2013-11-20, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jo jag har vänner som blir aggressiva på brännvin men inte på öl. Det är så jag menar, om du missförstått mig? Eller så missförstår jag ditt svar?

Man hör ofta också: "Är rökning (av tobak) så farligt? Jag vet en som blev 85 och rökte hela sitt liv."
(Javisst, men vid obduktionen fann man avancerade skador på hjärta, lungor, blodkärl och t.ex. HJÄRNA...)

Men över åren av blandmissbruk så förorsakar alkohol, cannabis etc etc hjärnskador bla. på överordnade hjärncentra för impulskontroll.

Det här är "basic basic".

Sämre impulskontroll = ökad risk att t.ex. krama en avtryckare, eller strypa..., eller...
Citera
2013-11-20, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Han säger att han inte brukar alkohol, ändå påträffas en driva av tomglas i garaget. Det är näppeligen "lättöl" - hur svårt ska det vara?

Men både i FUP och rättegång säger han att han sporadiskt dricker öl.
Det är du som påstår att han dricker 10 åt gången på en timme (3,3l)

Då borde det finnas flera ölnotor i kontoutdragen. Men tji - Systembolag.
Mao. så är det mer sannolikt folköl.

Menar du att systrarna, Marinas känslosamma brev och i övrigt mycket restriktiv alkoholinställning är beviset mot FS ? Samt avsaknaden av Systembolagskvitton ?

Nu får jag inte ihop ett jota KluvenTunga, inte ett jota. Hjälp till lite nu.
Citera
2013-11-20, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Om FS var medveten om sina svagheter skulle han inte stå inför, ännu en, mordrättegång och sitta där i häktet på Skånegatan och undra om han DEN HÄR gången kommer att befinnas skyldig och faktiskt svara för det värsta (kända) brott han begått?

Han är faktiskt 40 (fyrtio) år.

Exempel på desinfo: t.ex. cannabissnacket ovan (se tidigare i tråden för att undvika ta mer trådutrymme med detta desinformativa tjafs...).

Har du några siffror som stödjer tesen att FS begått våldsbrott pga. cb ?
Det skulle jag vilja se.
Citera
2013-11-20, 09:57
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Menar du att systrarna, Marinas känslosamma brev och i övrigt mycket restriktiv alkoholinställning är beviset mot FS ? Samt avsaknaden av Systembolagskvitton ?

Siffran 10 får du ta som en hypotes. Det kan lika gärna ha varit 6, 8 eller 12. Kanske mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurris
Spekulation:
om FS skulle flippat & mördat M, så är alkoholen en trolig trigger.
Vi är överens i sak.
Citera
2013-11-20, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Siffran 10 får du ta som en hypotes. Det kan lika gärna ha varit 6, 8 eller 12. Kanske mer.Vi är överens i sak.

Ja det är vi. Men var är bevisen ? Var är ens indiciet ?

Skall åklagaren säga mot FS, Marina, brevet och systrarnas utsaga, att FS måste varit berusad för att han druckit 6-12 öl av okänd styrka på en timme.

Beviset för det är att FS ljuger.

Tycker du det låter troligt att åklagaren kommer driva den linjen i rätten ?
Citera
2013-11-20, 10:14
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ja det är vi. Men var är bevisen ? Var är ens indiciet ?

Skall åklagaren säga mot FS, Marina, brevet och systrarnas utsaga, att FS måste varit berusad för att han druckit 6-12 öl av okänd styrka på en timme.

Beviset för det är att FS ljuger.

Tycker du det låter troligt att åklagaren kommer driva den linjen i rätten ?
Jag hoppas att h@n ska - ty här finns en lucka. Ännu en lögn. Där hjälper knappast FS apologeter till, tvärtom.
Citera
2013-11-20, 10:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Om FS var medveten om sina svagheter skulle han inte stå inför, ännu en, mordrättegång och sitta där i häktet på Skånegatan och undra om han DEN HÄR gången kommer att befinnas skyldig och faktiskt svara för det värsta (kända) brott han begått?

Han är faktiskt 40 (fyrtio) år.

Exempel på desinfo: t.ex. cannabissnacket ovan (se tidigare i tråden för att undvika ta mer trådutrymme med detta desinformativa tjafs...).

Cannabisrökare är representerade 16 gånger mer i våldsbrott.
Så man har igen felaktigt beskrivit hur det ser ut med folks benägenhet att begå tex mord pga av cannabismissbruket. Det fattar ju dom flesta och här, och snackar man om killar som aldrig ser dagen ljus igen för dom är för farliga helt enkelt, så finns cannbis med i bilden. Cannabiset och dess farliga påverkan kan inte spolas bort för att någon skriver ett flashbackcitat direkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-20 kl. 10:37.
Citera
2013-11-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Cannabisrökare är representerade 16 gånger mer i våldsbrott.
Så man har igen felaktigt beskrivit hur det ser ut med folks benägenhet att begå tex mord pga av cannabismissbruket. Det fattar ju dom flesta och här, och snackar man om killar som aldrig ser dagen ljus igen för dom är för farliga helt enkelt, så finns cannbis med i bilden. Cannabiset och dess farliga påverkan kan inte spolas bort för att någon skriver ett flashbackcitat direkt.

Ja... Man kan bara se på det här citatet från www.examiner.com (13/6 -09):

"There are so many articles we collect linking marijuana to violence, it’s hard to pick which to print – room here, is limited. Families of marijuana users know this well, but users believe they are “mellow and that it must have been some other drug the perps used”.

Vi kan se i tråden att "en del" fortfarande verkar tro att cannabis är "den goda drogen". Det är djupt tragiskt.
Citera
2013-11-20, 11:00
Medlem
Från samma källa (www.examiner.com (13/6 -09), kan det bli tydligare?

"Mary Brett, spokesman for Europe Against Drugs, said the findings backed research showing a link between cannabis and violent offences, such as assault. She added: 'Cannabis is by far the most common drug involved. Many people will be surprised by the number of cannabis users who have been arrested."

Mary Brett, talesperson för Europa mot Droger, säger att resultaten visade

ett samband mellan cannabis och våldsbrott, såsom överfall. Hon tillade:

Cannabis är den drog som är mest inblandad.

Många kommer att bli överraskade över antalet cannabismissbrukare

som har blivit arresterade.

Cannabis ÄR alltså EN VIKTIG faktor vid våldsbrott.

Lite, lättbegripliga, siffror (samma källa):

'Cannabis has been implicated in violence. A paper in 2002 found alcohol dependent individuals almost twice but cannabis dependents almost four times more likely to be violent than controls (people who did not abuse the substances).'

Alkoholberoende var två gånger så sannolika att vara våldsamma.

Cannabisberoende var FYRA (4) gånger så sannolika att vara våldsamma.

Så cannabis, kanske, INTE är en så "COOL" drog, när allt kommer omkring?

Få se nu: Vilken ENDA misstänkt, och häktad, är dömd för cannabisbrott?!
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-20 kl. 11:10.
Citera
2013-11-20, 11:10
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Sparar du alla dina systembolagskvitton?

FS som enligt egen uppgift sällan har med sig sin plånbok skall alltså spara kvitton i sin ficka och sedan ta hand om dem när han kommer hem?

Vidare kan man fråga sig vad som hindrar FS från att plocka lite från den svarta växelkassan och köpa bärsen svart med kontanter. Hur följer du ett sådant spår eller hur motbevisar du det? : )
Citera
2013-11-20, 11:11
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Vad säger att det inte är folkölsvarianten ?
Den har väl pant ?
http://www.iglaset.se/articles/39911-Staropramen-3-5-

Enligt aktuell förordning från 2006 finns det ingen skyldighet att ansluta importerade glasflaskor till pantsystemen, såsom det gör gällande PET-flaskor och aluminiumburkar.
Det föreligger ingen pant på den typ av flaska du länkar till och det syns tydligt då pantmärkningen saknas.
Citera
2013-11-20, 11:15
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu är inte frågan riktat till mig men jag svarar utifrån de minnen jag har från utredningen.

Av förundersökning som inkom till TR och HR så fanns ingen mejlllogg med, vilket är ett rejält underbetyg till polis att inte ta fram sånt när de visste att M hade ett stort kontaktnät.
Minns jag rätt så eftersökte t.o.m domaren i TR underlaget.

Sen har M:s konto på BDSMforum som inte heller öppet redovisats, utan polis/åklagare har belagt detta med sträng sekretess.
Om nu polis vill gå till botten med utredningen så kan man verkligen fråga sig varför de gömmer material som förhindrar att arbeta med öppna kort till att lösa brottet.

Jag drar verkligen öronen åt mig när polis/åklagare gömmer och myglar med brottsutredning. Det känns absolut inte rättssäkert.

Rätt förståeligt att de gör så när det gäller uppgifter som inte är av direkt betydelse för utredningen i sig men som kan kränka individens integritet ifall de kommer till allmän kännedom.
Förstår att det upprör dig starkt eftersom att du tycks vara av det slag att du finner nöje i att läsa och gotta dig i intima detaljer om andra personers eventuella sexliv. Ju mer vampyrism och udda desto härligare blir det för dig. Att då bli förnekad denna "rätt" att få läsa måste vara hemskt.

Jag tycker snarare att det är ett skevt system vi har idag där stor del av bakgrundsfakta gällande både offer och vittnen skall bli till offentliga handlingar bara för att den misstänkte har rätt att ta del av informationen. Merparten av er här i tråden som hävdar att ni sitter på extra material har fått detta material via FS och på vilket vis är det rättssäkert? Personer som inte egentligen har någon anledning till att få del av information men som väldigt gärna vill och som sedan sprider den vidare bara för att det är kul. Ja, jag förstår att du är besviken när en handling är utom räckhåll för dig. Precis som tanterna förr blev besvikna när händelserna flyttades utom synhåll från skvallerspeglarna.
Senast redigerad av NightHawks 2013-11-20 kl. 11:20. Anledning: Adderat ett "t"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in