Citat:
Ursprungligen postat av
antvillage1971
Hur jag upplevde rättegången? Jo, det är mycket frustration och ilska över att sitta och höra någon som nyligen tagit min brors liv säga...jag vet inte, jag minns inget! Det konstiga är att hans minnesförlust gäller enbart väl valda situationer.
Att det blev tumult är en stor överdrift!
Vi (de anhöriga) hade begärt in extra bevakning på oss själva för att säkerhetsställa ordningen under rättegången. Det hade räckt att vi hostade till så skulle någon polis eller väktare reagera. Nu blev frustrationen något för mycket vid ett par tillfällen och några frågor ropades högt till mördaren Stefan. Detta gjorde att vätarna ingrep och en av oss fick ta lite frisk luft.
Detta är det jobbigaste jag varit med om och vill abdolut inte behöva genomgå det igen.
Tyvärr lär det bli överklagan osv så resan är inte slut än.
Den sista genomgången i rätten handlade mest om att försvararen skulle framställa Stefan som ett offer för sin uppväxt mm.
Han berömdes för sin samarbetsvilja osv....vilken undrar jag?
Jag kommer sitta med tills sista ordet är sagt oavsett hur jävligt jag mår under och efter.
Det är starkt av dig att trots den fruktansvärda händelsen ha orkat kämpa i rätten. Ni har allas sympati med er och tyvärr blir det troligen snart en ny vända i hovrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
dulce2015
Tack till dig.
Jag tycker han skulle fått högre straff och även ett griftefridsbrott men det var väl inte med i stämningsansökan?