Citat:
Ursprungligen postat av Leijona
Jag testade lyssna på simplynoise.com nu på jobbet och jag vet vad jag ska ladda ner för app för att testa när jag ska sova! Det känns okej här på jobbet.
Akupunktur har jag också hört att det ska hjälpa. Kan man få hjälp via läkarmottagningen eller måste man kontakta någon själv? Hur gjorde du?
Jag är villig att prova i princip vad som helst just nu för jag sover som en kratta.
Insomningstabletter var det inte ens på tal om när jag pratade med min läkare...
Hej, alla! Har nu läst ett tag på just denna tråd och kan tillägga att även jag har tinnitus, sedan 2-3 år tillbaka.
I mitt fall tycker jag att det är jobbigt att jag även fått nedsatt hörsel. Detta påverkar mig på det sett
Att jag måste anstränga mig så mycket, för att hänga med när man diskuterar viktiga saker med andra. För mig är det nästan stört omöjligt att hänga med insamtal i bullriga miljöer, när man är fler än två! Typ på krogen, bullriga arbetsplatser, mm.
När det gäller pipet i örat, var det jobbigt den första tiden och för min del räcker det att jag har något bakgrunds ljud på. Typ radion, tv, cd.
Gällande forskningen verkar det gå framåt, på att förstå hur människans hörsel fungerar. Men dylika. "flummiga" metoder som annonseras i dagspressen. Ger jag inte mycket för!
Min gamla mamma som i dag är 85 år gammal. Har jobbat inom sjukvården i många år!
Hon började en gång i tiden på KA 4 i Göteborg. Alltså inom militären.
Där hade de en läkare som dagligen mötte värnpliktiga som kom och klagade på problem med
Sin hörsel efter skjut övningar.
Denn läkare hade en egen teori om hur örat fungerade och var uppbyggt. Man skall då tänka på att min mamma jobbade för denna läkare i slutet på 40 talet.
Så här har min mamma berättat att läkaren i fråga menade att örat fungerade: i örat finns det flytande celler som likt i rymden kretsar i samma bana hela tiden, så som jupiters månar gör!
Vid en skada örat, störs banan för cellerna och de kommer i otakt, därmed uppstår tinntus och i värsta fall en beståeende hörsel skada.
Hör nu och häpna! denna läkare praktiserade med att sätta sina patienter i hans kontors stol, som gick att snurra väldigt fort! Enligt min mamma så var det många gånger som han lyckades med att
Få "cellerna" på rätt bana i örat igen!
Har ej prövat denna metod själv, utan ler lite granna! Men när jag läser om forskningen på detta ämne, så märker jag att läkaren i fråga inte var så fel ute!