Citat:
Ursprungligen postat av
KITTY007
Ja vi får verligen hoppas att
han erkänner och att de som finns runt honom ger honom sitt stöd och uppmuntrar honomatt tala sanning. Han skulle må bäst av det. Vård och stöd kommer han att behöver hela livet, hans familj också naturligtvis (av omgivningen)
Hoppas LSS teamet i Boden startar planeringen och stöttning redan nu. Inte lätt att hantera.
Ni som nu

tänk på att alla är förlorare och ingen vinnare, oberoende om ni tyckt si eller så.
Om jag inte minns fel så skrev jag tidigt i tråden att vi kanske aldrig får veta vad som hände.
Jag har stött på nåra fall där personer lever i så stark förnekelse att de faktiskt inte tillåter sej att tro att det de anklagas för är sant.
Eller, går in i sin bubbla om man vill uttrycka det så.
Dessa personer kan däremot helt plötsligt erkänna 30 år senare. Ofta efter att föräldrarna har gått bort.
Att mörda och sedan stycka någon är så tabubelagt att man kan ha svårt att ta det till sej.
Man bygger upp ett försvar och en alternativ händelsekedja och den blir så stark att man tror på den själv.
Inte helt ovanligt bland mytomaner f ö.
Det är inte lika lätt att erkänna ett styckmord som att t ex erkänna ett bankrån som t o m kan ge viss status i vissa kretsar.
Det finns de som hellre tar sitt liv än erkänner nåt så tabubelagt.
Studierektorn i Örebro t ex.