Citat:
Ursprungligen postat av
JonnyBijl
I skogen och inte utanför skogen vid en väg är väl ett ganska lämpligt ställe att jaga på? Jag har ganska mycket erfarenhet. Jag skickade mitt telefon nr till dig i ett PM varför ringer du inte upp mig och ställer dina frågor istället för att fortsätta med påhoppningar. Det är roligt att jag har presenterat källa till dig varenda gång du har bett om det men du har aldrig gjort det.

En väg kan vara ett väl så bra ställe att jaga på, det vet alla som jagar.
Det är först när man avlossar ett skott som det uppstår en verklig fara, ett pass på fel ställe i skogen kan vara otroligt mycket farligare än ett pass vid en väg.
När man sätter ett pass tar man hänsyn till 3 saker, sikt, kulfång samt om det kan komma djur, saknas något av dessa 3 så har man ett dåligt pass oavsett.
Att man på en jakt placerar ut skyttar vid en väg kan ha flera olika orsaker, en viktig sak är att varna trafikanter, ofta har man skyltar eller trianglar, men också jägare i varselvästar, att man då också har vapen på ryggen betyder inte att man skjuter i de passen utan att man har med vapnet för att inte lämna det utan uppsikt.
Jakten och genomförandet är inget som är enkelt, det finns mängder av variabler att ta hänsyn till och många jaktlag har sina egna seder och teorier, man kan således inte bara säga att man sett en jägare göra än det ena och än det andra för att sedan ta det man själv upplevt som en sanning.