2013-11-17, 12:56
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jo. Antagandet har blivit en sanning.
En sak som jag undrar över är varför skulle det dröja så länge innan sanningen uppdagades?
Tar inte polisen ett försvinnande på allvar?
Hur kan det komma sig att BO hittades så snabbt av MPS när sökandet från deras sida väl kom igång?
Vem eller vilka räknade ut vart hon kunde vara gömd?
Varför kunde inte FP hittats tidigare?

Kunde inte FS ha varit mer behjälplig vid sökandet?
Konstaterar att FS inte ville att hon skulle hittas.Därför var han inte behjälplig alls.
Citera
2013-11-17, 12:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nämen lägg av. Det hade i så fall varit om man hittat henne utan påvisade skador. Hade tingsrätten vetat vad vi vet idag hade FS suttit inne sedan länge. Hon tog inte sitt liv. Det liknar en fars här. När man pratar om rimligt tvivel så menar man just rimligt. Dagens rättsfall börjar ta sådana vändningar att snart ingen kommer att bli fälld, inte ens om brottet är inspelat på film.
"Hittat henne utan påvisade skador"? Vad menar du? Självmord brukar vara förenade med skador.
Citera
2013-11-17, 12:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
En sak som jag undrar över är varför skulle det dröja så länge innan sanningen uppdagades?
Tar inte polisen ett försvinnande på allvar?
Hur kan det komma sig att BO hittades så snabbt av MPS när sökandet från deras sida väl kom igång?
Vem eller vilka räknade ut vart hon kunde vara gömd?
Varför kunde inte FP hittats tidigare?

Kunde inte FS ha varit mer behjälplig vid sökandet?
Konstaterar att FS inte ville att hon skulle hittas.

Det här undrar jag med och det har jag gjort länge.

Hur var det med granarna? Kunde man räkna ut hur länge dom legat över "Paketet"?

Jag tror att polisen tog försvinnandet på allvar, annars hade nog inte FS åkt in så fort.
Citera
2013-11-17, 13:02
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
"Hittat henne utan påvisade skador"? Vad menar du? Självmord brukar vara förenade med skador.
Vad pekar på självmord?
Om hon hittats död i sängen då kan det vara självmord.Men knappast när hon hittades paketerad och gömd i skogen.Dessutom har det förmodade mordvapnet försvunnit.Även pass,mobil mm har försvunnit.Ingenting pekar på självmord.
Citera
2013-11-17, 13:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad pekar på självmord?
Om hon hittats död i sängen då kan det vara självmord.Men knappast när hon hittades paketerad och gömd i skogen.Dessutom har det förmodade mordvapnet försvunnit.Även pass,mobil mm har försvunnit.Ingenting pekar på självmord.
Jag har inte sagt att någonting pekar på självmord. Läs mitt inlägg 8:35.
Citera
2013-11-17, 13:24
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Vad pekar på självmord?

Vad kallas det om det skulle varit i självförsvar han gjort det ?
Har det sagts något om jobbmobilens SMS ?
Citera
2013-11-17, 13:40
Bannlyst
I dina tafatta försök att försvara din älskade FS så glömmer du oftast bort att det finns människor som VET att denna högst teoretiska och ointelligenta idén som snurrar här nu är så främmande för alla, och då menar jag faktiskt alla på hela bollen. Avrättad med en armepistol. Och det mest tragiska är att jag tror Marina var vaken och medveten om att nu är det godnatt. Skittråkigt att behöva tänka så, men så är det.
Citera
2013-11-17, 13:41
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Vi är alla olika. Du har inte ett kriminellt förflutet som knarkare (antar jag) och därför har särskild anledning att bli misstänkt. Jag ser en liten möjlighet till att dödsfallet skulle bero på självmord, men det går inte att utesluta. Och fler delar min uppfattning.

Citat:
Jag har inte sagt att någonting pekar på självmord. Läs mitt inlägg 8:35.
Antar att det är FS du syftar på.
Brukar knarkare bli misstänkta för mord när det är självmord?Aldrig i livet att någon vidtar alla dessa åtgärder som gjorts för att dölja saken utan att ha begått mord.
Tror inte det kan vara någon alls som delar din uppfattning om självmord?
Citera
2013-11-17, 13:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
I dina tafatta försök att försvara din älskade FS så glömmer du oftast bort att det finns människor som VET att denna högst teoretiska och ointelligenta idén som snurrar här nu är så främmande för alla, och då menar jag faktiskt alla på hela bollen. Avrättad med en armepistol. Och det mest tragiska är att jag tror Marina var vaken och medveten om att nu är det godnatt. Skittråkigt att behöva tänka så, men så är det.

Är detta klarlagt?
Citera
2013-11-17, 13:55
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ja, tingsrätten. Läs mitt inlägg 8:35, har jag sagt.
Innan kroppen hittades så gissade tingsrätten även på ett frivilligt försvinnande eller självmord.
Nu delar inte tingsrätten din uppfattning längre när kroppen har hittats.Ingen vettig nämndeman tror på dessa orsaker längre.
Citera
2013-11-17, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Är detta klarlagt?

Beror på definitionen av klarlagt.

Marinas huvud verkar t.ex. inte ha varit där man kunde förvänta sig om hon sov,
blodfläcken talar sitt tydliga språk.

Att armépistolen är försvunnen, en pistol den häktade kände till och hade använt, är lite väl mycket av ett slumpmässigt sammanträffande. Endast en insider kunde veta det.

HD känner inte bara en lukt av lögn, det är en stank.

FS psyke, hans historia av handlingar mot kvinnor, indikerar att han ville ha det så, känna att hon visste att NU, nu hade han, kraken, makten för en gångs skull, läsa rädslan i stackars Marinas ögon.
Citera
2013-11-17, 14:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Beror på definitionen av klarlagt.

Marinas huvud verkar t.ex. inte ha varit där man kunde förvänta sig om hon sov,
blodfläcken talar sitt tydliga språk.

Att armépistolen är försvunnen, en pistol den häktade kände till och hade använt, är lite väl mycket av ett slumpmässigt sammanträffande. Endast en insider kunde veta det.

HD känner inte bara en lukt av lögn, det är en stank.

FS psyke, hans historia av handlingar mot kvinnor, indikerar att han ville ha det så, känna att hon visste att NU, nu hade han, kraken, makten för en gångs skull, läsa rädslan i stackars Marinas ögon.

Jag avser vilket vapen som använts. Jag har inte läst att man vet vilket vapen som Marina skjutits med? Är DET klarlagt?

Inte bara FS visste var det fanns vapen. Det framgår i FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in