2013-11-13, 18:07
Medlem
Obscurites avatar
Reklambannern här på Flashback säger att det ska vara "anonymt" men hur jävla anonymt kan det vara egentligen om man betalar via bankgiro eller kort?

Känns ju inte precis som att farbror blå inte skulle kunna spåra detta om man skulle handla något med dessa BTC's som är av mindre legal natur.

Exakt hur kan de "garantera" anonymitet. Kan ju knappast vara mer anonymt än att köpa Ukash på den lokala pressbyrån för att senare växla in till BTC på deras hemsida.
Citera
2013-11-13, 22:04
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
Reklambannern här på Flashback säger att det ska vara "anonymt" men hur jävla anonymt kan det vara egentligen om man betalar via bankgiro eller kort?

Känns ju inte precis som att farbror blå inte skulle kunna spåra detta om man skulle handla något med dessa BTC's som är av mindre legal natur.

Exakt hur kan de "garantera" anonymitet. Kan ju knappast vara mer anonymt än att köpa Ukash på den lokala pressbyrån för att senare växla in till BTC på deras hemsida.

Gå till banken och sätt in kontant?

Uppge sedan falsk personinformation.
Citera
2013-11-14, 12:19
Avstängd
Illuzionzs avatar
Vad tar btcx i avgift för att växla till bitcoin?
Citera
2013-11-14, 21:54
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Vad tar btcx i avgift för att växla till bitcoin?

Ingen som vet?
Citera
2013-11-15, 18:08
Medlem
Deras köp och sälj pris står ju uppe till vänster på deras hemsida. I skrivande stund:
Sälj 2932:-
Köp 2600:-
Om jag har fattat det hela rätt så har de alltså ingen avgift utan ett pris du får betala, som de då har lagt så att de själv tjänar en slant på affären.
Citera
2013-11-17, 21:00
Medlem
Grymt less på btcx gjorde uttag förra fredagen och fick inte kvitto förrän på onsdag efter flera mail. dom påstod då att transaktionen gjorts redan måndag morgon men dagarna gick och fredagen kom och inga pengar på kontot. kontaktar dom och får väldigt vaga svar och när jag slutligen ringer min bank kontrollerar att inget gått fel hos dom och återkommer med vad banken sa så svarar dom att dom ska kontakta banken och återkomma.

dom återkommer dagen efter och säger att deras bank säger att pengarna har gått iväg och redan kommit fram till mig. jag tar printscreens , skriver ut tar foto ber banken skicka konfirmation på att jag inte fått några pengar eller att dom fått några eller att transaktionens ens registrerats hos banken och får då svar idag först att dom ska kontakta banken imorgon och se.

Jippie säger jag. dom har suttit på mina bitcoins i mer än 7 dagar. värdet har ökat markant och nu tänker dom när dom "kontaktat banken" göra en ny överföring och förmodligen på det dåvarande värdet. i mina ögon är det så jävla fel så det finns inte. giriga äckliga svin är vad dom är.

Jag anser att om dom nu på måndag eller tisdag gör en transaktion till mig så ska de vara på den dagens BTC värde..

Har aldrig haft problem med dom förut men vet några andra som varit med om precis samma sak och samma ursäkter och konstigt att detta händer precis när värdet sjönk kraftigt och sedan nu ökade och ökade. dom har helt enkelt hållit våra bitcoins i sina fickor låtit värdet öka och sedan gett oss pengar för att tjäna resterande pengar själv.

Tvi för dessa äckliga stureplans äckel som sitter på sitt stockholms kontor och pimplar champagne med leende större än hamren vid bortaplans vinst

BTCX SMILE
Citera
2013-11-19, 15:07
någon som vet något nytt om btcx? är det grönt?

jag fick ett mail av dom att swedbank trubblet är löst men att det kan ta upp till 48 timmar att få sina bitcoins då dom har haft extremt mycket köp just nu.
Citera
2013-11-19, 19:16
Avstängd
Illuzionzs avatar
Ja segt som fan går det både att få svar på mail och med att få sina bitcoins...
Står ju dock att det är högt tryck där just nu och har vart det ett tag.
Citera
2013-11-20, 18:47
Avstängd
Illuzionzs avatar
Nån som vet om det går bra att swisha från ett swedbank konto nu? I så fall hur snabbt går det innan man har sina bitcoins?
Citera
2013-11-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Nån som vet om det går bra att swisha från ett swedbank konto nu? I så fall hur snabbt går det innan man har sina bitcoins?

Vet inte hur det är med Swedbank men jag gjorde ett köp via swish i måndags och har fortfarande inte sett röken av några coins.
Förstår inte hur det kan ta så lång tid. Hur lång tid kan det ta att cleara en betalning, köpa, leverera coinsen? 1 minut? max.

Bad dom igår att skicka tillbaka mina 9000 tusen. Vilket dom tom svarade (på mail!!) att det var ok.
Idag skickar dom ett nytt mail att dom ska FÖRSÖKA skicka mina bitcoins idag, trots att jag bett om pengarna tillbaka.

Avsade mig ordern igen, så hoppas pengarna dyker upp på bankontot i veckan. Så att jag kan göra en SEPA-deposit till btc-e/bitstamp eller annan seriös sida.

Visste att jag aldrig skulle testat deras skitsida.

Jävla hycklare.
Citera
2013-11-20, 21:28
Avstängd
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Vet inte hur det är med Swedbank men jag gjorde ett köp via swish i måndags och har fortfarande inte sett röken av några coins.
Förstår inte hur det kan ta så lång tid. Hur lång tid kan det ta att cleara en betalning, köpa, leverera coinsen? 1 minut? max.

Bad dom igår att skicka tillbaka mina 9000 tusen. Vilket dom tom svarade (på mail!!) att det var ok.
Idag skickar dom ett nytt mail att dom ska FÖRSÖKA skicka mina bitcoins idag, trots att jag bett om pengarna tillbaka.

Avsade mig ordern igen, så hoppas pengarna dyker upp på bankontot i veckan. Så att jag kan göra en SEPA-deposit till btc-e/bitstamp eller annan seriös sida.

Visste att jag aldrig skulle testat deras skitsida.

Jävla hycklare.

Fan vad skumt. Jag gjorde ett köp förra veckan i fredagskväll och fick cashen idag på morgonen nån gång. Men jag gjorde en BG-överföring då det stod att de hade problem med att bara göra en vanlig kontoöverföring. Men undrade om de hade fixat det nu. Står dock på deras sida att de har mkt just nu och att det tar längre tid än vanligt att få sina BTC.
Citera
2013-11-21, 14:30
Medlem
Ankanins avatar
Förde över pengar med Handelsbanken i måndags för köp av Litecoins, men har inte fått dem än. Någon som vet vad som är fel? Mitt mail till support[at]btcx.se bouncades tillbaka av gmail också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in