2013-11-18, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad tusan menar du här?
Insinuerar du att Marina gått omkring med en hemlig önskan om att få skjuta nån eller
vad är det frågan om egentligen?

Du är en fantasifull herre, kan noteras. Ta och skriv en deckare, vet ja...

FUP538
Citat:
Vid tillfället fick Mariana ett "pillimariskt" utryck i ansiktet och tog fram vapnet.
Hon tog loss en rektangulär träbit i väggen och där låg ett gevär.
Det var inget modernt vapen, troligen 20-30 tal.
Alexander tror att det var ett dubbelpipigt vapen.
Han vet inte hur hon har skaffat det men gissar på att hon hade köpt eller fått det, kanske via en antikhandlare.
Som gammal ordningsvakt tyckte Alexander inte att det var ok.
Marina sa något i stil med, "kommer det någon jävel" till huset så skulle hon använda det.
Alexander uppfattade det som att hon nästan hoppades att det skulle komma någon.

Ja detta fall tarvar en bok.
Citera
2013-11-18, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
FUP538

Ja detta fall tarvar en bok.

Du ska inte tro att alla menar så ordagrant vad de säger

Och skulle hon mot all förmodan menat vad hon sa. Kan du komma på något sätt att använda ett vapen utan att avfyra det? Det kan jag!
Citera
2013-11-18, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Du ska inte tro att alla menar så ordagrant vad de säger

Och skulle hon mot all förmodan menat vad hon sa. Kan du komma på något sätt att använda ett vapen utan att avfyra det? Det kan jag!
Och hur tror du hon hoppades kunna använda vapnet om det kom någon? Slå denne i huvudet med det?
Citera
2013-11-18, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och hur tror du hon hoppades kunna använda vapnet om det kom någon? Slå denne i huvudet med det?

Vad skulle du själv göra om du gick in på någons tomt och en kvinna riktade en pistol mot dig? Lägga bena på ryggen förmodar jag? Det hade åtminstonde jag gjort. Hon hade inte behövt ladda den ens för jag hade inte stannat för att kolla detta.

Vad skulle du göra? Gå fram och kräva att få se om den var laddad innan du springer?
Senast redigerad av 888poker 2013-11-18 kl. 19:19.
Citera
2013-11-18, 19:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ja, en liten kvasiintellektuell diskussion baserad på felaktigheter kring värdedepåers hantering av kontanter och bankers/automatföretags påfyllning av automater. Den har ungefär lika stort värde som 99% av inläggen i den här tråden.

Det är fullkomligt uteslutet för alla som kände M och hade vetskap om hennes BDSM-sida.
Utifrån fakta är det dessutom, vilket också tidigare har påpekats, omöjligt att spela rysk roulette med de vapen som fanns i huset. Fortsätt du med dina vampyrlekar och ofantliga mensblödningar, det är på den nivån du hör hemma.

När går en bekantskap över till att inte vara ny? Ett par månader, ett halvår eller ett år?

Jag avser från när man träffat personen i fråga första gången. Och så vitt jag vet hade dom, enligt egna utsagor då (det är ju det enda jag har att rätta mig efter) inte träffats för tiden för "försvinnandet". Dom hade väl chattat om jag minns rätt?

Jag skulle nog inte våga lägga över ansvar samt information på en såpass ny bekantskap gällande ett mord jag skulle begått.

Men jag kan ju såklart inte säga att alla tänker som jag
Citera
2013-11-18, 19:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad skulle du själv göra om du gick in på någons tomt och en kvinna riktade en pistol mot dig? Lägga bena på ryggen förmodar jag? Det hade åtminstonde jag gjort. Hon hade inte behövt ladda den ens för jag hade inte stannat för att kolla detta.
Nej, du, jag hade inte sprungit. Jag hade stått stilla. Såvida jag inte var beväpnad själv.

Tror du AR uppfattade det på samma sätt som du, att Marina hoppades att det skulle komma någon jävel som hon kunde skrämma?
Citera
2013-11-18, 19:22
Bannlyst
Citat:

Fast nu utgick vi från att någon hotade M inomhus. Försök att vara seriös.
Citera
2013-11-18, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fast nu utgick vi från att någon hotade M inomhus. Försök att vara seriös.

Jag hade som de flesta andra gått ut ur huset laddat vapen eller icke.
Citera
2013-11-18, 19:29
Bannlyst
Citat:
Jag hade som de flesta andra gått ut ur huset laddat vapen eller icke.

Om du är hotad inomhus och lovat dig själv att skjuta den jäveln som hotar dig.
Då går du ut ?

M har sagt att hon skulle försöka nå sitt vapen, varför skall vi tänka som dig ?
Citera
2013-11-18, 19:31
Bannlyst
Citat:
Det var inte det scenariot jag svarade på. Du glömde svara på en fråga från mig.

Jag kan inte veta hur någon annan uppfattat Marinas ord eller veta vad hon exakt menade. Kan du? Däremot är det antagligen inte ovanligt att inneha vapen för att använda i skrämselsyfte utan att det avfyras. Jag tolkar hennes ord så. Jag "viftar" med pickan om någon kommer för nära huset och jag känner mig hotad.
Citera
2013-11-18, 19:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kan inte veta hur någon annan uppfattat Marinas ord eller veta vad hon exakt menade. Kan du? Däremot är det antagligen inte ovanligt att inneha vapen för att använda i skrämselsyfte utan att det avfyras. Jag tolkar hennes ord så. Jag "viftar" med pickan om någon kommer för nära huset och jag känner mig hotad.
Hoppades hon på att känna sig hotad?
Citera
2013-11-18, 19:34
Bannlyst
Citat:
Hoppades hon på att känna sig hotad?

Varför skulle hon göra det? Bara för att någon trodde det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in