2013-11-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du tycks ha glömt en sak. KJ blev inte godkänd av Pliktverket. Han skulle aldrig avlägga någon soldated, detta är en lonely ranger, som gjorde saker på sitt sätt. Han har egna lösningar, udda tänkande. Skulle det finnas någon tvillingkopia till honom skulle jag tro på detta, men det finns inte. Han är så egen i sitt universum, att den som tog sig in i hans liv, tjejer då, blev strypta, varav den sista inte överlevde, hon var inte ens hans tjej. Hon skulle bara plugga där, för att inte bli distraherad av datorn.

1. Kan ju bero på att denne var diagnosticerad med asp/add. Annars vore det ju anmärkningsvärt att uppnå ett resultat som andra soldater måste spöka ut sig till Adolf Hitler och hoppa på utländska potentater för uppnå.

2. Soldateder verkar mer populärt på internet än i verkligheten. Förövrigt så var "the lone ranger" aldrig på platsen för det dåd han anklagades för och hans flygplan förstördes av en bomb från ett tunnanplan.

3. Det där är uppenbarligen bara påhitt från någon porrfilm.

Citat:
Det var en helt vanlig eftermiddag för Vatchareeya, och en synnerligen ovanlig för KJ. Han var inne i något skov, och enligt VBs nöd-sms var han knäpp. Jag tror att han kanske bara var stressad, att få besök för en handikappad med as kan vara påfrestande.

1. Tror du inte att KJ bara skulle kunnat be BO:VB att dra åt helvete?, eller tror du att BO:VB skulle haft något utbyte av att studera i en svinstia med någon som troligtvis mer eller mindre är analfabet och klassad som icketjänstgöringsduglig pga. handikapp tillskillnad från just analfabeter, träskallar och folk som tror på tomten?

Citat:
Synd att hon inte lyckades nå 112, ingen visste vad som pågick hos KJ, tills det hördes två otäcka skrik. Grannarna hörde, men gick inte vidare med det de kände. Jag har själv hört liknande skrik, och jag kan säga, att blodet fryser till is. Man kan inte släppa sådant, de skulle larmat 112. Om de gjort det, hade polisen nog ganska snart lokaliserat den udde, KJ är inte okänd hos polisen. När man hör något väldigt avvikande ska man larma. Det kan rädda liv, eller i vart fall snabba på en rättsprocess om man finner gm och offer tillsammans.

1. Felet i ditt resonemang är att 112* slogs långt innan de anlände till KJ:s lägenhet. Nämligen i närheten av BO:VBs hems mobilpinne.

2. En bra tanke.

3. Då kanske du kan berätta hur KJ är känd för polisen. Men som vanligt är det väl något subjektivt påhitt.
Citera
2013-11-18, 20:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Sopprot. Hon visste väl inte att han skulle mörda henne i förväg???? Nu börjar jag bli förbannad på din idioti, och andras. Läs mitt inlägg ovan och fundera. Vad tror du hände mellan att Vatchareeya ringde 112 klockan 17, tills hon aldrig mer kunde kunde nå omvärlden, klockan 18.40? Gissa! Hon måste ha varit livrädd, och denna stackars student hade bara tänkt plugga. KJ var på helt annat humör. HAN VAR KNÄPP! Hon skrev det, det måste vara ett oerhört starkt bevis för att KJ tagit livet av henne, och ingen annan. Det står inte "de", eller hur??? Utan HAN ÄR KNÄPP. Såja, då har vi inga fler gm heller. Det är HAN; HAN, HAN! FATTA!

Vem var mottagare av det sms:et ?
Citera
2013-11-18, 20:47
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vem var mottagare av det sms:et ?

Undrar det också... fick man fram de smsen från MB (om det var han som fick dom..fick för mig att de smsen inte fanns kvar)
Citera
2013-11-18, 20:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Kan ju bero på att denne var diagnosticerad med asp/add. Annars vore det ju anmärkningsvärt att uppnå ett resultat som andra soldater måste spöka ut sig till Adolf Hitler och hoppa på utländska potentater för uppnå.

2. Soldateder verkar mer populärt på internet än i verkligheten. Förövrigt så var "the lone ranger" aldrig på platsen för det dåd han anklagades för och hans flygplan förstördes av en bomb från ett tunnanplan.

1. Tror du inte att KJ bara skulle kunnat be BO:VB att dra åt helvete?, eller tror du att BO:VB skulle haft något utbyte av att studera i en svinstia med någon som troligtvis mer eller mindre är analfabet och klassad som icketjänstgöringsduglig pga. handikapp tillskillnad från just analfabeter, träskallar och folk som tror på tomten?

1. Felet i ditt resonemang är att 112* slogs långt innan de anlände till KJ:s lägenhet. Nämligen i närheten av BO:VBs hems mobilpinne.

2. En bra tanke.

3. Då kanske du kan berätta hur KJ är känd för polisen. Men som vanligt är det väl något subjektivt påhitt.

1.Har du belägg för det du säger, seriöst, jag är nyfiken.

3.KJ har haft en anmälan på sig i samband med ett bråk om jag inte har fel för mig. Men det lades ner.
Citera
2013-11-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
1.Har du belägg för det du säger, seriöst, jag är nyfiken.

3.KJ har haft en anmälan på sig i samband med ett bråk om jag inte har fel för mig. Men det lades ner.

1. Ifall han var diagnosticerad med asp/add vid tidpunkten för mönstring så är det helt uppenbarligen anledningen. Annars skulle ett resultat av typen 5-5-5 inte blockera en tjänstbarhetsförklaring med placering i utbildningsreserven.

3. "har för mig" En sådan anmälning gör en inte till kändis för polisen, ens i ödebygden, där aldrig något inträffar. Ta nu fram lite bevis, tex. Ett anmälningsnummer eller liknande.
Citera
2013-11-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/bodstrom-nytt-bevis-fran-forsvaret-da-maste-rattegangen-maste-tas-om-8029687.aspx

''Nytt bevis från försvaret – då måste rättegången måste tas om''

Att TB säger ett sådant här uttalande är ju inte förvånande !!
Han sitter just nu som försvarare för ett dubbelmord i Linköping !!
Han vill ha all publicitet han kan få så hans uttalande tar i alla fall jag med en klackspark

Försvaret får väl komma med ny/kompletterande bevisning om målet går till HR
Citera
2013-11-18, 20:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

2. En bra tanke.

Det fetmarkerade har du riktigt dålig koll på för det stämmer inte alls.
Citera
2013-11-18, 20:58
Medlem
Någon som vet vilket sjukhus kj hamnar på om han döms till rättspsykiatrisk vård?
Citera
2013-11-18, 20:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Verkligen! Gud vad skönt!!

Han kommer inte iaf kunna slakta en hund på ett bra tag. Tjejer lär det dock finnas gott om för en "missförstådd rebell" så som KJ
Ja, det var ju ganska väntat att det skulle bli så här.
Och inte lär hovrätten ha något att invända utan det blir fastställt med den fällande, helt
riktiga domen. Killen är så skyldig som han kan bli och kommer med största sannolikhet
att bli föremål för rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning och den vården
lär onekligen dra ut på tiden om man säger så...
För nu vid den stundande RPU:en lär man upptäcka en och annan allvarlig störning
utöver de redan kända.

Jo, nog fan lär några stolpskott till brudar höra sig till den läskige missdådaren...
Det är liksom inte helt ovanligt. Mördaren Juha V, Breivik, Psykopatpastorn från Knutby
Helge F och till och med en sån sjuk jävel som Englas mördare Anders Eklund fick
hjärtan att klappa lite extra hos några mindre omdömesgilla brudeländen så att de
skickade små rara brev till slöddret och då kan man nog räkna med att styckmördaren här
också får sig tillsänt ett och annat i brevväg. Nån gång framöver.

Det finns sannerligen många konstiga figurer i vår herres hage...
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-18 kl. 21:01.
Citera
2013-11-18, 21:01
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Han vill ha all publicitet han kan få så hans uttalande tar i alla fall jag med en klackspark

Det här är ett idiotuttalande från någon som ska agera expertkommentator i en tidning. Helt meningslös information och egentligen ser jag inget annat syfte än att han vill provocera eller spela Allan.

Dock är hans kommentarer i övrigt inte heller värda att läsa då han inte är objektiv.

Han har dock i princip rätt, men det är ytterst ovanligt, om det ens skett i Sverige, att försvaret åberopat nya bevis eller vittnen efter att förhandlingen är avslutad och man avvaktar dom efter RPU.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-18 kl. 21:03.
Citera
2013-11-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup

1. De behöver ju egentligen bara begära kompletterande tekniska analyser så är KJ fri, ifall han är oskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det fetmarkerade har du riktigt dålig koll på för det stämmer inte alls.

1. Berätta då hur det var, shiftade mobilen stolpe, 1m efter SMS:et?
Citera
2013-11-18, 21:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Undrar det också... fick man fram de smsen från MB (om det var han som fick dom..fick för mig att de smsen inte fanns kvar)

Hm .. Var MB mottagare av det sms-et ? Karatetränaren/påslagaren, vars bedragna hustru, AN, är den enda som kan ge den promiskuösa maken alibi för mordnatten ? Samma AN som på fejjan tyckte att Vatchareeya var en kackerlacka, och som inte skulle fälla en tår för VB:s skull om hon skulle återfinnas död ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in