2013-11-13, 18:07
Medlem
Obscurites avatar
Reklambannern hr p Flashback sger att det ska vara "anonymt" men hur jvla anonymt kan det vara egentligen om man betalar via bankgiro eller kort?

Knns ju inte precis som att farbror bl inte skulle kunna spra detta om man skulle handla ngot med dessa BTC's som r av mindre legal natur.

Exakt hur kan de "garantera" anonymitet. Kan ju knappast vara mer anonymt n att kpa Ukash p den lokala pressbyrn fr att senare vxla in till BTC p deras hemsida.
Citera
2013-11-13, 22:04
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Reklambannern hr p Flashback sger att det ska vara "anonymt" men hur jvla anonymt kan det vara egentligen om man betalar via bankgiro eller kort?

Knns ju inte precis som att farbror bl inte skulle kunna spra detta om man skulle handla ngot med dessa BTC's som r av mindre legal natur.

Exakt hur kan de "garantera" anonymitet. Kan ju knappast vara mer anonymt n att kpa Ukash p den lokala pressbyrn fr att senare vxla in till BTC p deras hemsida.

G till banken och stt in kontant?

Uppge sedan falsk personinformation.
Citera
2013-11-14, 12:19
Avstngd
Illuzionzs avatar
Vad tar btcx i avgift fr att vxla till bitcoin?
Citera
2013-11-14, 21:54
Avstngd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Vad tar btcx i avgift fr att vxla till bitcoin?

Ingen som vet?
Citera
2013-11-15, 18:08
Medlem
Deras kp och slj pris str ju uppe till vnster p deras hemsida. I skrivande stund:
Slj 2932:-
Kp 2600:-
Om jag har fattat det hela rtt s har de allts ingen avgift utan ett pris du fr betala, som de d har lagt s att de sjlv tjnar en slant p affren.
Citera
2013-11-17, 21:00
Medlem
Grymt less p btcx gjorde uttag frra fredagen och fick inte kvitto frrn p onsdag efter flera mail. dom pstod d att transaktionen gjorts redan mndag morgon men dagarna gick och fredagen kom och inga pengar p kontot. kontaktar dom och fr vldigt vaga svar och nr jag slutligen ringer min bank kontrollerar att inget gtt fel hos dom och terkommer med vad banken sa s svarar dom att dom ska kontakta banken och terkomma.

dom terkommer dagen efter och sger att deras bank sger att pengarna har gtt ivg och redan kommit fram till mig. jag tar printscreens , skriver ut tar foto ber banken skicka konfirmation p att jag inte ftt ngra pengar eller att dom ftt ngra eller att transaktionens ens registrerats hos banken och fr d svar idag frst att dom ska kontakta banken imorgon och se.

Jippie sger jag. dom har suttit p mina bitcoins i mer n 7 dagar. vrdet har kat markant och nu tnker dom nr dom "kontaktat banken" gra en ny verfring och frmodligen p det dvarande vrdet. i mina gon r det s jvla fel s det finns inte. giriga ckliga svin r vad dom r.

Jag anser att om dom nu p mndag eller tisdag gr en transaktion till mig s ska de vara p den dagens BTC vrde..

Har aldrig haft problem med dom frut men vet ngra andra som varit med om precis samma sak och samma urskter och konstigt att detta hnder precis nr vrdet sjnk kraftigt och sedan nu kade och kade. dom har helt enkelt hllit vra bitcoins i sina fickor ltit vrdet ka och sedan gett oss pengar fr att tjna resterande pengar sjlv.

Tvi fr dessa ckliga stureplans ckel som sitter p sitt stockholms kontor och pimplar champagne med leende strre n hamren vid bortaplans vinst

BTCX SMILE
Citera
2013-11-19, 15:07
ngon som vet ngot nytt om btcx? r det grnt?

jag fick ett mail av dom att swedbank trubblet r lst men att det kan ta upp till 48 timmar att f sina bitcoins d dom har haft extremt mycket kp just nu.
Citera
2013-11-19, 19:16
Avstngd
Illuzionzs avatar
Ja segt som fan gr det bde att f svar p mail och med att f sina bitcoins...
Str ju dock att det r hgt tryck dr just nu och har vart det ett tag.
Citera
2013-11-20, 18:47
Avstngd
Illuzionzs avatar
Nn som vet om det gr bra att swisha frn ett swedbank konto nu? I s fall hur snabbt gr det innan man har sina bitcoins?
Citera
2013-11-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Nn som vet om det gr bra att swisha frn ett swedbank konto nu? I s fall hur snabbt gr det innan man har sina bitcoins?

Vet inte hur det r med Swedbank men jag gjorde ett kp via swish i mndags och har fortfarande inte sett rken av ngra coins.
Frstr inte hur det kan ta s lng tid. Hur lng tid kan det ta att cleara en betalning, kpa, leverera coinsen? 1 minut? max.

Bad dom igr att skicka tillbaka mina 9000 tusen. Vilket dom tom svarade (p mail!!) att det var ok.
Idag skickar dom ett nytt mail att dom ska FRSKA skicka mina bitcoins idag, trots att jag bett om pengarna tillbaka.

Avsade mig ordern igen, s hoppas pengarna dyker upp p bankontot i veckan. S att jag kan gra en SEPA-deposit till btc-e/bitstamp eller annan seris sida.

Visste att jag aldrig skulle testat deras skitsida.

Jvla hycklare.
Citera
2013-11-20, 21:28
Avstngd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Vet inte hur det r med Swedbank men jag gjorde ett kp via swish i mndags och har fortfarande inte sett rken av ngra coins.
Frstr inte hur det kan ta s lng tid. Hur lng tid kan det ta att cleara en betalning, kpa, leverera coinsen? 1 minut? max.

Bad dom igr att skicka tillbaka mina 9000 tusen. Vilket dom tom svarade (p mail!!) att det var ok.
Idag skickar dom ett nytt mail att dom ska FRSKA skicka mina bitcoins idag, trots att jag bett om pengarna tillbaka.

Avsade mig ordern igen, s hoppas pengarna dyker upp p bankontot i veckan. S att jag kan gra en SEPA-deposit till btc-e/bitstamp eller annan seris sida.

Visste att jag aldrig skulle testat deras skitsida.

Jvla hycklare.

Fan vad skumt. Jag gjorde ett kp frra veckan i fredagskvll och fick cashen idag p morgonen nn gng. Men jag gjorde en BG-verfring d det stod att de hade problem med att bara gra en vanlig kontoverfring. Men undrade om de hade fixat det nu. Str dock p deras sida att de har mkt just nu och att det tar lngre tid n vanligt att f sina BTC.
Citera
2013-11-21, 14:30
Medlem
Ankanins avatar
Frde ver pengar med Handelsbanken i mndags fr kp av Litecoins, men har inte ftt dem n. Ngon som vet vad som r fel? Mitt mail till support[at]btcx.se bouncades tillbaka av gmail ocks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in