Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Det har alltid stört mig, ända sedan jag läste böckerna, hur hon talar om de s.k. övergreppen, både i böckerna och på hennes bloggar genom åren. Hon använder "fel" ord, för grova ord, det blir nästan som en porroman. Liknande ord och beskrivningar kan man läsa i tråden som länkats tidigare, om "Överlevarna".
Jag vet inget våldtäktsoffer som använt ord som "knulla", "suga", "pulla" etc. Jag tror att det är väldigt få som skulle beskriva ett sexuellt övergrepp på det viset. Jag minns en blogg (runt 2008/9) som B hade en gång i tiden där hon skrev mystiskt om övergrepp, och då reagerade jag genast på hennes ordval.
Jag kan ju vara fel ute, men jag tycker att det hela är märkligt...
Du är inte fel ute. Det är nåt med hennes sätt att uttrycka och beskriva händelser som helt enkelt inte känns trovärdigt. Det känns som om hon skriver på ett sätt som hon TROR det skulle låta OM det varit sant.
Det är som "journalen" hon "citerade" ur. Man fick direkt känslan att nej, det här kan inte stämma, ingen riktig läkare kan ha skrivit detta. Det var som om Berny (ja, jag är övertygad om att Berny själv hittat på det där) skrev en "journal" som hon TRODDE att en läkare skulle formulera sig, men eftersom hon faktiskt inte är läkare märktes det att nåt var skumt.
Så är det med allt hon kommer med, man får känslan av att någonting är jävligt jävligt fel.
Så tänkte jag om böckerna också. Jag fick känslan av att hon hittade på, att hon försökte skriva hur hon TRODDE att en schizofren betedde sig och hur hon TRODDE att en schizofren tänkte och upplevde saker, men det verkade inte handla om henne på riktigt.