Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det var helt klart en drönare.
Vad för sorts drönare?
Citat:
Cheney som säger att man inte ska skjuta ner planet.
Jag är inte lika övertygad som dig när det gäller det här argumentet. Läs gärna på lite kring Minetas vittnesmål så kommer bilden (förhoppningsvis) att klarna:
http://screwloosechange.blogspot.se/2006/06/more-911-truth-movement-deceptions.html
http://forums.randi.org/showthread.php?t=66526
Citat:
Ett plan som rycker upp 5 lyktstolpar.
Vad är det som är så otroligt mystiskt med det?
Citat:
Människor som inte kunde flyga för fem öre gör världshistoriens jävla 360 som piloter med 30 års erfarenhet säger sig aldrig skulle kunna göra.
Eftersom vi diskuterar Flight 77 så måste du syfta på Hani Hanjour. Så här har hans flyginstruktör Marcel Bernard sagt i en intervju:
Citat:
Despite Hanjour's poor reviews, he did have some ability as a pilot, said Bernard of Freeway Airport. "There's no doubt in my mind that once that [hijacked jet] got going, he could have pointed that plane at a building and hit it," he said.
Källa:
http://web.archive.org/web/20020405020924/http://www.newsday.com/ny-usflight232380680sep23.story
Bernard, dvs. Hanjours flyginstruktör, verkar inte dela din uppfattning om att Hanjour inte kunde flyga för fem öre. Konstigt.
Citat:
Manipuleringen av bilderna där man klippt bort det som träffade Pentagon. (nyckeln)
Intressant, det här argumentet har jag faktiskt inte stött på tidigare. Har du nu sett någon genomgång av säkerhetskamerorna där man analyserar och zoomar in på pixlar?
Utveckla gärna.
Citat:
Det extremt ologiska stället att krasha in i.
Vad hade varit det logiska stället att krascha i? Och hur är det här bevis för någonting överhuvudtaget?
Citat:
VMO.
Utveckla gärna.
Citat:
Flutter.
Utveckla gärna.
Citat:
Rumsfeldts intervju den 10 september.
Vad säger Rumsfeldt i den här intervjun som bevisar att det inte var Flight 77 som kraschade?
Citat:
Var är planet när det krashat?
I och utanför byggnaden?
Citat:
Varför har NIST klippt bort motorena?
Utveckla gärna.
Citat:
Varför försvann vingarna innan impact?
Försvann vingarna? Utveckla gärna.
Citat:
Fast snälla du skulle jag nu skriva ut det så är det typ 20 poster jag behöver göra.
Det räcker att se del 1 som bara är på 2 timmar för just det här eller ja det räcker att bara kolla just den delen tom som är på ca 30 min.
20 poster? Det tvivlar jag på. Nä, skärpning nu. Källor för dina påståenden, tack. Om det bara krävs del 1 så borde det inte vara så svårt för dig att lägga fram tidpunkterna för det du spottar ur dig.
Citat:
Ja den gör ju faktiskt det när man påstår att man klarat 1000% högre höjder än vad som någonsin har visat sig vara möjligt när det filmats....
Jag frågar dig igen om du brukar ha bättre signalstyrka i en öde skog eller i en storstad? Du får nog bestämma dig för om handoff är problematiskt eller inte.
Den kristallklara linan dessutom, förklaring tack.
Så saker och ting måste filmas för att det ska vara sanning? Herregud, vad smart. Nu filmade man nog tyvärr inte Institute of Electrical and Electronics Engineers experiment, men nog är den genomförd. Jag ser ingen anledning till att tvivla på deras resultat.
En person som står i en öde skog med fullt av träd omkring sig och ett flygplan som befinner sig ovanför landsbygden? Bra jämförelse.
Citat:
Varför tror du mer på text än att faktiskt se saker med dina egna ögon?
Jag var i Barcelona för några månader sen och min signalstyrka försvann även den på ca 3000m och det är 12 år senare.
Filmade du din upplevelse i Barcelona?
Citat:
För att man givetvis inte kan jämföra med plan med massiva radiotransistors med Boeings som inte har några alls för mobiler utan bara för airphones.
Skojar du eller? Jag har lagt fram exempel som funkar betydligt bättre att jämföra med Flight 93 än Dewdneys bristfälliga studie. Två av mina exempel kommer från samma dag och troligtvis från liknande höjder och passagerarplan. Ett par andra exempel är från liknande höjder och liknande passagerarplan.
Citat:
Ja man pratar om att planet störs av radiovågar hur är detta relevant för att få fram samtal?
När du tolkade citatet fel så gick det bra att påpeka att det bara gällde uppstigningar och landningar? Nu är citatet helt plötsligt irrelevant? Vi läser citatet en tredje gång.
"Over the course of three months in late 2003, we investigated the possibility that portable electronic devices interfere with a plane's safety instruments by measuring the RF spectrum inside commercial aircraft cabins. What we found was disturbing. Passengers are using cellphones, on the average, at least once per flight, contrary to FCC and FAA regulations, and sometimes during the especially critical flight phases of takeoff and landing."
Citat:
Jag är dock rätt trött på snack. Visa mig det då med egna ögon för snacka kan precis alla. Experter som papegojor.
Även du, tydligen. Jag ser som sagt ingen anledning till att tvivla på Institute of Electrical and Electronics Engineers och deras experiment, samt vittnesmålen från andra passagerarplan under 9/11.
Citat:
Det kom med 100% säkerhet från hans mobil eftersom hans smeknamn kom upp på deras mobiler vilket det inte hade gjort om airphones hade använts. Intervjuer med släkten finns som sagt. Kolla som sagt länkarna.
Popular Mechanics "endast 2 mobilsamtal skedde" teori är totalt rövknullad om jag ska vara lite grov.

Som sagt, lägg fram tidpunkterna för dina olika påståenden (eller textkällor som du har några sådana.) Jeremy Glicks fru och olika nyhetsartiklar verkar i alla fall inte tycka att det är lika 100% säkert som dig.