2013-11-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
I hörselgångarna verkligen?

Tänker annars på Hyperacusis.

Nej jag är faktiskt inte alls ljudkänslig, inga ljud som gör ont utan gör bara ont, kommer och går lite och känns i båda öronen. Har fått för mig att det kan vara tinnitusen som på nåt sätt skapar tryck där inne men det är verkligen bara en ogrundad teori..
Citera
2013-11-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponkass
Vet inte om jag har tid och ork, men känner mig ganska sugen på att lägga fram all info som jag hittade efter lite Googlande på "Michael Zazzio" som driver den här laser-kliniken som det snackas om: http://www.alir.nu/medicin/

Han har till att börja med bytt namn och flyttat sin klinik från Stockholm till Småland, vilket direkt gör att min varningklocka ringer. Han har också utlyst en tävling där han ifrågasätter "vetenskap" som begrepp och metod.
http://vaccin.me/2012/07/03/vetenskap-och-beprovad-erfarenhet-lakare-anvander-garna-ovetenskapligt-begrepp/

Hans klinik är helt privat och är inte erkänd som sjukvård i Sverige. Därför gäller inte frikort eller någon annan försäkring eller liknande. Han är dessutom listad och omskriven på en hel del homoepati-sidor och andra kvacksalveri-hemsidor.

Google lite själva så finns det en del smarrig info om honom och vilka han beblandar sig med. Jag säger inget om att folk nog har blivit botade av honom, men vad säger det? Folk hittar jesus varje dag också.

Håller med dig till 100%. Han har varit verksam i ca 15 år och under den tiden har hans metoder gång på gång blivit kritiserade och det med all rätt. Han är sjuksköterska, inget fel med det, men att han skulle sitta på större kunnande än den samlade svenska läkarkåren betvivlar jag starkt. Det finns ingen riktig forskare eller läkare som förespråkar denna metod och orsaken till det kan ni själva räkna ut.

Det som ligger honom mest till last är det faktum att han bedrivit denna verksamhet i 15 år och om behandlingen verkligen hade en positiv effekt skulle denna metod varit vida känd vid detta laget. Han hänvisar hela tiden till att han är förföljd av hela den svenska sjukvården men sanningen är att om metoden fungerat så hade den svenska sjukvården stått på rad och applåderat för en metod som kan bota. Som vi alla vet så lyser dessa applåder med sin frånvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jo belackare finns det gott om i Sverige och vi som är hans patienter står på hans sida då vi bevisligen har blivit botade eller blivit mycket bättre från tinnitus och ljudöverkänslighet sen finns det naturligtvis en massa professorer som känner sig hotade och kränkta av att laserbehandling uppenbarligen fungerar och försöker på alla vis stoppa hans praktik, nu är han en person som står upp mot skitsnack och bekämpar alla myndigheter i alla instanser som går och hans praktik vinner det ena målet efter det andra, bara för detta ska han ju ha en eloge för att inte tala om att hans behandling faktiskt hjälper något som duktiga läkare har svårt att svälja.

"Vi som är hans patienter", om "ni" efter lyckad behandling gått till valfri vårdcentral och upplyst läkarna där att detta är en metod som fungerar så hade spridningen av denna behandlingsmetod varit vid idag. Detta speciellt med tanke på att man tydligen inte ens behöver vara läkare för att utföra behandlingen. Till detta kommer att kvällsblaskorna hade varit snabba att plocka upp denna mirakelbehandling om tillräckligt många uppmärksammat den.

Varför skulle professorer känna sig hotade och kränkta av medicinsk vetenskap som gör gott? Hör du inte själv hur dumt det låter? Varför skulle någon vilja stoppa en metod som fungerar?

Sen talar du ren osanning när du säger att han vinner allt som ställs i hans väg. Sanningen är att han har blivit varnad och fälld för sin verksamhet.
Problemet i sammanhanget är att han inte är läkare utan sjuksköterska. Hade han haft en läkarlegitimation så hade den varit borta för länge sedan. Som sjuksköterska gäller andra regler och det blir en problematisk situation eftersom han som sjuksköterska inte får utföra viss medicinsk behandling men kan därför inte heller fällas för behandling han inte har rätt att utföra från första början.
För att förenkla det lägger jag fram det på följande vis: om en läkare ordinerat fotmassage som enda behandling mot en bruten arm så hade läkaren kunnat fällas för felbehandling. Eftersom det i detta fall gäller en sjuksköterska faller man inte inom samma ramar. En sjuksköterska kan inte ordinera initial behandling och därmed inte heller ansvara för samma behandling.
Verksamheten är att betrakta som vilken skönhetssalong som helst. På samma sätt kan inte en person som jobbar på en skönhetssalong med fotmassage anses ansvarig, åtminstone inte i samma grad som en läkare, för eventuell rådgivning och behandling av din brutna arm.
Citera
2013-11-14, 22:21
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Zazzio
Håller med dig till 100%. Han har varit verksam i ca 15 år och under den tiden har hans metoder gång på gång blivit kritiserade och det med all rätt. Han är sjuksköterska, inget fel med det, men att han skulle sitta på större kunnande än den samlade svenska läkarkåren betvivlar jag starkt. Det finns ingen riktig forskare eller läkare som förespråkar denna metod och orsaken till det kan ni själva räkna ut.

Det som ligger honom mest till last är det faktum att han bedrivit denna verksamhet i 15 år och om behandlingen verkligen hade en positiv effekt skulle denna metod varit vida känd vid detta laget. Han hänvisar hela tiden till att han är förföljd av hela den svenska sjukvården men sanningen är att om metoden fungerat så hade den svenska sjukvården stått på rad och applåderat för en metod som kan bota. Som vi alla vet så lyser dessa applåder med sin frånvaro.

"Vi som är hans patienter", om "ni" efter lyckad behandling gått till valfri vårdcentral och upplyst läkarna där att detta är en metod som fungerar så hade spridningen av denna behandlingsmetod varit vid idag. Detta speciellt med tanke på att man tydligen inte ens behöver vara läkare för att utföra behandlingen. Till detta kommer att kvällsblaskorna hade varit snabba att plocka upp denna mirakelbehandling om tillräckligt många uppmärksammat den.

Varför skulle professorer känna sig hotade och kränkta av medicinsk vetenskap som gör gott? Hör du inte själv hur dumt det låter? Varför skulle någon vilja stoppa en metod som fungerar?

Sen talar du ren osanning när du säger att han vinner allt som ställs i hans väg. Sanningen är att han har blivit varnad och fälld för sin verksamhet.
Problemet i sammanhanget är att han inte är läkare utan sjuksköterska. Hade han haft en läkarlegitimation så hade den varit borta för länge sedan. Som sjuksköterska gäller andra regler och det blir en problematisk situation eftersom han som sjuksköterska inte får utföra viss medicinsk behandling men kan därför inte heller fällas för behandling han inte har rätt att utföra från första början.
För att förenkla det lägger jag fram det på följande vis: om en läkare ordinerat fotmassage som enda behandling mot en bruten arm så hade läkaren kunnat fällas för felbehandling. Eftersom det i detta fall gäller en sjuksköterska faller man inte inom samma ramar. En sjuksköterska kan inte ordinera initial behandling och därmed inte heller ansvara för samma behandling.
Verksamheten är att betrakta som vilken skönhetssalong som helst. På samma sätt kan inte en person som jobbar på en skönhetssalong med fotmassage anses ansvarig, åtminstone inte i samma grad som en läkare, för eventuell rådgivning och behandling av din brutna arm.

Ja jag vet ju inte om du vinner allt men kliniken håller ju fortfarande öppet så då får man anta att du lyckats med det i alla fall och det tycker vi ju bra om som patienter till din klinik och att läkare och professorer som känner sig hotade eller vad, ja vad ska man tro jag har ju påtalat detta med laserbehandling mot tinnitus inte en gång utan flera gånger utan att få nån remiss (fick en gång av min läkare Pecka som hans chef stoppade) så visst finns det ett motstånd eller okunskap? vad vet jag, det jag vet är att laserbehandling hjälper mig mot min tinnitus DET är jag helt säker på.

Då är det ju bra då att du är sjuksköterska då och inte läkare så dom inte kunnat stänga din klinik till stor glädje för oss dina patienter som fått lindring från tinnitus det ska du ha en eloge för.
Citera
2013-11-14, 23:17
Medlem
Det är bra att man avslöjar kvacksalvare och homeopater som slår mynt av människors oro och okunskap. Men tyvärr är det många som går på tramset i alla fall. Läkare måste hålla sig till metoder som har bevisad effekt.
Citera
2013-11-15, 16:17
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det är bra att man avslöjar kvacksalvare och homeopater som slår mynt av människors oro och okunskap. Men tyvärr är det många som går på tramset i alla fall. Läkare måste hålla sig till metoder som har bevisad effekt.

Tur vi har Putsch som vet allt kan allt och kan tillrättavisa oss olydiga själar..
Citera
2013-11-16, 00:44
Medlem
Jag tillrättavisar ingen. Folk får i sin okunskap tro på vad de vill. Jag är bara tacksam över att Socialstyrelsen och läkarkåren inte anammar eller stödjer kvacksalveri, homeopati och andra som slår mynt av människors stora oro eftersom det inte är relevant vid utövadet av läkaryrket.
Citera
2013-11-16, 02:37
Medlem
Jag har totalt betalat ca 14 000 för olika laserbehandlingar som skulle bota min tinnitus. Hjälpte inte ett skit.
Citera
2013-11-16, 02:52
Medlem
Däremot vill jag testa tinnitus retraining therapy, TRT som jag utvecklats av Pawel J. Jastreboff.
Senast redigerad av Putsch 2013-11-16 kl. 02:54.
Citera
2013-11-16, 03:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Bra val!

Men tänk också på att det kan finnas hundra olika metoder att lindra eller t.o.m. bota tinnitus på.
Inte minst därför att det finns många olika orsaker till dess uppkomst och var den sitter exakt.
Därför kan man inte förkasta en del av det som ligger inom alternativmedicinens område.

Men det är fullt om det finns de som "garanterar" att alla som testar en viss alternativ metod mot tinnitus blir helt friska.

TRT gör du rätt i som provar!
Jag tror också på det.
Citera
2013-11-16, 18:35
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Ja tur man vet vad man pratar om när det gäller tinnitus med laserbehandling, det gör jag, vet alltså ändå finns det människor som pratar trams som du gör och det gör mig upprörd du får gärna pröva vad du vill men sluta kalla saker för trams som du inte har en blekaste ANING om, tyder bara på att du själv har allvarliga problem och vill framhävda dig själv, lite fel forum och ämne för det...
Citera
2013-11-16, 18:53
Medlem
RoaldDahls avatar
Bråka inte nu, grabbar! Livet är alldeles för kort för det.

Jag har följt och bitvis delvis deltagit i forskningen om tinnitus senaste 20 åren
och kan bara säga att det finns massor med metoder som kan lindra och i vissa
fall t.o.m. bota tinnitus, men det finns ingen universell metod.

Testa därför det ni har möjlighet till och råd med, sedan om det rör sig om akupunktur,
el-akupunktur, zonterapi, bemer-metoden, laserbehandling, maskeringsteknik,
kognitiv terapi, hypnos, avslappning, tinnitus retraining therapy, kosttillskott
eller medicin eller något annat har inte så stor betydelse.

Tycker dock det är fult om någon säger att den kan GARANTERA att man blir av med
tinnitus med en viss metod. Dithän har vi nämligen inte kommit ännu.

Kom också ihåg att den bästa behandlingen mot tinnitus ofta är att göra ingenting alls,
s.k. konservativ behandling, åtminstone när det har gått viss tid. Detta för att få
hjärnan att fokusera på något annat. Det med minnets inverkan i tinnitusgraden
spelar ett spratt.

Lycka till!
Det blir bättre.
Citera
2013-11-16, 19:03
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Bråka inte nu, grabbar! Livet är alldeles för kort för det.

Jag har följt och bitvis delvis deltagit i forskningen om tinnitus senaste 20 åren
och kan bara säga att det finns massor med metoder som kan lindra och i vissa
fall t.o.m. bota tinnitus, men det finns ingen universell metod.

Testa därför det ni har möjlighet till och råd med, sedan om det rör sig om akupunktur,
el-akupunktur, zonterapi, bemer-metoden, laserbehandling, maskeringsteknik,
kognitiv terapi, hypnos, avslappning, tinnitus retraining therapy, kosttillskott
eller medicin eller något annat har inte så stor betydelse.

Tycker dock det är fult om någon säger att den kan GARANTERA att man blir av med
tinnitus med en viss metod. Dithän har vi nämligen inte kommit ännu.

Kom också ihåg att den bästa behandlingen mot tinnitus ofta är att göra ingenting alls,
s.k. konservativ behandling, åtminstone när det har gått viss tid. Detta för att få
hjärnan att fokusera på något annat. Det med minnets inverkan i tinnitusgraden
spelar ett spratt.

Lycka till!
Det blir bättre.

Hej hej som dom säger i brittiska parlamentet, jag håller alltså med, man ska inte bråka och käfta i onödan men när personer dömer ut nåt jag VET funkar blir jag upprörd, visst funkar alldeles utmärkt att inte göra något alls , så var det ju för mig i många år innan jag upptäckte detta med laser, ooo boy säger jag bara vilken otrolig skillnad det är att ha kraftig tinnitus och en klart hanterbar ton..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in