2013-11-18, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Helt rätt dom !
Men det är ju inte över ännu utan det blir en vända i HR när RPU är klar

Har ju inte kommit en dom ännu. Först efter rättpsykiatrika undersökningen. Om det skall bli fängelse eller vård.
Citera
2013-11-18, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Skönt. Vilken lättnad för VB:s föräldrar. Nu kommer de få en bra slant och mamman kommer att kunna leva gott i Thailand.

Det är hon värd. Stackars människa.

Hoppas KJ ruttnar i fängelset.

Verkligen! Gud vad skönt!!

Han kommer inte iaf kunna slakta en hund på ett bra tag. Tjejer lär det dock finnas gott om för en "missförstådd rebell" så som KJ
Citera
2013-11-18, 15:05
Medlem
Guardian Angels avatar
Ja, det var ju väntat. Dock är historien inte slut än, snart kommer en vända i hovrätten.
Citera
2013-11-18, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är för tidigt att ropa hej. Det blir en rond till i HR.

Vi får ta en sak i taget. Det kan komma ett erkännande under psykutredningen. Då blir det ingen överklagan av denna dom.
Citera
2013-11-18, 15:07
Medlem
Citat:

Största sannolikheten är att HR dömmer likadant. Svårt att förklara bort vissa saker för KJ.
Citera
2013-11-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Vi får ta en sak i taget. Det kan komma ett erkännande under psykutredningen. Då blir det ingen överklagan av denna dom.

Jag hoppas att han erkänner, men tyvärr tror jag att hans familj har gjort det omöjligt. Efter sådan blind tro de har visat så tror jag inte att KJ kommer att vilja göra dem besvikna.
Citera
2013-11-18, 15:11
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ronden i TR är ju inte över ännu. Han har inte fått sin dom ännu.

Men jag har svårt att se att han inte skulle bli fälld. Blir intressant att se om det blir vård eller fängelse.
Citera
2013-11-18, 15:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Största sannolikheten är att HR dömmer likadant. Svårt att förklara bort vissa saker för KJ.
Ja det är den största sannolikheten ja, men rent statistiskt en ganska marginell sådan. Hovrätten ändrar tingsrättsdomar till den tilltalades fördel i 47% av fallen. En ganska hög siffra. Dock är det ofta i påföljdsfrågan och inte i ansvarsdelen.

Ett väntat beslut av tingsrätten. Nu får vi se vad stora sinnesundersökningen säger.
Citera
2013-11-18, 15:14
Medlem
MrsMagoos avatar
Tingsrätten finner 22-åringen skyldig
Tingsrätten anser att bevisningen mot den styckmordsmisstänkte 22-åringen i Boden är övertygande.
Mannen ska nu genomgå en rättspsykiatrisk utredning.
– Jag har precis fått det och det var ju tråkigt. Han anses skyldig till brottet och det lutar åt att vi överklagar, säger mannens advokat, Bo Forssberg.

http://www.expressen.se/nyheter/tingsratten-finner-22-aringen-skyldig/
Citera
2013-11-18, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag hoppas att han erkänner, men tyvärr tror jag att hans familj har gjort det omöjligt. Efter sådan blind tro de har visat så tror jag inte att KJ kommer att vilja göra dem besvikna.

Kan han inte ha en del att vinna på att nu erkänna? Det måste vara bättre för honom att erkänna sig sjuk och få vård istället för fängelse. Det är väl ingen garanti men ändå?
Citera
2013-11-18, 15:15
Medlem
Oväsentligt för frågan om han är skyldig eller inte vad dess bortskämda överklassare anser, som är helt oinsatta och levt sina liv i skyddad verkstad. Myndigheterna satte t.o.m. in en speciell domare, en gammal pensionerad frimurare, som själv leker med benknotor och dödskallar.
Dessa har inget begrepp om rättskänsla utan dömer så som de tror att allmänheten, polisen och media vill.
Media i Norrbotten har en hel del i skuldfrågan på den här rättsrötan. De har kämpat med näbbar och klor för att skydda sin kompanjon och få den unge killen dömd. De har dolt sina nära vänskapsband och förstört sin yrkesbana som granskande journalister..
Samma sak inträffade i Kalamarksmålet där fel person dömdes för mordet.
Citera
2013-11-18, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tingsrätten finner 22-åringen skyldig
Tingsrätten anser att bevisningen mot den styckmordsmisstänkte 22-åringen i Boden är övertygande.
Mannen ska nu genomgå en rättspsykiatrisk utredning.
– Jag har precis fått det och det var ju tråkigt. Han anses skyldig till brottet och det lutar åt att vi överklagar, säger mannens advokat, Bo Forssberg.

http://www.expressen.se/nyheter/tingsratten-finner-22-aringen-skyldig/

Det lutar åt? Inget tvärsäkert överklagande alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in