2013-11-05, 19:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Den profil som mycket tydligt framgår av FUP, med info från vitt skilda människor, hans mor inkluderad... Sällan ser man en FUP som är så otvetydig på den punkten... VAR finns känslan för och hänsynen till andra människor eller ens en vettig förmåga att sköta sin egen hälsa?!

Ja, en alt. GM hade behövt ha en hel del kunskap, som en insider. Men fanns bara två insiders.

Så, en ledtråd: EN av dessainsiders är död, mördad i sin egen säng...

Hans mor ger jag inte mycket för och någon vidare kontakt tycks dom inte haft. Jag håller med om att denna FUP sticker ut, men av en annan anledning.

Kan Marina haft mens, lagt fram skyddet i tanke att skydda sängkläderna vid ev sex? Finns den möjligheten?

Och om vi spekulerar i detta diskussionsforum och nu halkar in på bagarns tes, skulle det kunna varit teoretiskt möjligt?

Hur många i FUP fick frågan om de sett inkontinensskydd av de som erkänt att dom varit i huset?
Citera
2013-11-05, 19:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och då i synnerhet under den tid som skydden funnits (och använts) i huset.

2008. Men de var inte kastade. Var det 2008 M's mor skulle rådgöra ang skydden med Marina?
Citera
2013-11-05, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hans mor ger jag inte mycket för och någon vidare kontakt tycks dom inte haft. Jag håller med om att denna FUP sticker ut, men av en annan anledning.

Kan Marina haft mens, lagt fram skyddet i tanke att skydda sängkläderna vid ev sex? Finns den möjligheten?

Och om vi spekulerar i detta diskussionsforum och nu halkar in på bagarns tes, skulle det kunna varit teoretiskt möjligt?

Hur många i FUP fick frågan om de sett inkontinensskydd av de som erkänt att dom varit i huset?

Modern var ju väldigt ung när hon fick honom, brukar inte ha positiva effekter på barnets utveckling...

Som karaktärsbeskrivande instrument är FUP:en ovanligt effektivt entydig. Och den bild som framträder är milt sagt skrämmande.

Det är bra att tro gott om "alla" och så där, men...: "The truth will set you free".

Att en insider dolt sannolikt litervis med blod, framstår som det enda rimligt plausibla, utan att vilja förringa dina tankar...

Och det fanns bara två insiders av vilka en är..., och alltså knappast dolt sitt eget blod EFTER att ha blivit skjuten?
Citera
2013-11-05, 20:10
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Ärligt talat, tror Du på fullaste allvar att det är mens som syns på bilderna? Om Du har flickvän så borde Du förstå att det är helt omöjligt att blöda på det sättet. Dessutom brukar ju flickor skydda sig någorlunda eftersom de vet när mensen är på g............
Citera
2013-11-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, det visar väl att han brydde sig ganska mycket känslomässigt att M var borta.
De som kände M, familjen kände direkt att det var allvarligt läge. Det gjorde FS med.

Ja, familjen kände att läget var allvarligt och vem som låg bakom. De hade ju också förstahandskännedom om honom.
Citera
2013-11-05, 20:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Modern var ju väldigt ung när hon fick honom, brukar inte ha positiva effekter på barnets utveckling...

Som karaktärsbeskrivande instrument är FUP:en ovanligt effektivt entydig. Och den bild som framträder är milt sagt skrämmande.

Det är bra att tro gott om "alla" och så där, men...: "The truth will set you free".

Att en insider dolt sannolikt litervis med blod, framstår som det enda rimligt plausibla, utan att vilja förringa dina tankar...

Och det fanns bara två insiders av vilka en är..., och alltså knappast dolt sitt eget blod EFTER att ha blivit skjuten?

Kul att du börjat svänga lite med engelska :-)

Litervis med blod?

Ang sk karaktärsvittnen: har du läst alla förhör? Många vittnar om att FS betett sig som en skit emellanåt, men de säger också att de inte kan tänka sig att FS gjort detta.

Nå, kan skyddet, rent teoretiskt, ha legat i rummet i syfte att skydda sängkläder från mens vid ev sex?
Hur många av de hörda fick frågan om vetskap kring skydden?
Borde inte den frågan dykt upp?
Citera
2013-11-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Ärligt talat, tror Du på fullaste allvar att det är mens som syns på bilderna? Om Du har flickvän så borde Du förstå att det är helt omöjligt att blöda på det sättet. Dessutom brukar ju flickor skydda sig någorlunda eftersom de vet när mensen är på g............

Ja, och Marina var ordentlig och skötsam, även med sådant här.
Citera
2013-11-05, 20:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck

Nej det tror jag verkligen inte. Jag menar att skyddet kan, av Marina lagts i sovrummet i syfte att använda som skydd för sängkläderna vid ev sex. Förstår du hur jag menar? Jag spann vidare på bagarns teori.

Jag har ingen flickvän.
Citera
2013-11-05, 20:21
Medlem
Citat:
Kul att du börjat svänga lite med engelska :-)

Litervis med blod?

Ang sk karaktärsvittnen: har du läst alla förhör? Många vittnar om att FS betett sig som en skit emellanåt, men de säger också att de inte kan tänka sig att FS gjort detta.

Nå, kan skyddet, rent teoretiskt, ha legat i rummet i syfte att skydda sängkläder från mens vid ev sex?
Hur många av de hörda fick frågan om vetskap kring skydden?
Borde inte den frågan dykt upp?

Just det! Sanningen befriar. Men först måste man våga se den, och det är inte så lätt alltid, när den är så ful...:-( Och man själv så berömvärt full av goda, ärliga diskussionsmotiv som du är.

Är typiskt att folk säger så: "Jamen DET kan jag ändå inte tro X om!" En standardreaktion med föga evidensvärde. För det visar sig allt som oftast att DET kunde X visst det...

Polisens noggranna, men alldeles för sena förstås, undersökning av sängen ger en tydlig bild...
Citera
2013-11-05, 20:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ja, och Marina var ordentlig och skötsam, även med sådant här.

Det VET du, eller passar det in i hennes profil? Marina var, like it or not, en risktagare med sitt leverne. Det inkluderar att investera känslomässigt med en man med ett antingen fd missbruk eller pågående. Men även med dessa alla män.
Citera
2013-11-05, 20:28
Medlem
Citat:
Det VET du, eller passar det in i hennes profil? Marina var, like it or not, en risktagare med sitt leverne. Det inkluderar att investera känslomässigt med en man med ett antingen fd missbruk eller pågående. Men även med dessa alla män.

Instämmer i det. Marinas partnerval var av det risktagande (spänningssökande?) slaget, det slag som inga vuxna, mogna föräldrar skulle vilja se sin dotter, eller son, göra.

På "uppsidan" (pardon my Svenglish :-)!) så var hon på väg bort från i varje fall denna destruktiva relation och om man beaktar den man som nu bor i huset, en ambitiös akademiker, som hon tidigare levde ihop med, så faller han ju inte alls i FS-kategorin, EN anledning till att Marinas föräldrar erbjöd honom att flytta in, med sin fru, i huset.
Citera
2013-11-05, 20:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Just det! Sanningen befriar. Men först måste man våga se den, och det är inte så lätt alltid, när den är så ful...:-( Och man själv så berömvärt full av goda, ärliga diskussionsmotiv som du är.

Är typiskt att folk säger så: "Jamen DET kan jag ändå inte tro X om!" En standardreaktion med föga evidensvärde. För det visar sig allt som oftast att DET kunde X visst det...

Polisens noggranna, men alldeles för sena förstås, undersökning av sängen ger en tydlig bild...

Eftersom du inte känner mig behöver du inte tro att jag är så god och naiv. FS kan vara GM. FUP lämnar dock öppet för alt GM.

Visst är det som du säger, men jag känner iaf två som jag aldrig skulle säga "det trodde jag aldrig" om. Deras profil påminner inte det minsta om den bild som FUP ger av FS.

Varför svarar du inte på det jag frågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in