[quote=Doubletime|46190692][quote=BlackJewel|46189423]
Citat:
Ursprungligen postat av
Doubletime
Länken jag visade innehöll ett exempel på en person som bokstavligen talat dog på grund av en blodtransfusion. Ifall en person dött av det innan är det bevis nog för att någon kan dö av det igen. Detta betyder per automatik att det verkligen är något man kan dö av.
Så jag förstår inte vad som är fel med att måla ut blodtransfusioner som något farligt man kan dö av när jag i samma veva gav ett konkret exempel på när det hände. Visst kan man dö av jordnötter också men jag anser att hotet är mycket mera allvarligt med blod transfusioner. Precis som rökning är "något alvarligt " medans jordnötter inte är det fast det är dödligt för vissa.
Jag erkänner att du har rätt i att jag är patetisk..Jag klarar inte av frestelsen att undvika att se vad du skrev lol
Snedvriden logik här! Om du kan visa ett exempel på att någon dött av blod, så är det enligt dig ett bevis för det ska undvikas i alla fall.
När någon annan skriver och berättar om någon som dog, eftersom läkarna, tom JV-läkare bedömde att det var omöjligt att utföra den nödvändiga operationen utan blod, så bevisar det i dina ögon inte att blod ibland faktiskt behövs.
Jag har själv tidigare i tråden berättat om en kvinna som födde barn samtidigt som jag själv fick barn. Hennes förlossning blev dramatisk, hennes livmoder sprack, med påföljd att hon fick störtblödning. Fler läkare och barnmorskor kallades dit, och de gjorde vad de kunde för att stoppa blödningen. Men blodet forsade ur henne, och trots att de gav blod, förlorade hon hela tiden mer blod än de kunde/vågade ge henne.
De kallade in en annan läkare, som egentligen inte var i tjänst, men när han kom trodde de nästan att de hade förlorat henne. Han sa att här finns bara en möjlighet att rädda henne, och det är att pumpa in blod, mycket snabbare än rekommenderat, samtidigt som de fortsatte att reparera skadorna. Det som sågs nästan som ett underverk av läkarna, det hände. Denna metod räddade den nyblivna mamman.
Jag vet detta eftersom jag sedan kom att dela rum med henne där på förlossningsavdelningen, och läkarna beskrev utförligt för henne vad som hade hänt. Och hon i sin tur hade ett behov att prata av sig om detta.
Men enligt din snedvridna logik är detta väl fortfarande inte ett bevis på att blod faktiskt ibland är nödvändigt för att rädda liv?
Att det finns risker med att få blod tror jag inte att någon här har förnekat.
Det är risker förbundna med all medicinsk behandling, operationer, narkos, transplantationer, vaccinationer och olika mediciner.
Ändå avråder ni inte från dessa behandlingar!