2013-11-20, 12:51
Medlem
OM KJ är oskyldig. Och får livstid. Och AN vet att så är fallet. Kommer hon verkligen kunna leva med det livet ut?

AN är jokern i denna historia. Med tiden kommer samvetet gnaga sönder hennes hjärna. För hur som helst tror jag inte AN är en människa utan empati, utan en vanlig tjej som blivit förd bakom ljuset i alla år med MB. Sakta men säkert vaknar hennes medvetande upp.

Sinom tid kommer sanningen fram. Från oväntat håll. Kanske hon faller offer innan hon hinner prata....
Citera
2013-11-20, 13:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det är nog svårt att avskriva detta som ett rykte eftersom i likhet med VB, gick även denna älskarinna under falskt namn i hans kontakter i mobilen. C Carlsson Kalix. Finns att läsa i Fup också.

Uu, hur många kvinnor under falskt namn hade han i mobilen egentligen? Räcker två? Då ska man komma ihåg att AN av många utmålats som sjukt svartsjuk… inte undra på.

Fortfarande tror jag inte att han mördat VB, eftersom blodet fanns i KJs bil, dock är killen riktigt förslagen, på gränsen till sjuk faktiskt skulle jag säga, eftersom han systematiserat flera förbindelser och verkligen lever i falskhet och lönndom. Otäck karl.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-20 kl. 13:12.
Citera
2013-11-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
OM KJ är oskyldig. Och får livstid. Och AN vet att så är fallet. Kommer hon verkligen kunna leva med det livet ut?

AN är jokern i denna historia. Med tiden kommer samvetet gnaga sönder hennes hjärna. För hur som helst tror jag inte AN är en människa utan empati, utan en vanlig tjej som blivit förd bakom ljuset i alla år med MB. Sakta men säkert vaknar hennes medvetande upp.

Sinom tid kommer sanningen fram. Från oväntat håll. Kanske hon faller offer innan hon hinner prata....
Jag har ju svårt för att förstå varför hon stannar kvar hos mb när hon har fått reda på allt detta men vi alla är ju olika. Så länge MB är med AN så kommer allt vara tyst men han kommer få leva med henne resten av sitt liv om han nu gjort detta.
Citera
2013-11-20, 13:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Jag har ju svårt för att förstå varför hon stannar kvar hos mb när hon har fått reda på allt detta men vi alla är ju olika. Så länge MB är med AN så kommer allt vara tyst men han kommer få leva med henne resten av sitt liv om han nu gjort detta.

Haha, ja det var ju en tanke, som upplaget för slutklämmen på en bra bok måste jag säga. Hållhakarnas hållhake, å andra sidan, vem sover gott intill en mördare? Orimligt att tro att han eller hon ligger bakom detta.
Citera
2013-11-20, 13:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De har inte dåligt alibi, de har inte sämre alibi än de flesta. De var hemma tillsammans med den de bor ihop med, enligt alibit. Hur skulle de kunna skaffa sig bättre alibi och samtidigt begå brottet?

Jag har skummat igenom förhören nu, och har inte ändrat uppfattning. Vad i förhören skulle kunna få mig att ändra mig?

Sista stycket är inte seriöst och går därför inte att bemöta.

Att helt avskriva KJ från inblandning i styckmordet på Vatchareeya, vilket du gör, och läsa dina genomarbetade förklaringar om var omnämnda personers mobiltelefoner under eftermiddagen/kvällen 4 maj kopplats upp mot master och sedan befunnit sig utom täckning - osv, är en imponerande insats som du förtjänar cred för och vittnar om att din begåvning snarare ligger åt det tekniska hållet med faktainsamling av mastuppkopplingar, men definitivt ingen tänkande august när det gäller logiskt mordutredningsarbete. En del omständigheter talar för att MB är en filur som så här långt lyckats hålla sig under radarn, att MB eller någon han känner är inblandad, men att KJ har delaktighet i händelserna som slutade med att VB miste livet har t.o.m. tingsrätten lyckats komma fram till. Delvis är jag med dig, vilket jag postade om tidigare, men du ser inte repet som knyter ihop säcken.
Citera
2013-11-20, 13:43
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
...dock är killen riktigt förslagen, på gränsen till sjuk faktiskt skulle jag säga, eftersom han systematiserat flera förbindelser och verkligen lever i falskhet och lönndom. Otäck karl.

Jahaja, som säkert runt 30-40% av alla gifta män alltså? Var och varannan doppar ju veken så fort de får chansen. Samma gäller kvinnor. Hur vet du att AN inte har ett gäng lammkött-träffar i månaden?

Hur många medlemmar har victoriamilan?

Bara en reflektion.
Citera
2013-11-20, 13:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Hennes beteende .... vi tar det en gång till ...hennes beteende - vad menas
Stalking modeordet Stalking ---
Är det inte DU som stalkar ett lik denna gång, genom att hänga ut offret som Motivet till gärningen.
Inte ens han som blev stalkad bryr sig.... Han tyckte ju det var lite mysigt att en 20 åring visade intresse. Vilken 50 åring gör inte det?
Det är ju nu så fröken Justitia att en överbevisad psykiskt sjuk gärningsman sitter bakom galler - är utredd av professionella utredare - dömd av en enig tingsrätt - och den söte figuren riskerar nu livstids fängelse på goda grunder.
Varför då söla ner (stalka) offret och dess anhöriga med dina obehagliga fantasier. Du borde skriva en bok i stället. Men utgå då ifrån KJohans-ons hjärna. Ingen annan.

Om liket (VB) KÄNNER sig stalkat har du naturligtvis rätt ..
Citera
2013-11-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Haha, ja det var ju en tanke, som upplaget för slutklämmen på en bra bok måste jag säga. Hållhakarnas hållhake, å andra sidan, vem sover gott intill en mördare? Orimligt att tro att han eller hon ligger bakom detta.
Nej jag tror ju själv att det är KJ som gjort detta men eftersom det är många frågor som inte fått svar så vet man aldrig. Om vi säger att det är MB som gjort detta och AN kanske är inblandad så är det nog inga problem att sova med en mördare.
Citera
2013-11-20, 14:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det har vad jag förstår utdelats slag/sparkar mot kroppen, samt hjässa och stryptag. Därefter har det bisarra tagit vid. Ett av huggen i hjärtat tolkar jag som avrättande, dödligt i sig, men hugget verkar ha avslutats med ett tryck åt sidan medan stickvapnet är instucket till fullo och slitit upp hjärtsäcken. Hugget mäter 4,3 cm på insidan, 1,5 cm på utsidan.

Stackars VB.

Ja, stackars VB. Hon verkar ha utsatts för slag och sparkar som om någon använt henne som training bag. Vidare tror knappast några hugg har förekommit här, VB blev utsatt för stick för att gärningspersonen ville se hur mycket kroppen kunde uthärda tills det tog slut och livet stängdes av - vilket skedde när sticket, tillräckligt djupt, penetrerade hjärtat. Men hur får du detta till "hög risk för olyckshändelse" ?
Citera
2013-11-20, 14:18
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Eller "DUGER DÖ VA?"

Om det nu är förkortning tänkt i detta ev. kodade meddelandet uppdelat på bokstav för bokstav?
Vet man vem telefonnumret går till?

Kanske "uvar ge död" eller "gud rövade"? Nja, jag tror inte att det finns några hemliga budskap där.

Svar på din fråga: Meddelandena skickades till J***ike S. Se sidan 534 i FUP.

Apropå eventuella koder i telefonkommunikationen är jag nyfiken på de sekundkorta samtal KJ ringer, t ex:

14 maj, 16:25: KJ till vännen AH, 4 sekunder.
14 maj, 16:29: KJ till vännen AB, 4 sekunder.
14 maj, 16:31: KJ till okänt nummer, 3 sekunder
14 maj, 16:36, KJ till A***ca L, 3 sekunder.

S. 517-519.

Det ser kanske lite udda ut, men kan det vara så enkelt att han har om pengar på sitt kontantkort och vill att mottagaren ska ringa upp?
Citera
2013-11-20, 14:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, stackars VB. Hon verkar ha utsatts för slag och sparkar som om någon använt henne som training bag. Vidare tror knappast några hugg har förekommit här, VB blev utsatt för stick för att gärningspersonen ville se hur mycket kroppen kunde uthärda tills det tog slut och livet stängdes av - vilket skedde när sticket, tillräckligt djupt, penetrerade hjärtat. Men hur får du detta till "hög risk för olyckshändelse" ?

En utlösande riskfaktor är MB:s livsstil. Många bollar i luften, två jobb, samt karatetränare, många uppdrag, renoverande, otrogen, svartsjuk fru, VB:s ständiga kontaktande av olika slag, hans lockelse till VB, ljugandet, egen svartsjuka, alkohol. Vissa av exemplen har pågått under låång tid.
Citera
2013-11-20, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Apropå eventuella koder i telefonkommunikationen är jag nyfiken på de sekundkorta samtal KJ ringer, t ex:

14 maj, 16:25: KJ till vännen AH, 4 sekunder.
14 maj, 16:29: KJ till vännen AB, 4 sekunder.
14 maj, 16:31: KJ till okänt nummer, 3 sekunder
14 maj, 16:36, KJ till A***ca L, 3 sekunder.

S. 517-519.

Det ser kanske lite udda ut, men kan det vara så enkelt att han har om pengar på sitt kontantkort och vill att mottagaren ska ringa upp?

Så korta samtal kan väl handla om att en telefonsvarare har gått på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in