Citat:
Ursprungligen postat av
Mickeavensis
Hej hej som dom säger i brittiska parlamentet, jag håller alltså med, man ska inte bråka och käfta i onödan men när personer dömer ut nåt jag VET funkar blir jag upprörd, visst funkar alldeles utmärkt att inte göra något alls , så var det ju för mig i många år innan jag upptäckte detta med laser, ooo boy säger jag bara vilken otrolig skillnad det är att ha kraftig tinnitus och en klart hanterbar ton..
Gott att höra, verkligen bra!
Själv kan jag berätta att när jag fick B12-injektioner rätt nyligen i försök att dämpa nervinflammation i perifera nerver i händer och fötter så hjälpte detta mot det i viss grad, men dock övergående, men det som framförallt hände var ju att tinnitus under behandlingsperioden i princip helt försvann!! Ska ta ett nytt snack med läkaren om ev påbörad injektionskur igen. Nervinflammationen är ju kvar och operation/er kan bli aktuell/a.
Sedan innan är min mest positiva erfarenhet av tinnitusbehandling akupunktur, som varje enskild gång helt tog bort min tinnitus temporärt. Till sist skedde en viss kvarstående effekt. Jag har nu sett att det finns en sjukgymnast med akupunktur "på schemat" (i samband med den där andra nervproblematiken) och det verkar gå på frikort om man kommit upp i sånt, så det kan vara värt att testa för mig, inte bara för mina händer.
Även den zonterapi och som helt botade cirkulationsbesvär i benen gav en positiv effekt på min tinnitus som en indirekt verkan. När jag tänker efter har jag alltså med en och annan behandling mot ANNAT, fått en positiv effekt på tinnitusen.
Annars är ju ljudbehandling bra också. Att ha spelat musik på lagom nivåer. Inte alls för högt! det har varit bäst för långvarig effekt, i kombination med tillvänjning av allehanda ljud, prat, porslin, metall. Ljudbehandling körde jag ihop med fysisk träning som gav extra endorfiner - då stod jag ut.
Mediciner har inte alls hjälpt för mig, inte heller bettskena. Allra sämst har avslappning varit för då ökade min tinnitus kraftigt, men det kan säkert hjälpa många andra. Bemer, laser och hypnos har jag aldrig provat.