Citat:
jag vill minnas att jag postade dig 3 olika länkar som alla sa att det var små skillander, och att kate sände dig ytterligare 2 som sa detsamma. men du och en tills satt fortfarande och påstod att det var ENORMA skillander. Rätt kul faktiskt.
Ja du, då får du titta dig lite omkring historiskt sett. Och tänka lite i förlängningen av detta.
På 1800 talet var kvinnan ansedd som avsevärt mindre begåvad, intelligent, helt okapabel utföra nått som helst annat än att hålla en barnstjärt ren och veva runt i en gryta och ligga på rygg och glo i taket mens mannen utförde sina stordåd. Det var liksom sanningen och vetenskapligt bevisat på den tiden. Fanns t.o.m en manlig forskare som gick ed på att han i mikroskåp sett små mini människor simma runt i mannens säd, så kvinnan var därmed förpassad till att enbart vara en behållare, mannen stod för allt som bidrog till mänsklighetens utveckling. Känns det bekant?
Tog oss 100 år att åtminstone få lov rösta, sen ytterligare 50 för att få lov jobba och utbilda oss och bestämma om vi ville bli gravida eller inte sen ytterligare 30 för att folk skulle få upp ögonen för att hey, kvinnor kan ju faktiskt en del om de får lov. Nu ha vi bevisat ganska mycket tycker jag, men det fattas lite än för att sånna som du och köttbullen ska vakna. Och det är faktiskt dags ni vaknar lite. För gör ni det inte så kommer ni inte hänga med, varken på arbetsmarknaden eller på äktenskapsmarknaden, bara att ni inser det och börjar gilla läget istället.
Ja du, då får du titta dig lite omkring historiskt sett. Och tänka lite i förlängningen av detta.
På 1800 talet var kvinnan ansedd som avsevärt mindre begåvad, intelligent, helt okapabel utföra nått som helst annat än att hålla en barnstjärt ren och veva runt i en gryta och ligga på rygg och glo i taket mens mannen utförde sina stordåd. Det var liksom sanningen och vetenskapligt bevisat på den tiden. Fanns t.o.m en manlig forskare som gick ed på att han i mikroskåp sett små mini människor simma runt i mannens säd, så kvinnan var därmed förpassad till att enbart vara en behållare, mannen stod för allt som bidrog till mänsklighetens utveckling. Känns det bekant?
Tog oss 100 år att åtminstone få lov rösta, sen ytterligare 50 för att få lov jobba och utbilda oss och bestämma om vi ville bli gravida eller inte sen ytterligare 30 för att folk skulle få upp ögonen för att hey, kvinnor kan ju faktiskt en del om de får lov. Nu ha vi bevisat ganska mycket tycker jag, men det fattas lite än för att sånna som du och köttbullen ska vakna. Och det är faktiskt dags ni vaknar lite. För gör ni det inte så kommer ni inte hänga med, varken på arbetsmarknaden eller på äktenskapsmarknaden, bara att ni inser det och börjar gilla läget istället.
Ta du en ny titt på de inläggen för det roliga inslaget var att ni inte ens översatte korrekt det psykologerna sa, sen var det som sagt inga hjärnforskare du länkat till men om du kan hitta en enda hjärnforskare som stödjer en socialkonstruktivistisk hypotes med en studie så får du gärna meddela det. Jag har bifogat flera studier, senast nu i denna tråd rörande kognitiva skillnader.
Jag förstår att du inte vill gå in på detta med kvoteringar och styrning av individers val eftersom det är ett av alla dessa inkonsekventa inslag i dagens feminism. Trender kommer och går men biologin består, feminismen kommer att gå i graven inom några få år är mitt tips, helt enkelt för att den liksom många andra historiska agendor representerar ett osunt särintresse. Det är fördelen med att inte vara modern, då slipper man nämligen bli omodern i framtiden, för det är det eviga ödet i vår cykliska historia.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2013-11-17 kl. 22:27. Anledning: Ord
Senast redigerad av Aegishjalmr 2013-11-17 kl. 22:27. Anledning: Ord
du tycker inte det räcker som bevis? Tja då får det bara stå för dig liksom inget jag kan göra vidare åt saken.
Denna debatteknik liksom straffar ut sig själv men korkad som dom är så fattar dom inte det.