2013-11-17, 20:16
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingPeculiar
Har knappt målat någonting så är inte direkt van vid varken lägre eller högre tryck. Målade sist för ca ett år sedan med Montana Black och det var väl inte direkt organiserad målning, utan mer random blaffande på olagliga väggar. Gick inte alls bra men omgivningen var väl inte direkt optimal heller då det var olagligt & stressigt, mycket mörkt och även kallt.

Har nu lite bättre förutsättningar med en helt laglig vägg inomhus för mig själv där jag kan träna så mycket som möjligt utan att stressa så kan lära känna burkarna så jag slipper skämmas över mina vandaler på gatan. Valde därför MTN 94 för det låga trycket enligt många verkar vara bäst om man gillar detaljer och stora målningar framför throwies och tags. Tack så mycket för svaret, ska använda original-capsen och se vad jag tycker om dem, innan jag eventuellt beställer Skinny Pro-capsen som du rekommenderar.
Ett tips är att köpa montana lvl 123456. 1 är smalt o 6 är tjockt. lätt att hålla koll på i början.
Citera
2013-11-18, 16:51
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Har ett rackställe som jag vet har men jag tycker inte dom är märkvärdiga. belton premium är 100 ggr bättre
Ja jag vet, det är mest för nostalgin, använde dom burkarna när jag började måla i början av 2000-talet.
Citera
2013-11-18, 16:52
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Det framgår inte när du beställde sist, men med tanke på att Montana Colors Hardcore 2 v2 har funnits ute på marknaden ett längre tag så är min gissning att Henxs sortiment gällande den gamla versionen är relativt litet. Jag hade förväntat mig att få den nya versionen i alla fall.

Det är en mindre vanlig syn att stöta på dem nu till skillnad från innan. De har funnits perioder då Mekonomen har haft ett mindre utbud av Belton Hitcolor, att det är något som skulle vara rikssträckande kan jag inte lova dig. Mitt tips är att i så fall besöka mindre och mer självständiga återförsäljare som inte tillhör någon av de större kedjorna. Lyckas du inte hitta dem så kan du köpa dem via Molotow-shoppen, här.
Okej, ska checka det, tack för svaret.
Citera
2013-11-18, 17:55
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Ja jag vet, det är mest för nostalgin, använde dom burkarna när jag började måla i början av 2000-talet.
Vart bor du. jag kanske skänker stället om du bor nära
Citera
2013-11-18, 23:13
Medlem
Ericjoes avatar
Är det någon mer som håller med om att Montana black är jävligt sköna?
Citera
2013-11-19, 08:39
Medlem
muntiis avatar
Bästa burkarna imo
Citera
2013-11-19, 15:42
Medlem
Mr.patss avatar
Jag gillar belton premuim mer. Montana black är dock bättre i regn för dom har verkligen lyckats med non drip formulan.
Citera
2013-11-20, 16:00
Medlem
Jag fick hem en order med Kobra burkarna här om dagen och nu har jag testat dom
och är mycket nöjd med burkarna. ok sen var det ett bra pris !
Någon mer som testat dom ?
Citera
2013-11-20, 16:24
Medlem
klocktornet1s avatar
Burkar i vinter!

Tänkte dela med mig av erfarenheter med diverse burkar i minusgrader och ni får gärna fylla på! Med tanke på att vintern börjar smyga sig över hela vårt avlånga land så kan det va trevligt att ta en titt i den här tråden innan man handlar burkar.

Har tidigare i tråden frågat om efterenheter med MTN94 och måste bekräfta att dom inte fungerar alls under nollan. Dvs inte en vinterburk!

MTN Hardcore har funkat prima för mig till -5 grader. Någon som testat den under kallare tempraturer?

MTN Nitro har betett sig väldigt konstigt, ibland har den fungerat i kyla och ibland har den inte fungerat alls. Säkert pga olika färger, synd nog la jag aldrig på minnet vilka som fungerade och vilka som strulade.

Black (gamla) har jag haft bra erfarenheter ner till minus 10, kallare än så har jag dock aldrig testat dom. Dock fanns ju ett klipp på montanas hemsida när det målades för fullt i sibirien vintertid så dom bör väl funka i svenska klimat med.

Clash slutar även den fungerar när det blir minusgrader, italienarna har verkligen inte tänkt på att det finns andra klimat än medelhavsklimatet i europa.

Beat har även den slutat fungera direkt det blivit minusgrader.

Molotow Burner (krom) funkat kalas bra till -15 iaf, klarar säkert kallare väder också, men sen om man själv gör det är en annan sak.
Det samma gäller för Molotow Coverall (alla 3).

Belton har jag aldrig testati kyla men hört av väldigt många att det är deras klara val under vinterhalvåret då de verkar fungera perfekt i kalla tempraturer.

Sabotaz skall enligt recenssionen på youtube fungera prima i kyla.
http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58

Det va mina erfarenheter, skriv gärna ner om era med andra och ovanstående burkar!

Ironlak?
Montana Gold?
Nya Montana Tar och Krom?
Kobra?
Citera
2013-11-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocktornet1
Burkar i vinter!

Tänkte dela med mig av erfarenheter med diverse burkar i minusgrader och ni får gärna fylla på! Med tanke på att vintern börjar smyga sig över hela vårt avlånga land så kan det va trevligt att ta en titt i den här tråden innan man handlar burkar.

Har tidigare i tråden frågat om efterenheter med MTN94 och måste bekräfta att dom inte fungerar alls under nollan. Dvs inte en vinterburk!

MTN Hardcore har funkat prima för mig till -5 grader. Någon som testat den under kallare tempraturer?

MTN Nitro har betett sig väldigt konstigt, ibland har den fungerat i kyla och ibland har den inte fungerat alls. Säkert pga olika färger, synd nog la jag aldrig på minnet vilka som fungerade och vilka som strulade.

Black (gamla) har jag haft bra erfarenheter ner till minus 10, kallare än så har jag dock aldrig testat dom. Dock fanns ju ett klipp på montanas hemsida när det målades för fullt i sibirien vintertid så dom bör väl funka i svenska klimat med.

Clash slutar även den fungerar när det blir minusgrader, italienarna har verkligen inte tänkt på att det finns andra klimat än medelhavsklimatet i europa.

Beat har även den slutat fungera direkt det blivit minusgrader.

Molotow Burner (krom) funkat kalas bra till -15 iaf, klarar säkert kallare väder också, men sen om man själv gör det är en annan sak.
Det samma gäller för Molotow Coverall (alla 3).

Belton har jag aldrig testati kyla men hört av väldigt många att det är deras klara val under vinterhalvåret då de verkar fungera perfekt i kalla tempraturer.

Sabotaz skall enligt recenssionen på youtube fungera prima i kyla.
http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58

Det va mina erfarenheter, skriv gärna ner om era med andra och ovanstående burkar!

Ironlak?
Montana Gold?
Nya Montana Tar och Krom?
Kobra?

Kobran funkade faktiskt bra nu när jag testade den och det var minus ute uppe i Norr .
Men åter kommer när kylan bitit på mer !
Citera
2013-11-20, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klocktornet1

Montana Gold?
Kobra?
Montana Colors Hardcore har jag också fått bra resultat med vid några minusgrader. Det är när det börjar sjunka ner till -15° som jag först upplevde problem. Det gällde dock inte alla färgerna jag använde utan i det fallet mörkgrön och mörklila, de fäste inte alls på stålunderlag, hursomhelst skötte sig andra färger som t.ex. matt-vit och röd som det var tänkt.

Montana Cans Gold har jag inte använt i kallare temperaturer, det är inte en produkt jag använder flitigt annars heller. Vid 0° har den klarat sig bra de få gångerna jag har använt den, även om jag på andra håll har hört att de inte är optimerade för kalla klimat.

Kobra har jag använt i -10° till -15° och då har jag varit riktigt nöjd med resultatet. Skulle säga att 95 % av färgerna jag har testat fungerar utmärkt i den kylan. Undantaget skulle möjligtvis vara den skolbuss-gula som inte alls ville fastna på materialet. Skulle absolut tro att kylan var skälet då jag vid andra, varmare, tillfällen inte har upplevt samma färg så vattnig då färgen väl träffar underlaget.
Citera
2013-11-21, 14:27
Medlem
VonBongs avatar
Bästa Chrome/Svart combon nu under vintern som torkar snabbast för throwups?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in