Citat:
Du tycks ha glömt en sak. KJ blev inte godkänd av Pliktverket. Han skulle aldrig avlägga någon soldated, detta är en lonely ranger, som gjorde saker på sitt sätt. Han har egna lösningar, udda tänkande. Skulle det finnas någon tvillingkopia till honom skulle jag tro på detta, men det finns inte. Han är så egen i sitt universum, att den som tog sig in i hans liv, tjejer då, blev strypta, varav den sista inte överlevde, hon var inte ens hans tjej. Hon skulle bara plugga där, för att inte bli distraherad av datorn.
1. Kan ju bero på att denne var diagnosticerad med asp/add. Annars vore det ju anmärkningsvärt att uppnå ett resultat som andra soldater måste spöka ut sig till Adolf Hitler och hoppa på utländska potentater för uppnå.
2. Soldateder verkar mer populärt på internet än i verkligheten.
Förövrigt så var "the lone ranger" aldrig på platsen för det dåd han anklagades för och hans flygplan förstördes av en bomb från ett tunnanplan. 3. Det där är uppenbarligen bara påhitt från någon porrfilm.
Citat:
1. Tror du inte att KJ bara skulle kunnat be BO:VB att dra åt helvete?, eller tror du att BO:VB skulle haft något utbyte av att studera i en svinstia med någon som troligtvis mer eller mindre är analfabet och klassad som icketjänstgöringsduglig pga. handikapp tillskillnad från just analfabeter, träskallar och folk som tror på tomten?
Citat:
Synd att hon inte lyckades nå 112, ingen visste vad som pågick hos KJ, tills det hördes två otäcka skrik. Grannarna hörde, men gick inte vidare med det de kände. Jag har själv hört liknande skrik, och jag kan säga, att blodet fryser till is. Man kan inte släppa sådant, de skulle larmat 112. Om de gjort det, hade polisen nog ganska snart lokaliserat den udde, KJ är inte okänd hos polisen. När man hör något väldigt avvikande ska man larma. Det kan rädda liv, eller i vart fall snabba på en rättsprocess om man finner gm och offer tillsammans.
1. Felet i ditt resonemang är att 112* slogs långt innan de anlände till KJ:s lägenhet. Nämligen i närheten av BO:VBs hems mobilpinne.
2. En bra tanke.
3. Då kanske du kan berätta hur KJ är känd för polisen.
Men som vanligt är det väl något subjektivt påhitt.