2013-11-18, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xak
Har Jimmie Åkesson retat dig för din fruktansvärt dåliga svenska eller varför hyser du såna personliga agg mot honom?

Han förklarar ju bara sin poäng, vad fan är det med dig eller?
typisk post från en SDare. tomma ord och en tro på något som inte existerar och varken har existerat.
Citera
2013-11-18, 17:41
Medlem
Oformads avatar
Mycket bättre med Reinfeldt, som hetsat till krig i Syrien - tvärtemot Nobels önskan om fredssträvan och nedrustning.

Samt bedriver en politik som otvivelaktligen leder till Splittring och rasism - tvärtemot Nobels önskan om "Folkens förbrödrande". (Undrar om Ehsan Fadakar är inbjuden förresten? Han måste ju belönas för att så split mellan brödrafolken.)
Senast redigerad av Oformad 2013-11-18 kl. 17:46.
Citera
2013-11-18, 17:43
Medlem
Varför bjuder dom SD på extra reklam. Sverige framstår som det totalitära och
Åkesson dissidenten. Man kan undra om det är SD valarbetare som sitter i Nobel
Citera
2013-11-18, 17:47
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Varför bjuder dom SD på extra reklam. Sverige framstår som det totalitära och
Åkesson dissidenten. Man kan undra om det är SD valarbetare som sitter i Nobel

Tja, faktum är ju att Sverige faktiskt är totalitärt i många frågor. En total stigmatisering väntar den som har mage att ifrågasätta massinvandring, genuspedagogik och annat skit.
Det är bra att etablissemanget fortsätter visa omvärlden hur förvridet Sverige är, förhoppningsvis får Reinfeldt pikar när han träffar andra ledare, jag tror många ledare åtminstone skrattar i lönndom åt hur dum han är.
Citera
2013-11-18, 17:49
Medlem
bernad_laws avatar
Samma som varje år, med andra ord. Det är intressant att se hur man gjort bort sig i Nobelstiftelsen med detta beslut; man har genom att hänvisa till testamentet som skäl till att inte bjuda Åkesson gjort det omöjligt att ändra beslutet senare utan allvarlig backtracking.

Troligtvis kom beslutet till under moralpaniken 2010, och nu sitter man där med skägget i brevlådan. Om man upphäver det drar man ju på sig både Twitterstorm och förakt från de fiina. Ingen seriös bedömare kan säga att beslutet är baserat på något annat än rent inrikespolitiskt trams; om man bjuder höga företrädare för tex Ryssland som diskriminerar bögar så inser var och en att det inte kan handla om vad testamentet säger.

Som en slutnot är det också intressant att se hur tillhängarna till beslutet här i tråden inte kan föra fram ett enda sakligt och stringent argument för varför Åkesson inte bör få komma, allt som skrivs är bara svammel.
Citera
2013-11-18, 17:49
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du räknar representanter för massmördare, som t.ex Nordkoreas regim, som fint folk?

Nej, det gör jag inte och jag skulle sannerligen inte bjuda representanter för Nordkoreas regim. Det gör ju inte Jimmie Åkesson ett dugg mer önskvärd på Nobelfesten. Eller hur?
Citera
2013-11-18, 17:54
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Nej, det gör jag inte och jag skulle sannerligen inte bjuda representanter för Nordkoreas regim. Det gör ju inte Jimmie Åkesson ett dugg mer önskvärd på Nobelfesten. Eller hur?

Du måste ju se det relativt. Om man nu faktiskt bjuder in företrädare för diktaturer blir det bara urlöjligt att inte bjuda in en partiledare för ett riksdagsparti och sedan hänvisa till Nobels testamente.
Men visst, det är en privat fest så de gör som de vill, men det är så uppenbart att de vill blidka pk-folket, som i sin enfald tror att sd är jordens ondska.
Ponera att sd fortsätter växa, hur länge kan de strunta i att bjuda partiledaren och om de ändrar sig hur ska de undvika att framstå som totala idioter?
Citera
2013-11-18, 17:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold

Fast du skrev:

"Nobelfesten är en finare tillställning, så det är väl knappast någon överraskning att de inte bjuder skräpfolk."

och de har bjudit representanter från Nordkorea. Då borde det väl rent logiskt vara så att representanterna från Nordkorea är fint folk och inte skräpfolk?
Citera
2013-11-18, 17:56
Medlem
kopierameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Det här har gått överstyr nu tycker jag. De är invalda av folket, och ska bemötas med samma respekt som de andra partierna.

Helt riktigt. Är säker på att väldigt många tycker att detta inte är demokratiskt och detta smittar över på dom övriga partierna, som framstår som odemokratiska. Detta gynnar bara SD.
Citera
2013-11-18, 17:57
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast du skrev:

"Nobelfesten är en finare tillställning, så det är väl knappast någon överraskning att de inte bjuder skräpfolk."

och de har bjudit representanter från Nordkorea. Då borde det väl rent logiskt vara så att representanterna från Nordkorea är fint folk och inte skräpfolk?

Förvänta dig inte logik eller konsekvens från kobold, det enda han/hon gör är att hata sd. Hatet är det enda konsekventa hos honom/henne.
Citera
2013-11-18, 18:01
Medlem
kopierameras avatar
Nobelstiftelsen tappar starkt i trovärdighet. Jag vet att det inte är den svenska Nobelstiftelsen som utsåg en mordisk krigsförande överbefälhavare till fredspriset, men liknande händelser och nu detta gör ju bara att man skäms
Citera
2013-11-18, 18:04
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Snart är Nobelstiftelsens namn lika solkat som Sveriges. PK-dårarna ger sig inte förrän Sverige är norra Europas eget Bulagarien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in