2013-11-19, 23:51
Medlem
Kafferastens avatar
Han mötte ju inte världens bästa försvar precis Bedrövligt vad enkelt man släppte fram Portugal och CR som bara behövde ligga och vänta på kontringar.
Citera
2013-11-19, 23:52
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
1,47 i målratio denna säsong. Helt sjukt egentligen.

Spelade i division 1 en gång i tiden, om jag börjar gymma på riktigt nu så kanske jag kan bli lika bra som honom. Allt som krävs tydligen.

Han har en extrem vilja, jag fortsätter hävda att det är hans största tillgång. Han missar väl tre fina lägen idag innan han ser ut att få kramp i en löpduell, några minuter senare har han tagit några extrema löpningar och gjort tre mål. I fredags hade han inte ett rätt innan målet, blev fullständigt sönderägd av Mikael Lustig och avgör ändå till slut.

Naturligtvis har han en förhållandevis extremt bra teknik och en hel del andra kvalitéer om man jämför med amatörer, men spelsinnet är inte något speciellt, ens i jämförelse med en svensk div. 1 spelare.
Citera
2013-11-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Ja det hade ju varit konstigt om han inte vann efter hans fantastiska år.

Ganska lustigt dock, för bara någon vecka sedan var Ribery rätt stor favorit, nu har det vänt totalt efter 2 matcher. Det visar hur mycket av röstningen som avgörs av de senaste folk har i minnet.

Ronaldo har väl definitivt tjänat ihop en ballon dor genom åren dock, om man nu kan tänka så. Hans säsong kan bli magnifik om han fortsätter i samma takt. Han kommer vara högst troligen vinna skytteligan i både CL och ligan när Messi dras med envisa skadeproblem. Nu återstår det bara att se om han kan lyfta Madrid fram till La Decima.

Undrar hur många matcher Ronaldo kommer att ha spelat för Portugal när han en dag väljer att lägga av. Han är 28 år gammal och är uppe i 109 matcher. Kan inte tänka mig att han slutar förrän han är 35+.
Han tangerar nu Pauletas målrekord, dock gjorde den sistnämnde det på 88 matcher.
Citera
2013-11-20, 00:18
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Hur många mål har Ronaldo gjort detta kalenderår? Vad ligger "rekordet" på som Messi satte förra året?

Hur många matcher har Ronaldo kvar detta år?

66 tror jag, Messis rekord var något på 80 så det ska inte gå att slå. Men det sjuka är ju att Ronaldo är ytter.
Citera
2013-11-20, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
66 tror jag, Messis rekord var något på 80 så det ska inte gå att slå. Men det sjuka är ju att Ronaldo är ytter.

Han låg väl snarare längst fram i stort sett hela matchen. Samtliga mål kommer från kontringar där han knappast kommer från någon ytterposition. Tycker folk överdriver det där, vissar kallar ju honom t.o.m för yttermittfältare.

Messis rekord är på 91
Citera
2013-11-20, 00:42
Medlem
Visst, killen kan göra mål, men helvete vilken äcklig spelare det är. Ligger och grinar på planen jämt och ständigt. Slår man upp ordet fjant i en ordbok borde Ronaldo stå med.
Citera
2013-11-20, 00:54
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Skönt att Ronaldo fick sänka Sverige på detta sättet, nu kan alla clowner som talar om hur filmande och dålig han är hålla käften i ett litet tag i alla fall, han är inte så pjåkig för att sakna spelsinne, spelintelligens och teknik.

Mitt favoritögonblick är vid 0-0 skanderar publiken Messi! Messi! Messi!, 5 minuter senare gör Ronaldo mål, när hattricket sitter så börjar publiken skandera Cristiano Ronaldo, Cristiano Ronaldo, Cristiano Ronaldo! Det var ett fint ögonblick och uppleva live.
Citera
2013-11-20, 01:37
Medlem
Jestermedgesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Skönt att Ronaldo fick sänka Sverige på detta sättet, nu kan alla clowner som talar om hur filmande och dålig han är hålla käften i ett litet tag i alla fall, han är inte så pjåkig för att sakna spelsinne, spelintelligens och teknik.

Mitt favoritögonblick är vid 0-0 skanderar publiken Messi! Messi! Messi!, 5 minuter senare gör Ronaldo mål, när hattricket sitter så börjar publiken skandera Cristiano Ronaldo, Cristiano Ronaldo, Cristiano Ronaldo! Det var ett fint ögonblick och uppleva live.

Usch, vad du trampar på mina ömma tår. Förlusten svider fortfarande, eller inte, eftersom jag är så ointresserad som man möjligen kan bli av fotboll. Varför ska alla "clowner" hålla käften om han filmande? Han är väl minst lika känd för sina skådespelartalanger som för sitt bollsinne?

Jag tycker att den arroganta slyngeln är i stort behov av en örfil, en hård jävel.
Citera
2013-11-20, 02:52
Medlem
Ollepackades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield

Ronaldo filmar något otroligt. Ronaldo gestikulerar som ingen annan, man skulle kunna tro att han är stum och pratar med händerna. Inget illa mot de som faktiskt är stumma men ni förstår poängen..

Han kör med massa efterslängar dessutom och han är så arrogant det bara går att bli.

Dock måste jag medge att just nu är han världens bästa fotbollsspelare utan tvekan.

Men om han kunde växa upp och vara lite ödmjuk likt Aguero ja då kanske han hade haft ett lite lättare liv..
Citera
2013-11-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollepackade
Men om han kunde växa upp och vara lite ödmjuk likt Aguero ja då kanske han hade haft ett lite lättare liv..

http://farm9.staticflickr.com/8249/8648183967_ddde961113_o.gif

http://i.imgur.com/v70vrIP.gif
Citera
2013-11-20, 03:20
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollepackade
Ronaldo filmar något otroligt. Ronaldo gestikulerar som ingen annan, man skulle kunna tro att han är stum och pratar med händerna. Inget illa mot de som faktiskt är stumma men ni förstår poängen..

Han kör med massa efterslängar dessutom och han är så arrogant det bara går att bli.

Dock måste jag medge att just nu är han världens bästa fotbollsspelare utan tvekan.

Plocka ur huvudet ur röven, sluta vara så jävla känsliga, vad fan bryr du dig om Ronaldo gestikulerar? Hur vågar du ens snacka om filmningar när Kim Källström i denna match och Elmander i förra försökte på det mest patetiska vis filma till sig straffar, eller just det, ni skandinaver är guds ärligaste folk, ni felar aldrig, det gör bara folket under ekvatorn.
Citera
2013-11-20, 03:29
Medlem
Steff83s avatar
Riktigt bra match av honom..men hans beteende var ju under all kritik. Men det känns igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in