2013-11-18, 04:05
Medlem
Hur är det att sitta på läktare 3 på vår nationalarena? Är det som att titta ned i ärtsoppa?
Citera
2013-11-18, 04:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Majstorovic kommer nyss från spel i Celtic. Varför fortsatte han inte där? För han var ju rätt given då. Majstorovic är ändå en back som vi använde senast i EM-kvalet. Så det skadar inte att vi chansar med honom istället. Oavsett om han inte får spela i AIK så har han erfarenheten och borde gå före Pierre Bengtsson i truppen. Vore det inte för skadan inför EM så hade han spelat den turneringen också. Då hade han pekat en fet fuck you till alla tvivlare och belackare likt Lustig gjorde i fredags när alla blattar och okunniga svenskar sa "abooouuu ronaldo kommer snurra bort lustig huhuuhuh".

Sluta tänka så jävla svart på vitt och gå efter lite fingertoppskänsla för helvete. Det skadar inte att testa Majstorovic. Han är fortfarande en jävla klippa.
Du verkar ju ha koll på läget.

Pierre Bengtsson spelar på en annan position än vad Daniel gör så varför ska han peta honom ur truppen?

Kommer nyss från spel i Celtic? Han anlände till AIK för mer än ett och ett halvt år sedan och väljer du att kalla det nyss så fine, tror däremot inte att många håller med på den punkten.

Han fick en korsbandsskada när han spela för Celtic och hade utgående kontrakt, som 35-årig fotbollsspelare förstår jag Celtic helt och hållet som valde att inte förlänga.

Han är fortfarande en jävla klippa? Han arbetsvägrar för att han med all rätt blev bänkad i två matcher och hävdar att han är i bättre slag än sina lagkamrater, sedan dess har han inte fått spela en enda minut och beskyller alla andra förutom han själv för detta. Han har en lön på 220.000 + en bil och en signonbonus på fem miljoner men väljer ändå att gå bakom ryggen på sin arbetsgivare och denne man kallar du för en klippa samt anklagar andra för bristande fingertoppskänsla?! Helt obegripligt.

Fast jag ger dej rätt i en sak och de är att han förmodligen hade varit en tillgång om det inte vore för skadan. Återigen är det sorgligt att han gått ner sej men hans självbild hjälper till en del i hans nedgång.
Citera
2013-11-18, 04:18
Medlem
ragingcows avatar
Det känns som att Per Nilsson håller på att etablera sig på allvar nu i landslaget.
Citera
2013-11-18, 05:31
Medlem
Per Nilsson påminner en hel del om Andreas Jakobsson, som kom in i landslaget strax innan VM 2002. Lugn och trygg mittback som länge gjort det bra i tyska ligan och som ändå ignorerats av förbundsledningen. Väldigt pålitlig och säker. Helt klart den av dagens landslagsmittbackar som jag har störst förtroende för.
Senast redigerad av riquelme 2013-11-18 kl. 05:33.
Citera
2013-11-18, 10:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Per Nilsson påminner en hel del om Andreas Jakobsson, som kom in i landslaget strax innan VM 2002. Lugn och trygg mittback som länge gjort det bra i tyska ligan och som ändå ignorerats av förbundsledningen. Väldigt pålitlig och säker. Helt klart den av dagens landslagsmittbackar som jag har störst förtroende för.
Med ett fungerande centralfält som åtminstone täcker lite av ytan framför mittbackarna är Nilsson väldigt stabil o positionssäker. Det skulle även Jonas Olsson vara under de förutsättningarna, den enda som jag inte vill se centralt mer är Granqvist som flänger runt o stöter bort sig för mycket.

Granen påminner mig om Coloccini som kunde se hur stabil ut som helst men sen stöter bort sig totalt 2-3 ggr då matchen blir lite öppen o går in i avgörande skeden.
Citera
2013-11-18, 11:10
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Med ett fungerande centralfält som åtminstone täcker lite av ytan framför mittbackarna är Nilsson väldigt stabil o positionssäker. Det skulle även Jonas Olsson vara under de förutsättningarna, den enda som jag inte vill se centralt mer är Granqvist som flänger runt o stöter bort sig för mycket.

Granen påminner mig om Coloccini som kunde se hur stabil ut som helst men sen stöter bort sig totalt 2-3 ggr då matchen blir lite öppen o går in i avgörande skeden.

Granqvist påminner mig om när man var ung och kvick och spelade mot måttligt talangfulla 35-åringar. Han ser verkligen inte ut som en elitspelare, hänger helt enkelt inte med.

Jonas Olsson är säkert okej mot inläggsspel och långbollar, men hur bra mittfältet än är kommer de alltid släppa igenom någon i gapet ett par gånger per match, och då är Jonas Olsson för dålig. Sen funkar ju inte hans "fantastiska långbollar" så bra heller i landslaget.
Citera
2013-11-18, 11:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Granqvist påminner mig om när man var ung och kvick och spelade mot måttligt talangfulla 35-åringar. Han ser verkligen inte ut som en elitspelare, hänger helt enkelt inte med.

Jonas Olsson är säkert okej mot inläggsspel och långbollar, men hur bra mittfältet än är kommer de alltid släppa igenom någon i gapet ett par gånger per match, och då är Jonas Olsson för dålig. Sen funkar ju inte hans "fantastiska långbollar" så bra heller i landslaget.
Det var inte menat som en hyllning till Olsson, mer att han skulle kunna se klart mer Ok ut än vad han gjorde hans senaste matcher. Olsson för mig är lite för svag för landslagsspel, han är också lite för het i huvudet än idag (även om han är lugnare jämfört med Landskronatiden).

Angående din kommentar om Granen har jag inget tillägga
Citera
2013-11-18, 11:41
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snufflig
Hur är det att sitta på läktare 3 på vår nationalarena? Är det som att titta ned i ärtsoppa?

Det är inte alls illa faktiskt. Såg Österrikematchen från ena hörnet så långt upp man kan komma och det var inte alls problematiskt. Visst se man inte allt som händer på andra sidan planen i exat detalj, men det är inte som att sitta på Ullevi eller andra arenor där det ligger en löpbana som ökar avståndet ännu mer.
Citera
2013-11-18, 12:53
Medlem
freeriderXIIs avatar
Flera svenska spelare måste bli mera mjuka med bollen inte så fyrkantiga om ni förstår vad jag menar.

Första touchen skall absorbera bollen inte stöta iväg den då man försöker ta ned den.

Passar man bollen med första touchen skall den vara precis tack vare att kroppen är inställd innan bollen ens kommit fram.

Här första halvlek mot Portugal :

http://www.youtube.com/watch?v=XpGBegi0pGE

Sverige tappar bollen väldigt lätt och spelarna får ofta bollen för långt ifrån sig och rensningarna går 9 fall av 10 till portugiser, så de kan etablera ett jobbigt tryck.
Senast redigerad av freeriderXII 2013-11-18 kl. 13:29.
Citera
2013-11-18, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Tråkigt att media skriver så jävla lite om den stundande matchen. Så otroligt typiskt Sverige. Landslaget spelar en viktig match, matchen slut, lite snabba analyser och sedan är det hockey, bandy, handboll, ridsport, golf för fulla muggar i de resterande dagarna.

Då ser jag hellre Portugal i VM då Sverige inte hade blivit något vidare tillskott. Sämre fotbollsnation får man fan leta efter. Då menar jag inte sämre som sportsligt, utan mediebevakningen och intresset över fotbollen överlag. Jävla pissnation vi lever i. Och sedan ska man välkomna det portugisiska landslaget med blåsorkester "här kommer pippi långstrump". Jävla skitland.

Oavsett så hoppas jag på Sverige, men besviken är man verkligen. Så lite snack det är om fotboll i vårt land gör att abstinensen i nuläget ökar. Längtar till tisdag för det är väl den enda dagen som landslaget kommer att vara under bevakning

Ja men det är ju faktiskt så nu att fotbollen får extremt stort utrymme, det var en hel jävla tidning fylld till bredden när Sverige skulle spela den första matchen. Klart som fan, tom media blir trötta på alla rapportering när Sverige inte levererar resultat. Hockeyn får mindre publicitet än fotbollen och då har vi ändå ett beydligt bättre hockeylag, som vinner VM turneringar och levererar resultat. Vi är inte så jävla bra på fotboll men alla verkar tror det.
Citera
2013-11-18, 15:30
Medlem
Cambijaos avatar
Rasmus Elm och Kongo från start igen. Härligt.

Vad fan har Taco gjort? Knullat med Hamréns fru? Vägrat ge en komplimang till hans matchande västar?
Citera
2013-11-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Rasmus Elm och Kongo från start igen. Härligt.

Vad fan har Taco gjort? Knullat med Hamréns fru? Vägrat ge en komplimang till hans matchande västar?
Elm och Källström var ju riktigt bra i förra matchen. Anledningen till att byta ut någon av dessa är inte uppenbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in