Citat:
Ursprungligen postat av
karmen
Fast du säger ju gång på gång att de där bristerna inte existerar, att du aldrig har upplevt dem och att de bara existerar i huvudet på antifeministerna, hur ska du ha det egentligen?
eh? Var har jag skrivit att det inte existerar problem med extremfeminism?
Gör det alldeles självklart, det existerar alltid problem i alla ideologier. Och uppkommer alltid nån extrem falang som viker av åt ett eller flera håll, inget konstigt alls. Feminism är sannerligen inget undantag.
Vill du ha en utveckling kring detta från mig så säg till.
Citat:
Det var det ju uppenbarligen inte enligt dig själv, därav hela den här tråden???
Precis därför frågan i rubriken. Hänger du med? jag letar antifeminism, jag har suttiit här i ca 5 månader, inget bra napp tycker jag, jag vill veta andra ställen jag ännu ej känner till. Därför frågar jag. Är ju lite det forum är så bra på.
Fattar faktiskt inte varför detta gör folk så jäkla till sig. jag är lite rättfram ibland det vet jag.
Men bara för att jag skriver att jag inte finner kvaliten så hög behöver alla inte ta det personligt.
jiss.
Citat:
Förstår inte vad du menar, vilken del av samhällsvetenskapen? Och vad är det som är ett stort problem?
ok, fel ordval kanske.
Jag menar att mediernas icke bevakning kring vissa områden är ett problem för samhällsdebatten i stort. Antar att det beror på 1. litet land 2. visst tradition i konsensus tänk. 3. stor ängslan hos tidningredaktioner. Jag hade gärna sett lite fler mothugg mot feminism i debatten. Lite fler intelligenta arga unga manliga krönikörer t. ex hade varit kul. Nu tror jag dock att de flesta unga intelligenta män inte är antifeminister (inte gå i taket nu) men även en inre kritik eller "neutral" hade varit av godo om du förstår hur jag menar. Det är lite för mycket saft och för lite vatten just nu, ingen god smak i munnen när man läser medier.
Samma kan gälla inom vetenskapen. (vad man väljer att forska på).
Men! det är inte så inom genusvetenskap för där forskas det för fullt på män just nu. Därför det blir lite kul när vissa hatar genusvetenskap utan att ha koll på vad det faktiskt är man sysslar med där.