2013-11-17, 16:04
Medlem
nickoruts avatar
Tycker Ward såg väldigt bra ut. Trot allt en ganska tuff fight efter så långt uppehåll. Kanske inte just motståndet men liksom stökig fight och stökigt runt omkring och lite kniven på strupen för Ward om han skulle utmana som p4p. Jag tycker Ward ska möta Stevenson i sin nästa fight. Stevenson kommer aldrig vara mer hypead än idag och Stevenson lär ju börja tappa snart, han är ju gammal redan.

Men jag har aldrig boxats själv så jag har svårt att föreställa mig hur kroppen påverkas av att gå upp och ner i vikt så det kanske är svårt att gå upp för att möta Stevenson sen gå ner lågt för att möta GGG, för dem fighten kommer världen kräva om båda fortsätter vinna. Jag tror GGG-Ward kan bli nya Pac-Floyd. Alltså som THE FIGHT, inte lika stor och mycket större chans att hända. Överlag tycker jag boxningen känns mer lovande än på länge med massor av stora fighter som väntar på att bli gjorda. Media kan fortsätta fantisera om "den döda sporten" men om vi bara skulle få fram en dominant organisation som är den enda som spelar roll så är boxningen intressantare än någonsin!
Citera
2013-11-17, 16:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Tycker Ward såg väldigt bra ut. Trot allt en ganska tuff fight efter så långt uppehåll. Kanske inte just motståndet men liksom stökig fight och stökigt runt omkring och lite kniven på strupen för Ward om han skulle utmana som p4p. Jag tycker Ward ska möta Stevenson i sin nästa fight. Stevenson kommer aldrig vara mer hypead än idag och Stevenson lär ju börja tappa snart, han är ju gammal redan.
Bra seger för Ward. Men fyfan vad slö Edwin Rodriguez var, visst det här var ett gigantiskt steg upp för honom som han egentligen redan förlorade på vågen. Är helt ofattbart hur man kommer in över viktgränsen när man har sitt livs chans framför sig, 2 pounds över och där rök både titeln och 200k dollar. Han kommer troligtvis aldrig få en sån payday igen. Det här var bara en enorm mismatch. Hade sett lite av Rodriguez innan men han hade inte en chans alls i den här fighten, väldigt ensidig och man kunde se vad han var påväg att göra 10 sekunder innan han gjorde det. Ward är så bra.

Tycker Ward inte alls behövde clincha så mycket som han gjorde, han är grym på insidan. Han behöver verkligen inte kramas på det här sättet speciellt inte mot någon som Rodriguez. Men det är en effektiv stil som vinner honom fighter. Trodde han skulle ha mer power också efter han fixade axeln men kanske nästa fight, om han går upp en viktklass kan hans brist på slagstyrka bli ett problem. Ward har många potentiella storfigher nu och HBO verkar inte acceptera några fler tuneups så blir kul vad som kommer härnäst.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-17 kl. 16:50.
Citera
2013-11-17, 23:12
Medlem
challiss avatar
Haye ska operera axeln och ställer in fighten mot Fury tydligen. Fy fan vilken besvikelse. Vem ska fury gå mot nu? Wilder? Tror inte han tar den fighten.
Citera
2013-11-18, 17:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Bra seger för Ward. Men fyfan vad slö Edwin Rodriguez var, visst det här var ett gigantiskt steg upp för honom som han egentligen redan förlorade på vågen. Är helt ofattbart hur man kommer in över viktgränsen när man har sitt livs chans framför sig, 2 pounds över och där rök både titeln och 200k dollar. Han kommer troligtvis aldrig få en sån payday igen. Det här var bara en enorm mismatch. Hade sett lite av Rodriguez innan men han hade inte en chans alls i den här fighten, väldigt ensidig och man kunde se vad han var påväg att göra 10 sekunder innan han gjorde det. Ward är så bra.

Tycker Ward inte alls behövde clincha så mycket som han gjorde, han är grym på insidan. Han behöver verkligen inte kramas på det här sättet speciellt inte mot någon som Rodriguez. Men det är en effektiv stil som vinner honom fighter. Trodde han skulle ha mer power också efter han fixade axeln men kanske nästa fight, om han går upp en viktklass kan hans brist på slagstyrka bli ett problem. Ward har många potentiella storfigher nu och HBO verkar inte acceptera några fler tuneups så blir kul vad som kommer härnäst.

Tror inte Wards brist på slagstyrka kommer bli några problem i framtiden när han går upp till lätt tungvikt. Ward kommer aldrig bli någon Tyson direkt men han slår hårt nog för att motsåndarna respekterar hans slag. Ward är ingen Paulie Malignaggi. Gillar dock inte att Ward fortfarande är intresserad av Chavez jr. Visst jag förstår att det handlar om pengar men Chavez har inte en chans. Chavez har inte visat några som helst resultat som gör att folk i allmänhet vill se Ward mot Chavez. Om Ward stannar kvar i super mellanvikten så skulle WBO mästaren Stieglitz från Tyskland kunna vara nästa motståndare men det är en fight som med all sannolikhet inte blir av. Finns liksom inte ens något intresse runt ett sånt möte.

Skulle vara kul att se Ward mot Groves om han spöar Froch på lördag.
Citera
2013-11-18, 17:44
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tror inte Wards brist på slagstyrka kommer bli några problem i framtiden när han går upp till lätt tungvikt. Ward kommer aldrig bli någon Tyson direkt men han slår hårt nog för att motsåndarna respekterar hans slag. Ward är ingen Paulie Malignaggi. Gillar dock inte att Ward fortfarande är intresserad av Chavez jr. Visst jag förstår att det handlar om pengar men Chavez har inte en chans. Chavez har inte visat några som helst resultat som gör att folk i allmänhet vill se Ward mot Chavez. Om Ward stannar kvar i super mellanvikten så skulle WBO mästaren Stieglitz från Tyskland kunna vara nästa motståndare men det är en fight som med all sannolikhet inte blir av. Finns liksom inte ens något intresse runt ett sånt möte.

Skulle vara kul att se Ward mot Groves om han spöar Froch på lördag.
Nej du har rätt. Jag tar tillbaka det jag skrev angående slagstyrkan. Han stoppade ju t.ex. Dawson som normalt sett är en lätt tungviktare. Sen kan man spekulera hur mycket som helst om att han var dränerad och så vidare men det kommer man inte så långt på. Han vägde över 180 pounds i den fighten som nog Rodriguez också gjorde i denna fight. Som du säger så har han slagstyrkan att vinna respekt hos motståndaren och få dem att tänka om innan de försöker slå honom igen, likt Mayweather.

Jag var nog lite frustrerad på matchningen och Rodriguez. Ward buzzade till honom ordentligt med några av de där vänsterkrokarna.

Om jag ska vara ärlig så är jag lite intresserad av Ward-Chavez Jr. Den verkar också mest realistisk i nuläget. Jag har tidigare i tråden sagt att det skulle vara en tuff fight för Ward (dock innan hans fight mot Vera) och det tror jag fortfarande OM han är i form. Konditionen han uppvisade mot Vera och bristen på volym kommer inte vinna honom många fighter. Chavez Jr är ett monster på insidan, Ward har ett utmärkt fotarbete men han kommer inte kunna dansa runt Chavez på samma sätt som Martinez. Det är inte hans stil. Chavez har troligtvis en av de bästa hakorna i boxningen just nu tillsammans med Froch. Om han kan skära av ringen och få Ward mot repen blir det intressant. Till sist så lyckades han ju få ner och skada Martinez när han väl började slå kombinationer när Martinez var mot repen, Martinez var illa illa ute där. Men återigen såsom han såg ut mot Vera kommer absolut inte räcka.
Citera
2013-11-18, 17:52
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Tror ni vi kommer få se Ward mot Govolkin inom en snar framtid? Tror den fighten hade varit magisk och få se.
Citera
2013-11-18, 21:12
Medlem
tatans avatar
Jag vill se Ward läxa upp Stevenson..
Annan match man nu vill se är Fury-Wilder hoppas bara att Wilder får nu.

Åker till Manchester på fredag för Froch-Groves tyckte inte att det var den mest spännande matchen när jag köpte biljetterna men va fan boxning i England inte dumt.
Får hoppas inte Groves blir knockad för tidigt.
Citera
2013-11-19, 16:25
Medlem
Ninjors avatar
Enligt Boxrec kommer Saul Alvarez möta Miquel Cotto den 8e Mars.
(Matchen finns listad under '5 Stars')
Citera
2013-11-19, 18:06
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Tror ni vi kommer få se Ward mot Govolkin inom en snar framtid? Tror den fighten hade varit magisk och få se.
Tror som nickorut gick in lite på tidigare att Ward-Golovkin kan bli en riktig superfight så tror bägge vill låta det marinera lite. Golovkin har sagt att han kan möta alla från 154-168 men det är bara snack, det är ingen chans att han kommer gå upp i vikt just nu och riskera bli utklassad av Ward som är mycket möjligt. Han satsar istället på Martinez och Quillin som är klokt av hans team och han själv. När han väl etablerat sig (om han gör det) som MW-kung så tror jag att en superfight med Ward blir aktuellt.

Tycker det mesta tyder på att Chavez Jr. kommer möta Ward. Chavez Jr. säljer bra och det kan bli en första PPV för Ward.

Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Åker till Manchester på fredag för Froch-Groves tyckte inte att det var den mest spännande matchen när jag köpte biljetterna men va fan boxning i England inte dumt.
Får hoppas inte Groves blir knockad för tidigt.
Grymt! Alltid en häftig inramning när Froch fightas, lär vara extra kryddat nu när det är en engelsk motståndare.

Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Enligt Boxrec kommer Saul Alvarez möta Miquel Cotto den 8e Mars.
(Matchen finns listad under '5 Stars')
Härlig fight. Hoppas samma Cotto som mot Mayweather kommer ut, ska bli riktigt intressant hur Canelo klarar det.
Citera
2013-11-20, 13:27
Medlem
Froch vs Groves, nära på mismatch.
Froch kommer att stoppa Groves, tro mig!
Citera
2013-11-20, 14:54
Medlem
Godzilla3s avatar
Ni vet att jag gillar lite skvaller så måste ventilera lite
Fin liten konfrontation mellan Rios och Pacmans team bara några timmar sen. Visar bara att det här är en viktig fight och mycket känslor, skönt att se. Nu är det en mer personlig fight. Roach fick ur sig lite rasistiska påhopp medan Ariza (som ju fick kicken från Pacmans team av Roach) imiterade hans Parkinsons och sparkade honom. Det är ingen tvekan att Ariza är den som porträtterade sig värst i det här. Lite kul att se Rios träna precis i bakgrunden, han verkade mest ha kul över det hela Video

Edit: Det var Roach som initierade det hela genom att kalla Robert Garcia "a piece of shit" från ingenstans.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-20 kl. 15:22.
Citera
2013-11-20, 17:16
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Ni vet att jag gillar lite skvaller så måste ventilera lite
Fin liten konfrontation mellan Rios och Pacmans team bara några timmar sen. Visar bara att det här är en viktig fight och mycket känslor, skönt att se. Nu är det en mer personlig fight. Roach fick ur sig lite rasistiska påhopp medan Ariza (som ju fick kicken från Pacmans team av Roach) imiterade hans Parkinsons och sparkade honom. Det är ingen tvekan att Ariza är den som porträtterade sig värst i det här. Lite kul att se Rios träna precis i bakgrunden, han verkade mest ha kul över det hela Video

Edit: Det var Roach som initierade det hela genom att kalla Robert Garcia "a piece of shit" från ingenstans.

Jag tycker inte det här är det minsta skönt. Visst, klart det ska vara känslor men jag är så trött på dessa aggressiva clowner som alltid rör sig i närheten av boxare. Som jag förstått det så drog Rios över på sin träningstid och Pacman kunde inte börja träna ännu. En vardaglig situation liksom men ändå ser man 10 vuxna män stå o skrika "get the fuck out of here" om och om igen som några jiddriga snorungar.
Nä, jag tycker det är för jävla trist att folk som tjänar sina mångmiljonbelopp inte kan uppföra sig professionellt. Men det är svårt att göra nåt åt eftersom boxarna oftast sköter sig bra.

Edit. Visst att det ofta är gamla boxare som är tränare och de bär väl med sig sin "never back down"-attityd och ibland är det säkert lite taktik inblandat men liksom sparka en äldre man med Parkinsons i bröstet och härma hans sjukdom samtidigt som Roach (verkar det som) skriker rasistiska glåpord är ju bara för tragiskt.
Senast redigerad av nickorut 2013-11-20 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in