2013-11-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Uttrycket "blodfria operationer" är ju i sig väldigt missvisande, det finns inget som heter blodfritt när det kommer till operationer eller åtgärder gällande organ eller trauma, det måste vara ett jehovitiskt egenbegrepp. Man kan minimera blodflöden och erbjuda omvägar, vilka inte är alldeles givna då det betyder dyra investeringar, dessutom övedriver du och direkt överdimensionerar antal fall som dör "p.g.a, blodtransfusion" det är ju inte ens sant! .. du tar en liten bråkdel och har dem som ett slags bevis för att förstärka sekterismen och den riskfyllda diskriminering jv utsätter dem som inte ens förmår annat än förlita sig på er bibliskt ganska gravt efterblivna tolkningen av etik.

Skulle man verkligen använda sig av blodtransfusion eller organdonation om det skulle vara "farligt" , nej knappast.

Det finns förbättrade sätt att rena och verktyg som kan förebygga onödig tillsättning av mängd blod, vilket är annat än blodfritt, som dessutom inte är givet på ngt sätt.

Du har blodspädning som alternativ t.ex Ringer-acetat och du har ex.vis Cellsaver som suger upp pat. eget utsipprande blod som renas filtreras centrifugeras, för att då återanvända röda blodkroppar utan att tillfört blod behövs. Det är egentligen det enda "blodfria" dvs Ringer-ac.

Men det är inget givet, då natrium-kalium-balansen kan svikta genom den terapin, och inte alls passa.då det beror alldeles på den diagnostiska bilden, som är mkt mkt individuell. Det är att du försöker ge sken av att det bara är tt tillämpa rakt av. En patient som redan lider av olika slags organsvikt, är inte given kandidat åt alla metoder som finns.

Det är som att säga att insulin finns vid för lågt BS, och börja gapa om att det var ju värst vad dåligt att inte tillföra insulin, när insulin ju finns... ja.. du hör att det inte är generellt att enbart tillföra vad som finns.

All medicinteknik utvecklas givetvis, men det är inte en självklar sak att varenda klinik SKA ha alternativ, så länge de fungerande fungerar utmärkt vedertaget efter beprövad erfarenhet och ändras utefter efterfrågad sekt-aversion, som har en helt egen etisk agenda.

Blodtransfusion och organtranspl. utförs ju t.o.m prenatalt.

lol you got me..Jag var för nyfiken för att stå emot och avbockade dig från min ignore lista..Jag hade tidigare en princip om att inte svara på dig eller Bogomis posts...Det var nog en sund princip. Du säger dig ha mycket kunskap om ämnet men påstår att

Citat:
Skulle man verkligen använda sig av blodtransfusion eller organdonation om det skulle vara "farligt" , nej knappast.

Samtidigt som mitt inlägg som du citerade innehöll en länk om en skandal där folk dog pga blodtransfusioner...Hur dum får man vara egentligen ? Tror inte du att många mediciner kan få dåliga biverkningar men används i alla fall för att det är det enda tillgängliga valet ? Tror inte du att läkare riskerar livet när dom operar bort en cancer tex ? Annars så skulle ju personen kunnat leva ett tag till.

Du verkar inte ha ett hum om hur saker och ting fungerar på det medicinska planet. Du verkar resonera under villfarelsen att Jehovas vittnen är "hjärntvättade idioter som inte kan tänka för sig själva " men i själva verket är det nog du som inte kan göra det. Du har blivit programmerad att tänka på ett visst sätt och liksom döda fiskar flyter du med strömmen.. I alla fall på denna punkt. Hur annars kan man säga att "blod transfusioner är ofarliga " när jag precis visade en källa som bevisade att det var det ?

Förstår du inte själv att det är farligt käre vännen ? För att testa blod för en sjukdom så måste läkarna redan veta sättet man testar på. För tex HiV så kan det ta månader innan det synns på dessa tester så om du blir smittad med HiV på lördag, donerar på Söndag så kommer du kanske tom ha ihjäl någon med din björntjänst.

http://www.biomedcentral.com/content/pdf/1749-8090-7-95.pdf

Citat:
Conclusions: Cardiac surgery without transfusion in high-risk patients such as Jehovah Witnesses can be carried
out with results equivalent to those of low risk patients. Recent advances in surgical techniques and blood
conservation protocols are main contributing factors.

Här har du lite forsknings papper som visar att alternativa medicinska metoder fungerar minst lika bra med "open heart sirgury ".. Du borde inse att detta betyder också att i dessa fall så är det "blodfria " alternativet överlägset också. Fattar du inte vilka risker det är när man donerar organ och blod ? Eller vilka obehagliga biverkningar det finns ? Tror du verkligen din kropp bara accepterar främmande levande vävnad helt friktionsfritt ? För att inte tala om sjukdommar som kan överföras !

Du verkar inte heller förstå problematiken med att svindyrt blod ges ut alldeles för mycket. Har du någon aning om hur mycket blod kostar ? Donerat blod kostar mycket..Svindyrt..

http://ww2.lakartidningen.se/store/articlepdf/4/4900/LKT0638s2752_2756.pdf

Det ges även ut aldelles för mycket.

http://www.hopkinsmedicine.org/news/media/releases/blood_transfusions_still_overused_and_may_do_more_ harm_than_good_in_some_patients

I länder där man själv får betala sjukvården är det sedan svindyrt utan en bra försäkring. En idiot kan gå och "för att göra en god gärning " donera blod till en blodbank..Blodet går senare till sjukhuset som tar sjukt mycket pengar för blod som någon dåre donerat för lite fika och en T shirt..

Ser inte du hur oetiskt det här är ? Du betalar stora summor i skatt pågrund av slöseri inom läkarvården. Läkar tidningen visar att det kostar skjortan per enhet...VILLKET SKATTEBETALARNA BETALAR:..Så mycket slöseri med pengar när blod ges i onödan på grund av läkarnas inkompetens.

Jag tänker inte slösa mer tid på att besvara dina framtida inlägg..Du är tillbaka till ignore listan ^^
Citera
2013-11-17, 21:27
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ja alla Jv verkar avsky avfällingar som pesten...men det är väl indoktrineringen från sektledningen som får genomslag! Kan inte låta bli att tänka på en dokumentär jag såg för ett tag sen hur nazisterna genom indoktrinering lyckades få tyska folket att acceptera koncentrationsläger och folkmord.

Avfällingar är enligt ett Jv inte värda att leva utan behandlas som luft...skrämmande tankegångar!

haha, dessa pratkvarnar och bibelcitatmarodörer vill plötsligt inte prata med "avfällningar"...
ett typiskt sekt beteende eller en affärsidkare som vill inte bemöta klagande kunder (som blev lurade på 90% rea, som jag tidigare skrev om)

mest passar Vakttornets strikta förhållningsregler gentemot "avfälingar" en bilhandlares etik

de vill inte svara på kritiska frågor, helst vill man ha totalt okunniga som man kan lätt manipulera och övertyga om den Brooklynska läran,

PS

visst känner jag till bibelcitat angående detta, men här undviker man en teologisk diskussion när Vakttornets doktriner och lögner ifrågasättts,

Vakttornet är viktigare än bibeln för jehovas vittnen, och bibelstudium... studera bibeln med jehovas vittnen handlar om hjärntvätt och manipulation,
jehovas vittnen är varken intresserade eller i de flesta fall kapabla att studera bibeln,

de äter det som Vakttornet serverar de
Citera
2013-11-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
haha, dessa pratkvarnar och bibelcitatmarodörer vill plötsligt inte prata med "avfällningar"...
ett typiskt sekt beteende eller en affärsidkare som vill inte bemöta klagande kunder (som blev lurade på 90% rea, som jag tidigare skrev om)

mest passar Vakttornets strikta förhållningsregler gentemot "avfälingar" en bilhandlares etik

de vill inte svara på kritiska frågor, helst vill man ha totalt okunniga som man kan lätt manipulera och övertyga om den Brooklynska läran,

PS

visst känner jag till bibelcitat angående detta, men här undviker man en teologisk diskussion när Vakttornets doktriner och lögner ifrågasättts,

Vakttornet är viktigare än bibeln för jehovas vittnen, och bibelstudium... studera bibeln med jehovas vittnen handlar om hjärntvätt och manipulation,
jehovas vittnen är varken intresserade eller i de flesta fall kapabla att studera bibeln,

de äter det som Vakttornet serverar de

Jag tar vilken mat som helst..Men inte från villken servitör som helst . Jag backar inte för några frågor bara det inte kommer från fel person. Förrut så argumenterade jag mycket med avfallingar..Det var innan jag bestämde mig för att bli döpt som ett jehovas vittne..
Citera
2013-11-17, 22:26
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Doubletime|46188446]

Citat:
Samtidigt som mitt inlägg som du citerade innehöll en länk om en skandal där folk dog pga blodtransfusioner...Hur dum får man vara egentligen ? Tror inte du att många mediciner kan få dåliga biverkningar men används i alla fall för att det är det enda tillgängliga valet ? Tror inte du att läkare riskerar livet när dom operar bort en cancer tex ? Annars så skulle ju personen kunnat leva ett tag till.
Jag behöver inte länka, när jag själv redan förklarat att detta inte är för mig främmande område - jag vet att du förstorar upp bagateller, det är välkänt syndrom bland jv.

Citat:
Du verkar inte ha ett hum om hur saker och ting fungerar på det medicinska planet. Du verkar resonera under villfarelsen att Jehovas vittnen är "hjärntvättade idioter som inte kan tänka för sig själva " men i själva verket är det nog du som inte kan göra det. Du har blivit programmerad att tänka på ett visst sätt och liksom döda fiskar flyter du med strömmen.. I alla fall på denna punkt. Hur annars kan man säga att "blod transfusioner är ofarliga " när jag precis visade en källa som bevisade att det var det ?
Vågar lätt påstå att jag vet betydligt mer än du om det här, du saknar helt enkelt distansen och har en vrångbild, det är också välkänt.

Här skjuter du ifrån dig.

Citat:

Förstår du inte själv att det är farligt käre vännen ? För att testa blod för en sjukdom så måste läkarna redan veta sättet man testar på. För tex HiV så kan det ta månader innan det synns på dessa tester så om du blir smittad med HiV på lördag, donerar på Söndag så kommer du kanske tom ha ihjäl någon med din björntjänst.
Du behöver inte försöka förklara blodtestning för mig, jag står i förbindelse med blodbanken sedan många år, så lägg ner stridsyxan, du går i omedelbart panikartat försvar, utifrån min upplysning om att "blodfri operation" är ett infantilt uttryck - inse att du är en sektmedlem ingående i en sekt.

Citat:

Här har du lite forsknings papper som visar att alternativa medicinska metoder fungerar minst lika bra med "open heart sirgury ".. Du borde inse att detta betyder också att i dessa fall så är det "blodfria " alternativet överlägset också. Fattar du inte vilka risker det är när man donerar organ och blod ? Eller vilka obehagliga biverkningar det finns ? Tror du verkligen din kropp bara accepterar främmande levande vävnad helt friktionsfritt ? För att inte tala om sjukdommar som kan överföras !

Du verkar inte heller förstå problematiken med att svindyrt blod ges ut alldeles för mycket. Har du någon aning om hur mycket blod kostar ? Donerat blod kostar mycket..Svindyrt..

Ja jadu, låt mig småle, du förstår helt enkelt inte vad folk skriver, skulle jag delge dig det senaste och förklara något så reagerar du som sektmedlemmar gör, slår bakut.

Är det du som ignorerqar mig eller jag som igonerar dig, du är en sådan som behöver lugnande redan av att öppna kallelse rutinundersökning och i väntrummet sitter du nerkissad av tvättäkta existentiell ångest - blir jag förvånad.. neeee inte!

Har träffat jv som tror de är nära döden av att enbart se blod, vissa går in i omedelbar regression och så gott som drabbas av hypokondri utan dess like, är rätt bra på kompensationsbeteende också.

Nädu, det går inte att diskutera med dig, det står mig klart nu att du är en sekt-medlem - jag tycker du är direkt kuslig, normalt håller man käften när man möter en jv, då de visar upp sin bricka, de sk snabbt in och ha sin sekteristiska sektbehandling, sedan ut snabbt - och för väl är det.

Egentligen skulle ni ha en egen akuttelefon också, du vet ju allt och sitter här och påstår dig veta mer än den vetenskapligt beprövade rutinen, sedan fabulerar du fortsatt upp småsaker till stooooora stora faaarliga saker man kan döööö av - fan vad patetisk du är.

Citat:
I länder där man själv får betala sjukvården är det sedan svindyrt utan en bra försäkring. En idiot kan gå och "för att göra en god gärning " donera blod till en blodbank..Blodet går senare till sjukhuset som tar sjukt mycket pengar för blod som någon dåre donerat för lite fika och en T shirt..

Citat:
Ser inte du hur oetiskt det här är ? Du betalar stora summor i skatt pågrund av slöseri inom läkarvården. Läkar tidningen visar att det kostar skjortan per enhet...VILLKET SKATTEBETALARNA BETALAR:..Så mycket slöseri med pengar när blod ges i onödan på grund av läkarnas inkompetens.

Jag tänker inte slösa mer tid på att besvara dina framtida inlägg..Du är tillbaka till ignore listan ^^
Ja du ska inte sitta och försöäka dra pennor med mig om "ser man inte det och dittan o dattan" , du är så skygglappsförsedd att du inte längre förstår den obligatoriska informationen, ärligt.. jag tycker synd om dig.

Och ... do I care ignoring.... be my bloody guest !

... kommer inte att fälla en tår över att du är så tuff att veta hur man ignorerar, tror fan man år inte bara cancer utan en helvetes massa mer av att tillämpa ignorans när professorer docenter forskare och all´mänt väl insatta ska försöka övertyga en åsna som dig, när det är relevant med vissa insatser, som ni ignorerar.. sedan kommer gnällandes.

Tack för denna gången, minns nu svagt förra rundan du var här på fb.. och då yrade du också i nattmössan - men här nu, visar du sektens riktigt udda sätt att bemöta.. du är skadad av sekterismen.

Tur ni har er egen lilla bricka, sedan kan ni ju smyga ut bakvägen och sticka hem och koka ihop en mss myterier om vad sjukvården "utsatt er för"

Tvi vale.

ADJÖ
Citera
2013-11-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
*** it-1 s. 648 Fullkomlighet ***
Den heliga skrift utgör ett fullkomligt budskap från Gud, ett budskap som är luttrat, rent och sant. (Ps 12:6; 119:140, 160; Ord 30:5; Joh 17:17) Under de årtusenden som arbetet med att göra avskrifter pågick är det klart att det uppstod vissa avvikelser från den ursprungliga texten, men de erkänns vara oväsentliga. De avskrifter och översättningar som finns i dag är alltså inte helt felfria, men de förmedlar ändå Guds budskap, och det är utan fel.

Denna diskussion var uppe tidigare men jag letade men hittade inte ovannämnda citat då.
Men det är på detta sättet vi anser att bibeln fortfarande är den samma, den är tillräckligt exakt idag för att vi ska förstå bibelns sanningar som de ursprungligen skrevs ned.

Detta citat motsäger inte de oerhört tydliga påståenden som Sällskapet gjort om att den ursprungliga texten har bevarats intakt. Vad som helt korrekt framhålls här är bara att de avskrifter och översättningar vi har idag inte är helt felfria. Men man har också framhållit, också det helt korrekt, att vi genom att jämföra alla inte helt felfria avskrifter har kunnat rekonstruera den helt och hållet korrekta ursprungliga texten. Därför har vi idag en i alla avseenden korrekt grekisk text till NT, precis som också Jv verkligen har skrivit.

Skulle något som är det viktigaste som fanns i NT fullständigt ha försvunnit är det uteslutet att vi har en tillförlitlig text bevarad. Då har Gud inte vakat över avskrivningen, och texten blir då allmänt osäker. Jv vill både äta kakan och ha den kvar. Men i slutändan känner de sig tvungna att äta den och påstår därmed I PRAKTIKEN att Gud inte har vakat över avskrivningen. För de påstår att det viktigaste ord de känner till - Namnet JHWH - SPÅRLÖST har försvunnit i avskrivningen av NT, så att det inte finns en enda gång ens i en enda bevarad avskrift. Man borde skämmas över sådant taskspeleri. Enbart denna oerhörda oärlighet räcker för att sortera bort Jvs ledning som herdar förtjänta av vår respekt. Hela rörelsen går därmed ner i avloppet.
Citera
2013-11-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Vilka är frågorna?
Jag tycker inte jag hinner med att svara på allt och kan absolut ha missat några.
Det finns några andra här som också ligger på och vill ha svar på andra frågor.
Det skrivs ju så mycket här att det är svårt att hänga med på allt, ibland är mängder av inlägg på en dag.
Dessutom har jag svarat på en del frågor och ändå så upprepas samma frågor om och om igen
av samma personer.
Vilka var frågorna?
Har jag inget bra svar så får ju gärna Doubletime svara på dem.
Jag har aldrig sagt att jag har svar på allt, ibland måste jag både tänka efter och läsa vad bibeln säger innan jag kan ge ett svar.

Det gäller de frågor jag ställde när du kom med din undran hur jag ställde mig till en fullständigt hypotetisk fråga, nämligen om jag kunde tänka mig att äta blod om det var den enda mat som stod till förfogande. Du ställde den två gånger och båda gångerna avvisade jag frågan som fullständigt irrelevant och samtidigt ställde jag verkligt relevanta frågor om blodförbudet. Du ignorerade frågorna första gången och också andra gången jag kommenterade din irrelevanta fråga och avrundade med mina frågor. Och så kom du idag med ytterligare en fråga till mig, fast du själv inte svarat på mina frågor. Gå tillbaka och kolla så ser du mina frågor. Och ställer jag frågor till dig så är det av dig jag vill ha svar, precis som det är av mig du vill ha svar.

Jag tror inte att du har några svar du vågar dig på och att du av den anledningen låtit bli att svara. Men du har fortfarande chansen. Det är nog inte heller bara Bibeln du vill läsa innan du svarar. Det finns ju något som har större auktoritet än något som Jv ser det i praktiken, alltså vad vissa herrar i Amerika har skrivit.
Citera
2013-11-17, 22:51
Medlem
BlackJewels avatar
Att tillämpa Hemodulition är att tappa patientens eget blod innan infusion av narkosmedel, det är plasmavolymhöjande medel som sasmtidigt ges i samb. med detta - på vilket jävla sätt är det "blodfritt" - det är enbart en omväg som sekter p.g.a sekteristisk agenda kan utnyttja, där det vill säga finns resurser för sådant, kommer inte gratis.

Vad är Diatermi.. just det, att begränsa blödning med argongas : var i helsike är det "blodfritt" din korkskalle.

Finns inget "blodfritt" inom operationer din korkskalle-sekterist.. oavsett vem, det är enbart tekniker som ger sig in i blod med diverse tekniska omvägar och vissa förebygganden.

Att förebygga alltför stora blödningar, är ej heller "blodfritt" korkskalle.. hur dum får man vara...

Det är helt enkelt ett sekt-uttryck som ÄR missvisande.

Mikroanalyser, är det blodfritt? knappast, det är enbart mindre mängd blod i anspråk. Blodfritt? finns inget sådant.

Vad fan är EPO, blodfritt? nä knappast, enbart en teknik att öka röda bl.kroppar.

Vad fan är termofiltar.. de är blodfria oooh jaa.. men termofiltar är fortfarande inte det som på ngt sätt ersätter en operation, finns inte direkta genvägar, enbart att minimera blodsspill och utnyttja det blod som pat. redan har.

Blodfri operation - ett helt enkelt andefattigt uttryck!
Citera
2013-11-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Detta citat motsäger inte de oerhört tydliga påståenden som Sällskapet gjort om att den ursprungliga texten har bevarats intakt. Vad som helt korrekt framhålls här är bara att de avskrifter och översättningar vi har idag inte är helt felfria. Men man har också framhållit, också det helt korrekt, att vi genom att jämföra alla inte helt felfria avskrifter har kunnat rekonstruera den helt och hållet korrekta ursprungliga texten. Därför har vi idag en i alla avseenden korrekt grekisk text till NT, precis som också Jv verkligen har skrivit.

Skulle något som är det viktigaste som fanns i NT fullständigt ha försvunnit är det uteslutet att vi har en tillförlitlig text bevarad. Då har Gud inte vakat över avskrivningen, och texten blir då allmänt osäker. Jv vill både äta kakan och ha den kvar. Men i slutändan känner de sig tvungna att äta den och påstår därmed I PRAKTIKEN att Gud inte har vakat över avskrivningen. För de påstår att det viktigaste ord de känner till - Namnet JHWH - SPÅRLÖST har försvunnit i avskrivningen av NT, så att det inte finns en enda gång ens i en enda bevarad avskrift. Man borde skämmas över sådant taskspeleri. Enbart denna oerhörda oärlighet räcker för att sortera bort Jvs ledning som herdar förtjänta av vår respekt. Hela rörelsen går därmed ner i avloppet.

Vi har helt enkelt inte samma syn på detta.
Du menar att den text vi har är identisk med den text som skrevs ned av lärjungarna ord för ord?

Namnet har försökts att tas bort ur bibeln av dess falska vänner de så kallade kristna som tillhör kristenheten. De har i detta gått Satans ärende och jag finner det märkligt att vi till exempel inte i Bibel 2000 har Jehovas eller för den delen Jahve ca 7000 gånger i GT.
Sätt bara in det där och bibelns budskap och läror förändras.
Alla som då läser NT och sådana texter som Johannes 17:26  Och jag har gjort ditt namn känt för dem och skall göra det känt, för att den kärlek som du har älskat mig med skall vara i dem och jag i gemenskap med dem.”
Bara här skulle alla säga ok han gjorde Jehovas namn känt om Jehova stod på 7000 gånger i GT.

Sedan så har vi redan tagit upp det här med när och hur namnet försvann och varför de inte finns i handskrifterna (NT) som är ca 200 och de flesta 300 år efter när originalen skrevs.
Man kan bli lite trött på dig också som aldrig tar till dig och öppnar upp för att du faktiskt kan ha fel.
Citera
2013-11-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Att tillämpa Hemodulition är att tappa patientens eget blod innan infusion av narkosmedel, det är plasmavolymhöjande medel som sasmtidigt ges i samb. med detta - på vilket jävla sätt är det "blodfritt" - det är enbart en omväg som sekter p.g.a sekteristisk agenda kan utnyttja, där det vill säga finns resurser för sådant, kommer inte gratis.

Vad är Diatermi.. just det, att begränsa blödning med argongas : var i helsike är det "blodfritt" din korkskalle.

Finns inget "blodfritt" inom operationer din korkskalle-sekterist.. oavsett vem, det är enbart tekniker som ger sig in i blod med diverse tekniska omvägar och vissa förebygganden.

Att förebygga alltför stora blödningar, är ej heller "blodfritt" korkskalle.. hur dum får man vara...

Det är helt enkelt ett sekt-uttryck som ÄR missvisande.

Mikroanalyser, är det blodfritt? knappast, det är enbart mindre mängd blod i anspråk. Blodfritt? finns inget sådant.

Vad fan är EPO, blodfritt? nä knappast, enbart en teknik att öka röda bl.kroppar.

Vad fan är termofiltar.. de är blodfria oooh jaa.. men termofiltar är fortfarande inte det som på ngt sätt ersätter en operation, finns inte direkta genvägar, enbart att minimera blodsspill och utnyttja det blod som pat. redan har.

Blodfri operation - ett helt enkelt andefattigt uttryck!

http://www.ianestesi.se/
Du kan ju läsa på här.
Vad har du att säga om de sjukhus i USA som är helt blodfria?
Är dem helt okunniga?

Hemodilution betyder blodutspädning. Begreppet används här om den minskning av hemoglobinhalten (och halter av blodets övriga beståndsdelar) som blir följden när en blodförlust helt eller delvis ersätts med andra vätskor än blod.
Citera
2013-11-17, 23:12
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberhard
Ge mig inte det skräpet! Inbilla dig inte att du kan komma ifrån det som publicerats genom att gömma dig bakom internutbildningar, som om det skulle finnas en motsättning mellan det som publicerats och det som sägs på internutbildningar.

Här kan vi faktiskt anföra vad den senaste äldsteboken från 2010 säger:

"6. If members of the congregation are known to have undue association with disfellowshipped or disassociated relatives who are not in the household, elders should counsel and reason with those members of the congregation from the Scriptures. Review with them information from the "God´s Love" book, pages 207-208; The Watchtower of April 15, 1988, pages 26-30; or the article "Disfellowshipped" in the August 2002 Our Kingdom Ministry. If it is clear that a Christian is violating the spirit of the disfellowshipping decree in this regard and does not respond to counsel, it may be that he would not qualify for congregation privileges, which require one to be exemplary. He would not be dealt with judicially unless there is a persistent spiritual association or he openly criticizes the disfellowshipping decision." ("Shepherd the flock of God, 1910, s. 116)

Som du ser av ovanstående är vad som sagts i äldre litteratur fortfarande i högsta grad aktuellt. Att det skulle vara upp till den enskilde hur man skall umgås med en utesluten familjemedlem som inte bor hemma, så att det bara skulle vara en samvetssak, är ju rent struntprat. Familjemedlemmar bör inte ha mer än affärsmässiga kontaker med uteslutna som inte tillhör hushållet, och denna kontakt bör hållas på ett absolut minimum enligt den artikeln i Tjänsten för Guds Kungarike (som jag också har) Umgänge med uteslutna familjemedlemmar kan leda till att man inte kan vara äldste eller biträdande tjänare. Så är läget.

Om det skulle sägas något annat på era interna utbildningar skulle ni vara en rörelse som är i strid med sig själv. Det kan vi helt bortse ifrån. Vi tror inte att internutbildningarna motsäger Jvs litteratur.

"Nu ska vi anföra vad en skrift av några gubbjävlar från förr har att ge oss: men se där: vi gillar inte människor. Inte ens släkt. Om de inte följer gubbjävelskriften till punkt och pricka. Det är rimligt. Att hata sina anhöriga. Med utgångspunkt från en skrift. Skriven av gubbjävlar. Så är läget. Det tycker vi är bra. Fram för elitism och avsky grundad på gubbjävelskrifter. Sa jag något om att barn som är så sjuka att de behöver blodtransfusion bör dö istället?"
Citera
2013-11-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
blod ges i onödan på grund av läkarnas inkompetens.

[/b]^^

När jag läser alla inlägg här om att läkarna är inkompetenta, så blir den naturliga konsekvensen av detta att Sällskapet i stället för att motarbeta högre utbildning, tvärtom borde uppmuntra till sådan utbildning, och särskilt då läkarutbildning.
Hade man börjat för 40-50 år sedan att uppmuntra ungdomarna i församlingen till att utbilda sig till läkare, och andra sjukvårdsyrken, så skulle man i dag ha haft väldigt många läkare i sina led, läkare som kunde ha förfinat behandlingarna, och forskare som hade kunnat hitta nya vägar.
I stället har man hela tiden avrått sina ungdomar till sådan utbildning, samtidigt som man kallar utbildade läkare för inkompetenta.
Citera
2013-11-17, 23:19
Medlem
gockeligocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
lol you got me..Jag var för nyfiken för att stå emot och avbockade dig från min ignore lista..Jag hade tidigare en princip om att inte svara på dig eller Bogomis posts...Det var nog en sund princip. Du säger dig ha mycket kunskap om ämnet men påstår att

http://ww2.lakartidningen.se/store/articlepdf/4/4900/LKT0638s2752_2756.pdf

Det ges även ut aldelles för mycket.

http://www.hopkinsmedicine.org/news/media/releases/blood_transfusions_still_overused_and_may_do_more_ harm_than_good_in_some_patients

Men för helvetes jävlar!!! JV:s blodmotstånd har ju inte ett skit med farligheter eller inte att göra. Det är ett RELIGIÖST grundat (=rent tyckande) ställningstagande som vuxna människor har all rätt att göra, men barn MÅSTE undantas ifrån och som många vuxna dessvärre därutöver känner sig tvungna att följa trots att de innerst inne inte vill. Men det har INTE med smittorisker att göra. Det är bara sekundära påhitt från JV.

ANTAG att man VISSTE att blodtransfusion var 100% ofarligt, billigt och räddade tusentals liv varje dag. Skulle JV vara för då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in