Burkar i vinter!
Tänkte dela med mig av erfarenheter med diverse burkar i minusgrader och ni får gärna fylla på! Med tanke på att vintern börjar smyga sig över hela vårt avlånga land så kan det va trevligt att ta en titt i den här tråden innan man handlar burkar.
Har tidigare i tråden frågat om efterenheter med MTN94 och måste bekräfta att dom inte fungerar alls under nollan. Dvs inte en vinterburk!
MTN Hardcore har funkat prima för mig till -5 grader. Någon som testat den under kallare tempraturer?
MTN Nitro har betett sig väldigt konstigt, ibland har den fungerat i kyla och ibland har den inte fungerat alls. Säkert pga olika färger, synd nog la jag aldrig på minnet vilka som fungerade och vilka som strulade.
Black (gamla) har jag haft bra erfarenheter ner till minus 10, kallare än så har jag dock aldrig testat dom. Dock fanns ju ett klipp på montanas hemsida när det målades för fullt i sibirien vintertid så dom bör väl funka i svenska klimat med.
Clash slutar även den fungerar när det blir minusgrader, italienarna har verkligen inte tänkt på att det finns andra klimat än medelhavsklimatet i europa.
Beat har även den slutat fungera direkt det blivit minusgrader.
Molotow Burner (krom) funkat kalas bra till -15 iaf, klarar säkert kallare väder också, men sen om man själv gör det är en annan sak.
Det samma gäller för Molotow Coverall (alla 3).
Belton har jag aldrig testati kyla men hört av väldigt många att det är deras klara val under vinterhalvåret då de verkar fungera perfekt i kalla tempraturer.
Sabotaz skall enligt recenssionen på youtube fungera prima i kyla.
http://www.youtube.com/watch?v=lKn5Rjftg58
Det va mina erfarenheter, skriv gärna ner om era med andra och ovanstående burkar!
Ironlak?
Montana Gold?
Nya Montana Tar och Krom?
Kobra?