2013-11-20, 08:56
Medlem
Ezels avatar
Bubblan ser faktiskt ut att ha spruckit rätt mycket nu.
Var stannar priset måntro?
Citera
2013-11-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Vad är det snabbaste betalnings sättet att köpa BTC på btcx.se?

swish
Citera
2013-11-20, 10:40
Medlem
Tänkte köpa bitcoins för 1000kr genom btcx.se, tänker att det inte är värt att vänta då priset säkert kommer gå upp ännu mer de närmaste veckorna. http://blog.btcx.se/sa-vaxlar-du-bitcoins/ behöver väll bara följa den guiden steg för steg så kommer allt gå som det ska? ÄR helt ny till detta, hoppas att jag om 6 månader ska kunna ta ut vinst och använda till resa, i värsta fall så är 1000kr inte den största katastrofen.
Citera
2013-11-20, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Tänkte köpa bitcoins för 1000kr genom btcx.se, tänker att det inte är värt att vänta då priset säkert kommer gå upp ännu mer de närmaste veckorna. http://blog.btcx.se/sa-vaxlar-du-bitcoins/ behöver väll bara följa den guiden steg för steg så kommer allt gå som det ska? ÄR helt ny till detta, hoppas att jag om 6 månader ska kunna ta ut vinst och använda till resa, i värsta fall så är 1000kr inte den största katastrofen.

Japp, det stämmer. Svårare än sådär är det inte
Tänk dock på att för att använda btcx.se för att sälja dina BTC igen behöver du ha minst en hel bitcoin. Men du kan ju lösa det genom att sälja på nån annan sida bara sen när priset stigit.
Citera
2013-11-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fppE
Japp, det stämmer. Svårare än sådär är det inte
Tänk dock på att för att använda btcx.se för att sälja dina BTC igen behöver du ha minst en hel bitcoin. Men du kan ju lösa det genom att sälja på nån annan sida bara sen när priset stigit.

Så det är ingen dålig ide att köpa nu idag? det tar 24h innan jag får bitcoinet? betyder det att om priset går upp en massa så får jag "mindre" bitcoin för mina 1000kr? Vilken är den bästa 2-step autenticitet att välja?
Citera
2013-11-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIGITALLY-IMPORTED
R.I.P dom som aldrig sålde i förrgår och grattis till de som ska köpa...300$ under 24 timmar anser jag som en ganska kraftig nedgång. ^^ hoppas att det stiger snart igen...då passerar vi 1000! (annars jävlar) :>
Tyst nu Värdet kommer stiga något brutalt med tiden, en långsiktig investering. Men ja, visst är det surt att man inte sålde vid $900 och köpte nya nu, men men.
Citera
2013-11-20, 11:14
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
det finns inga ras i bitcoin

bara bear traps - en del större än andra

edit: måste säga att det var rätt oväntat dock. nån som vet vad som hände? :S
Du håller fortfarande inte med om att bubblan sprack eller?
---
Länk 1
Länk 2
Citera
2013-11-20, 11:20
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Vad tycker ni om att man typ måste "verifiera" sig på alla exchanges nu för tiden?
Citera
2013-11-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkBackground
Så det är ingen dålig ide att köpa nu idag? det tar 24h innan jag får bitcoinet? betyder det att om priset går upp en massa så får jag "mindre" bitcoin för mina 1000kr? Vilken är den bästa 2-step autenticitet att välja?

Svårt att säga om det är en bra eller dålig idé. Går priset upp innan du hinner få dina bitcoins är det ju en dålig idé, går priset ner är det en bra idé för då får du mer bitcoins för dina pengar.
Hur mycket bitcoins du får beror alltså på vad priset ligger på när dom handlägger din order.
Vad du menar med din sista fråga förstår jag tyvärr inte
Citera
2013-11-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
---
Länk 1
Länk 2
Fan va charten va likt den andra bilden! Så om vi då låtsas att bitcoinsen följer den illustrerade bilden till 100%. Då kommer alltså bitcoins gå ner till ett sjukt lågt värde va?
Citera
2013-11-20, 11:50
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jag tycker det finansiella språket är intressant. Att vi säger "korrigering" antyder att det finns ett "korrekt" pris och att raset efter en topp utgör en ändring till denna.

Säger man att kursen korrigerar upp till en högre nivå även efter tex ett bra delårsrapport?

Citat:
Ursprungligen postat av fittdykarn
Givetvis gör begreppet ingen rättvisa när man talar om bitcoins, men min högst personliga åsikt är att bitcoins är och kommer förbli en hållbar finansiell industri och vi är endast i begynnelsen av värderingen av valutan, vilket självklart innebär en hysteri eftersom ingen vet var ribban egentligen ligger.
Håller med. Om man tror att bitcoin verkligen kommer bli en hållbar finansiell ekonomi, kanske t.om. till stora delar ersätta befintliga system så tror man ju även att valutan är kraftigt undervärderad. I alla fall på lång sikt. Toppen på $900 vi just såg ligger ju närmare det "riktiga värdet" än de $500 det nu har "korrigerat" till Jag tror att vi ganska snabbt kommer se mycket mindre volatilitet och spekulation och därmed en bättre valuta att faktiskt betala med.

Citat:
Ursprungligen postat av fittdykarn
När sedelpressarna går heta och inflationen börjar (vilket är oundvikligt då räntorna snart kommer stiga) så kommer folk söka sig till betalningsmedel de vet inte kan manipuleras i antal eller kvantitet - dvs guld eller bitcoins (förutsatt att bitcoins verkligen är vad det lovar). Därför är priset ännu lågt i relation till hur framtidens efterfrågan kommer se ut.
Jag tror Bitcoin kommer locka till sig användare av en hel rad naturliga anledningar långt innan vi får uppleva en dollarkrash. Även om dollarn hade varit en stabil, perfekt skött reserv-valuta för hela världsekonomin erbjuder ju Bitcoin fördelar man inte kan blunda för. Bitcoin är ju trots allt mer än en valuta.
Citera
2013-11-20, 11:51
Medlem
montevideoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
---
Länk 1
Länk 2

Tror den kommer sjunka till 100-150 för att stabilisera sig på 2-300 igen tills nästa bubbla kommer

Många som hoppade tåget försent får panik nu och vill sälja medan köparna avvaktar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in