Citat:
Källa?
Citat:
Nu ska du och jag sätta och ner och kolla om ditt påstående stämmer verkligen...
Du drar alltså fram enbart poachers (målskyttar) som bättre än Zlatan... Där många inte ens gjort lika många mål som den betydligt mer mångfacetterade Zlatan. Smidigt... Dessutom är det bara Henry som är jämförbar.
Bara för att jag är på gott humör, så lägger jag upp fram statistik på hur många mål Zlatan och övriga anfallare har gjort mellan mellan säsongerna 2000-01 tills 2009-2010 under klubblagssammanhang för enkelhetens skull..
Thierry Henry: 249 mål
Henrik Larsson: 248 mål
Ruud van Nistelrooy: 219 mål
Samuel Eto'o: 214 mål
Andrei Shevchenko 168 mål
Zlatan Ibrahimović: 161 mål
Filippo Inzaghi: 137 mål
Så jag förstår absolut inte vart ditt resonemang kommer ifrån som jag har fetmarkerat...
Citat:
Och det baserar du på vad...?
Du tror på allvar att fem priser av samma sort i en av världens bästa ligor är oförtjänta... Om du hade sett Serie A så hade det varit uppenbart att Zlatan har varit den överlägset bästa internationella spelaren i ligan under 00-talet om man ser över tid.
Man kan undra varför försvarsspelare sällan blir nominerade trots att de är med i den vinnande laget, för vad är kriterierna för att ens kunna få det priset i första hand...
Citat:
Vad jag ville lyfta fram var att Maxwell var också delaktig i de ligatitlar som han har tagit, även om brassen naturligtvis inte är den som ska stå för målen. Fotboll är trots allt en lagsport, eller hur?
Maxwell är duktig han med. Men se spelet bakom. En av världens tio bästa vänsterbackar styr inte laget på samma sätt som en världsklass-anfallare.
Citat:
Det blir liksom lite svårt att göra den parallellen när Henke bestämde sig för att flytta hem till AS p.g.a familjeskäl samt att Fredde bestämde sig för att åka till MLS, tycker du inte det? Det hade varit möjligtvis jämförbar när duon var ännu och härjade i Europa med sina respektive klubblag..
Givevetvis är konkurrensen svag, men han hade slagit Henke och Ljungberg med lätthet även om de hade peakat de senaste fem åren. Priset är så seriöst det kan bli, men Zlatan är bara totalt överlägsen.
Jag vidhåller att priset är ett skämt fram tills att det har börjat komma några spelare som börjar prestera på den europeiska toppnivån...
Citat:
Ingen kan förneka att Zlatan är den bäste idrottare i den största sporten just nu, annars så är det bara Henke som kan konkurrera med honom om den fotbollsspelaren som varit mest betydelsefull i modern tid.
Zlatan är vår största idrottare i den största sporten. Det är bara Borg och J-O, som jag glömde, som kan mäta sig med honom. Resten av de svenska idrottshjältarna höll på med pseudo-idrotter. Jag hoppas George Scott var ett ironiskt skämt.
Personligen hur du väljer att exkludera Stenmark som fullkomligt förändrade alpin-åkningen då han slaktade rekord. Att han bokstavligen myntade uttrycken "När Sverige stannade" och fick den internationella förbundet för Alpin att ändra reglerna tre gånger då han var helt överlägsen förminskar inte hans storhet. Vägrar man inse detta så är man ett troll eller bara okunnig.
Däremot så håller jag om att det var magstarkt att nämna George Scott, borde ha nämnt Ingo Johansson istället...
Psuedo-idrott?
Citat:
Du menar alltså inte att dagens enorma möjligheter till att exponera sig i olika mediakanaler kan ha ett finger med i spelet, till skillnad från då man som bäst kunde marknadsföra sig antingen i TV, Radio eller tidningar?
Mest utrymme i pressen. Mest citerade personen. Största idolen. Det är lättundersökt och gör honom otroligt inflytelse-full. Man ska inte dra billiga poäng om att han har mer indirekt makt än de lagstiftande politikerna, men bortom dem är han tämligen onårbar.
Citat:
Och jag kan kontra med att Henke var en betydlig bättre lagspelare som gjorde sina medspelare bättre i både klubblag respektive landslag. Samt att han själv har levererat samt att han har egenskaper som överstiger Zlatans trots att Henke inte har storleken med sig...
Henke-diskussionen har jag redan tagit ett dussin gånger. Kort sagt: Zlatan har mer priser, mer titlar, bättre individuella prestationer i landslaget, bättre individuella prestationer i klubblagen, och har som spelare betydligt bättre egenskaper.
Citat:
Motivera hur det kommer det sig att du valde att rata den gamle Schmeichel, Hyppiä?
Det är bara Laudrup som kommer i närheten.
Citat:
Eller så kan man helt enkelt utgå ifrån att en stark defensiv är hela grunden till att offensiva spelare ska kunna glänsa och ta åt sig äran, det hör till i allmänbildningen liksom...
Är Zlatan viktigare än defensiven så förtjänar han givetvis mer beröm. Har man sett matcherna med rätt bakomliggande kunskap så ser man det.
Inte så märkligt att nästan varenda gång som han har vunnit ligatitlar så har defensiven hos ligasegrarna varit bättre än de övriga... Man kan fråga sig själv om Zlatan hade vunnit sina ligatitlar med Inter, Milan, Juventus om Silva, Cambiasso, Cordoba, Thuram inte fanns bakom honom...
Citat:
Hehe...
Mm, det gjorde jag. Och det är väl tämligen uppenbart för alla utom dig att jag kunnat stärka mina resonemang.
Ta en titt på dina egna resonemang igen säger jag...