR det skulle låta OM det varit sant.
Det är som "journalen" hon "citerade" ur. Man fick direkt känslan att nej, det här kan inte stämma, ingen riktig läkare kan ha skrivit detta. Det var som om Berny (ja, jag är övertygad om att Berny själv hittat på det där) skrev en "journal" som hon TRODDE att en läkare skulle formulera sig, men eftersom hon faktiskt inte är läkare märktes det att nåt var skumt.

Så är det med allt hon kommer med, man får känslan av att någonting är jävligt jävligt fel.
Så tänkte jag om böckerna också. Jag fick känslan av att hon hittade på, att hon försökte skriva hur hon TRODDE att en schizofren betedde sig och hur hon TRODDE att en schizofren tänkte och upplevde saker, men det verkade inte handla om henne på riktigt.
Citera
2013-11-20, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Du är inte fel ute. Det är nåt med hennes sätt att uttrycka och beskriva händelser som helt enkelt inte känns trovärdigt. Det känns som om hon skriver på ett sätt som hon TROR det skulle låta OM det varit sant.
Det är som "journalen" hon "citerade" ur. Man fick direkt känslan att nej, det här kan inte stämma, ingen riktig läkare kan ha skrivit detta. Det var som om Berny (ja, jag är övertygad om att Berny själv hittat på det där) skrev en "journal" som hon TRODDE att en läkare skulle formulera sig, men eftersom hon faktiskt inte är läkare märktes det att nåt var skumt.

Så är det med allt hon kommer med, man får känslan av att någonting är jävligt jävligt fel.
Så tänkte jag om böckerna också. Jag fick känslan av att hon hittade på, att hon försökte skriva hur hon TRODDE att en schizofren betedde sig och hur hon TRODDE att en schizofren tänkte och upplevde saker, men det verkade inte handla om henne på riktigt.

Ja, exakt. Riktigt bra skrivet. Det är som om hon läser in en roll utan att göra en faktakoll innan.

Som i en intervju där hon beskrev första gången hon hörde sina röster, att det skedde i en mörk korridor, och en mansröst som sa saker. Det hela känns för "filmiskt".
Senast redigerad av GenesisP 2013-11-20 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in