2013-11-18, 13:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
I FU läste jag att MGM sade sig "veta" om någon eller några han misstänkte hade gjort detta som han inte ville namnge. Vad hände med det "spåret"?

Man gjorde klart för den misstänkte att han kunde lägga ner sina historier eftersom det inget gav, och de han pekat ut va avförda helt. Det där är sällan en domstol går på det är liksom så löjligt genomskinligt bara. Förklaringarna då bevisen hopar sig måste vara betydligt bättre än att peka på plantering.
Citera
2013-11-18, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det går inte att förhindra alla våldsbrott, vare sig de är utförda med kall beräkning och vinning, psykisk sjukdom eller någonstans däremellan. Därmed inte sagt att det inte skulle finnas förbättringsområden både beträffande lagstiftning och samhällets prioriteringar.
Citera
2013-11-18, 13:57
Medlem
Citat:
I FU läste jag att MGM sade sig "veta" om någon eller några han misstänkte hade gjort detta som han inte ville namnge. Vad hände med det "spåret"?

Man förhörde 2 killar. Den enebvisste inte ens vem KJ var. De hade hamnat i nån dispyt när KJ försökte köra in i dem från sidan för flera år sen, och då kom killen på vem KJ var.
Killen var i Turkiet när mordet begicks.

KJ var väl desperat.
Citera
2013-11-18, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Vi kommer inte att veta hur rätten resonerar kring brott mot griftefriden idag. De skall bestämma om han skulle vara kvar eller släpps på frifot tills domen faller.

Det har ni rätt i. Jag tänkte att om KJ släpps idag så lär han väl inte fällas för något?
Citera
2013-11-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Varför drar de ut på tiden så? Lyckas de inte enas?! Bara de inte snart säger att de behöver mer tid, det blir för jobbigt för oss här på flashback.

Jag tycker det är taskigt mot KJ att dra ut det över helgen.
Citera
2013-11-18, 14:02
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Man förhörde 2 killar. Den enebvisste inte ens vem KJ var. De hade hamnat i nån dispyt när KJ försökte köra in i dem från sidan för flera år sen, och då kom killen på vem KJ var.
Killen var i Turkiet när mordet begicks.

KJ var väl desperat.

Citat:
Jag tycker det är taskigt mot KJ att dra ut det över helgen.

Det vore väl ett y p p e r l i g t tillfälle att namnge dessa två just där och då. Inte sant? Då hade de kunnat kolla upp direkt och avföra KJ som MGM ganska snabbt.

Om det spåret hade varit ett uns sanning i.
Citera
2013-11-18, 14:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Du tänker på det sista förhöret, tror jag, där han påstår att han är ganska säker på vem som har mördat VB men att han inte ville säga något för han var inte 100% säker?

Jag vet inte hur polisen ska kunna gå vidare med detta, Alm sade exakt samma sak, han visste vem som mördade Linda, men ville inte heller säga vem.
Citera
2013-11-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
I stort är det så. Han kan dock fällas för ex. griftefridsbrott och ändå släppas idag. Han kan också skickas på RPU för griftefrid.
Blir han kvar i häkte kommer han att dömas för grovt brott.

Jag tror inte att han kan fällas för griftefridsbrott utan att även fällas för mordet. Då måste man ha en rimlig alternativ GM som utförde mordet mellan att KJ såg henne sist och sen hanterade hennes kropp.

I fallet med MA och Linda Ch*n, så fanns det ingen aletrnativ GM, hade man kunnat bevisa stickskador som var dödande så hade MA fällts för mordet.

Det var avsaknad av dödsorsaken som gjorde att man inte kunde fastställa att hon ens blivit mördad som gjorde att MA endast dömdes för griftefridsbrott.

Här kan man fastställa att hon har mördats, KJ var den siste att se henne i livet, han är den som hanterat kroppen. Ingen rimlig teori om alternativ GM finns, alltså är slutsatsen att han även är den som mördat henne.
Citera
2013-11-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det går inte att förhindra alla våldsbrott, vare sig de är utförda med kall beräkning och vinning, psykisk sjukdom eller någonstans däremellan. Därmed inte sagt att det inte skulle finnas förbättringsområden både beträffande lagstiftning och samhällets prioriteringar.

Jag är långt ifrån naiv som tror att allt går att lösa, förhindra bara sådär med mer resurser. Ej heller att han blir frisk och går därifrån lycklig i alla sina dagar. Då lever man i det blå. Men chansen till det ska finnas.
Dödsstraff leder ingenstans. Det är snarare en befrielse.

Blir han kvar och utredd lär han bli kvar länge, länge
Citera
2013-11-18, 14:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Jag tror inte att han kan fällas för griftefridsbrott utan att även fällas för mordet. Då måste man ha en rimlig alternativ GM som utförde mordet mellan att KJ såg henne sist och sen hanterade hennes kropp.

I fallet med MA och Linda Ch*n, så fanns det ingen aletrnativ GM, hade man kunnat bevisa stickskador som var dödande så hade MA fällts för mordet.

Det var avsaknad av dödsorsaken som gjorde att man inte kunde fastställa att hon ens blivit mördad som gjorde att MA endast dömdes för griftefridsbrott.

Här kan man fastställa att hon har mördats, KJ var den siste att se henne i livet, han är den som hanterat kroppen. Ingen rimlig teori om alternativ GM finns, alltså är slutsatsen att han även är den som mördat henne.

Nej, jag tror inte heller att han enbart fälls för griftefrid, de var mest teoretiskt jag svarade.
Citera
2013-11-18, 14:21
Medlem
Om han fälls, kommer tidningarna att gå ut med bild och namn tror ni?

Det måste de nästan för att i framtiden kunna göra "Det här gör de idag..."-fängelse reportage.
Citera
2013-11-18, 14:24
Bannlyst
Citat:
Om han fälls, kommer tidningarna att gå ut med bild och namn tror ni?

Det måste de nästan för att i framtiden kunna göra "Det här gör de idag..."-fängelse reportage.

De bör avvakta med namn och bild. Anses han vara sjuk och hamnar på psyket ska han väl skyddas även hon han fälls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in