2013-11-18, 21:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forzapeking
Någon som vet vilket sjukhus kj hamnar på om han döms till rättspsykiatrisk vård?

Kumla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forzapeking
Någon som vet vilket sjukhus kj hamnar på om han döms till rättspsykiatrisk vård?

Tror det beror på vilket sjukhus som har "ledig" kapacitet. Det är ju en tämligen omfattande undersökning som involverar flera olika kompetenser och under relativt lång tid.

Ser att jag svarade fel. Trodde du menade själva RPU:n.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. Var MB mottagare av det sms-et ? Karatetränaren/påslagaren, vars bedragna hustru, AN, är den enda som kan ge den promiskuösa maken alibi för mordnatten ? Samma AN som på fejjan tyckte att Vatchareeya var en kackerlacka, och som inte skulle fälla en tår för VB:s skull om hon skulle återfinnas död ?

Det finns massor med satmaror och satherrar som inte skulle fälla en tår, ens om folk hittades mördade. Korrekt. Det gör dem dock inte till mördare, de nöjer sig med att vandra genom livet som elakingar. Att VB hade med detta par att göra är bara att beklaga, men de verkar båda två vara manipulativa, otäcka individer, dock inte mördare. Lägg ned dina jobbiga tankar nu, de leder bara till snurrigheter i ditt huvud. Vänta på RPUn så kommer du att se att rätt person är gripen.

KJ samarbetar inte med någon, inte ens sina föräldrar. Han rymde till värn och sov i skogen när det blev för jobbigt hemma. Han levde i en dammhåla, sov på sur madrass och var allmänt en miserabel figur. Att VB bortsåg från detta kan tyckas märkligt, men jag tror faktiskt att KJs utseende till viss del spelade folk ett spratt. Om han sett lika tokig ut som han är, hade han varit mycket ensammare.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-18 kl. 21:20.
Citera
2013-11-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det finns massor med satmaror och satherrar som inte skulle fälla en tår, ens om folk hittades mördade. Korrekt. Det gör dem dock inte till mördare, de nöjer sig med att vandra genom livet som elakingar. Att VB hade med detta par att göra är bara att beklaga, men de verkar båda två vara manipulativa, otäcka individer, dock inte mördare. Lägg ned dina jobbiga tankar nu, de leder bara till snurrigheter i ditt huvud. Vänta på RPUn så kommer du att se att rätt person är gripen.

1. Hur kan du vara 100% säker på det?

2. Låter som en looseruppmaning.

3. En RPU från övre Norrland har ju TQ-status. Men i väntan på detta TQ-utlåtande så kanske vi kan hålla till godo med dina svar på mina frågor från tidigare inlägg?
Citera
2013-11-18, 21:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
KJ måste ju vara "känd av polisen" sedan tidigare om de två gånger åkt ut till hans högstadieskola och genomsökt hans skåp samt beslagtagit vapen och informerats om att KJ hotat elever med vapen. Om detta rykte är sant. Frågan är vad som sedan hände med KJ? Släppte man honom utan uppföljning, vidtog man inga mer åtgärder?

KJ kommer vad jag förstår inte från en kriminell familj/miljö och därför är beteendet ännu mer alarmerande, det är ingen social markör utan tecken på att något verkligen är fel på individen.

Jag tänker att VB och hennes mor kanske pratat om KJ och att han "inte är bra", sedan revolterar VB och mörkar att hon träffar KJ, alternativt pågick något slags hotspel. Hon kanske rent av låtsades ha en crush på MB, men det var KJ hon drogs till? Hon kanske dumpade relationen med KJ på order av sin mor, men brydde sig inte om varningssignalerna? Vi har hört att hon var lite naiv, att det var hennes främsta egenskap i stort sett. KJs tjejer har lämnat honom, en del kompisar blev rädda, ganska mycket har kommit fram på det temat, om det är struntprat eller ej återstår att se. En hel del har säkert vittnat.

Det kan väl vara så att VBs mor inte visste vem hon var hos, men att hon visste att det fanns en person som inte var "bra" för hennes dotter, därav det snabba gripandet. Jag tror att KJ inledningsvis greps på grund av sin historik.

I övrigt är världen inte rättvis, KJ hade nog hellre velat ha ett "vanligt liv" med glädje som alla andra, tror att det är frågan om något maskinellt fel, genetik.

citerar mig själv från 27 juni. Någon som har svar på det fettade? Vad finns i fup om detta, är det för gammalt eller har man med detta i historiken?
Citera
2013-11-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Jo, nog fan lär några stolpskott till brudar höra sig till den läskige missdådaren...
Det är liksom inte helt ovanligt. Mördaren Juha V, Breivik, Psykopatpastorn från Knutby
Helge F och till och med en sån sjuk jävel som Englas mördare Anders Eklund fick
hjärtan att klappa lite extra hos några mindre omdömesgilla brudeländen så att de
skickade små rara brev till slöddret och då kan man nog räkna med att styckmördaren här
också får sig tillsänt ett och annat i brevväg. Nån gång framöver.

Det finns sannerligen många konstiga figurer i vår herres hage...

Ja nu när restriktionerna är hävda och postgången ej längre passerar åkl för genomläsning så lär det nog trilla in ett och annat brev till Commandern från betuttad allmänhet, har varit lite inne på det tidigare: "Men visst: om KJ:s uttänkta strategi var den att gå ut i krig/bekämpa en fiende, att bli gripen/häktad (tillfångatagen/internerad) och sedan i triumf återkomma till slagfältet så hamnar det i ett annat läge.
Och om inte annat så lär ju, som brukligt i dylika fall, beundrarposten (folkets hyllningar) komma som just brev på posten. Kanske ett motiv gott som något för ett tillräckligt vrickat psyke."
Citera
2013-11-18, 21:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/bodstrom-nytt-bevis-fran-forsvaret-da-maste-rattegangen-maste-tas-om-8029687.aspx

''Nytt bevis från försvaret – då måste rättegången måste tas om''
Att TB säger ett sådant här uttalande är ju inte förvånande !!
Han sitter just nu som försvarare för ett dubbelmord i Linköping !!
Han vill ha all publicitet han kan få så hans uttalande tar i alla fall jag med en klackspark

Försvaret får väl komma med ny/kompletterande bevisning om målet går till HR
Bodström har formellt alldeles rätt. Men det ska i praktiken till högst substantiell bevisning för att man ska ta om rättegången, och det händer mycket sällan. Vilket bland annat beror på att försvaret inte har särskilt lätt att ta fram ny bevisning i innevarande läge.
Citera
2013-11-18, 21:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kumla.
Kumla är en klass A-fångvårdsanstalt, ingen rättspsykiatrisk klinik. Den närmaste rättspsykiatriska regionkliniken är Sundsvall, så jag antar att det är där han skulle hamna.
Citera
2013-11-18, 21:31
Moderator
OYs avatar
Citat:

KJ samarbetar inte med någon, inte ens sina föräldrar. Han rymde till värn och sov i skogen när det blev för jobbigt hemma. Han levde i en dammhåla, sov på sur madrass och var allmänt en miserabel figur. Att VB bortsåg från detta kan tyckas märkligt, men jag tror faktiskt att KJs utseende till viss del spelade folk ett spratt. Om han sett lika tokig ut som han är, hade han varit mycket ensammare.

Nu har du predikat länge nog utan att bli ifrågasatt å det skarpaste. Alltså, vad fan vet du om allt det här, har du belägg för ens ett av dina påståenden? Skärp dig nu, alldeles uppspelt och sanslös ju. Är du ensam eller ser du tokig ut?
Citera
2013-11-18, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Hur kan du vara 100% säker på det?

2. Låter som en looseruppmaning.

3. En RPU från övre Norrland har ju TQ-status. Men i väntan på detta TQ-utlåtande så kanske vi kan hålla till godo med dina svar på mina frågor från tidigare inlägg?

2. Killen som åtalats för det sk Perrongmordet i Umeå
fick genomföra sin RPU i Huddinge. Skall upp i TR 29/11.

NUS (Norrlands Universitet Sjukhus) är det mest överbelastade sjukhuset i Sverige (enl DN nyligen) så det är väl osäkert om han hamnar här.

Vad menar du med TQ? Kanske töntig fråga, men bilda mig gärna?
Citera
2013-11-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad menar du med TQ? Kanske töntig fråga, men bilda mig gärna?
Thomas Quick kanske? Eller Sture Bergwall som han heter nuförtiden.
Citera
2013-11-18, 21:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ja, Vatchareeya berättade själv vad som hänt i sitt sms:
1. Hon skriver att KJ är knäpp.
2. Hon försöker ringa 112, men misslyckas.
3. Hon tystnar för evigt efter 18.40.

Från det att hon träffade KJ till att hon inte längre kunde ropa på hjälp tog det inte ens två timmar. KJ har mördat Vatchareeya, han är knäpp och nu måste alla satsa sitt krut på att fälla denna ondskefulla mördare. Fan också!

Men nåt sånt sms har vi väl inte sett?
Däremot säjer MB att han fått ett sms från henne där hon skriver att "hon är knäpp" och att han tror att hon menar sin mamma.
Men MB såg ju dåligt, så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in