2013-11-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här tycker jag inte att det stämmer. Jag tror att desperation medför tabbar. Det är det som är så konstigt med detta fall. Man har inte hittat spår i någon av bilarna så då undrar man ju om det varit en tredje bil inblandad. Ingen av de två bilarna verkade direkt städade. Det får mig att tro att det varit iaf 2 personer i städ och frakt av "paketet". Kanske 2 vid själva brottet med. Att ringa och be någon om hjälp är en stor risk. Man kan faktiskt åka dit på det om den andra skvallrar, eller ringer polisen direkt. Är man på plats då det sker, är man nog mer rädd om sitt eget skinn och går kanske all in på att röja spår? TEORIER

Ja, de rena bilarna är ju något förvånande eftersom brottet, och gömmandet av kroppen, verkar vara ett dåd av en desperado... Galet, inte "slipat" och seriellt till sin natur, dvs det fanns ingen övergripande plan från början utan gm "fann på" de olika steg som togs ett efter ett annat.

Om nu inte paketet faktiskt höll tätt/bara lämnade spår i, förmodligen Hyundaien, som gick att ta bort utan att städa bilen på ett efteråt konstaterbart sätt? Vilket i så fall borde utesluta t.ex. blodläckage från "paketet".
Citera
2013-11-17, 08:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Ja, de rena bilarna är ju något förvånande eftersom brottet, och gömmandet av kroppen, verkar vara ett dåd av en desperado... Galet, inte "slipat" och seriellt till sin natur, dvs det fanns ingen övergripande plan från början utan gm "fann på" de olika steg som togs ett efter ett annat.

Om nu inte paketet faktiskt höll tätt/bara lämnade spår i, förmodligen Hyundaien, som gick att ta bort utan att städa bilen på ett efteråt konstaterbart sätt? Vilket i så fall borde utesluta t.ex. blodläckage från "paketet".

Kanske har jag en tankevurpa nu, men hur menar du att gömmande av kropp är desperat? Det fungerade tyvärr bra i lång tid. Ingen hittade MJ. Hade polisen varit i området innan?

Är det verkligen bara jag som tror att kroppen legat på en plats till innan fyndplatsen?
Citera
2013-11-17, 08:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men i ärlighetens namn Q, om jag skulle komma hem och hitta min hyresvärdinna tillika mitt x död i sängen, självmördad genom skjutning och då isåfall troligen med sin pistol i sin hand..... Ja jag skulle då springa kräkandes ut ur huset, skaka som ett asplöv, inte ägna en enda tanke på mig själv så som "Oj nu tror kanske folk att jag mördat henne". Nej, jag skulle kräkandes ringa polisen och hulkandes ömsom hysteriskt skrika att dom skulle komma för jag skulle hoppas att det inte var försent.

Och skulle det varit självmord så är naturligtvis FS den som kommer på plats och finner henne där. Man brukar inte innan man vill dö, sitta och nätdejta mitt i natten.

Självmord kan vi nog utesluta. Jag tror dessutom inte att en som inte är en van skytt, som vill ta livet av sig, chansar på "skott i pannan" alternativet. Tjejer skulle jag tro är mer "överdos" benägna. Men det är bara vad jag tror. Kanske drunkning är mer vanligt, eller hängning? Men som osäker skytt vill du nog inte chansa.
Vi är alla olika. Du har inte ett kriminellt förflutet som knarkare (antar jag) och därför har särskild anledning att bli misstänkt. Jag ser en liten möjlighet till att dödsfallet skulle bero på självmord, men det går inte att utesluta. Och fler delar min uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av TR
Och slutligen finns det alltså omständigheter i målet som talar för att hon kan ha tagit livet av sig eller att hon medvetet hållit sig undan.
Citera
2013-11-17, 08:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi är alla olika. Du har inte ett kriminellt förflutet som knarkare (antar jag) och därför har särskild anledning att bli misstänkt. Jag ser en liten möjlighet till att dödsfallet skulle bero på självmord, men det går inte att utesluta. Och fler delar min uppfattning.

TR utgick efter vad FUP hade att erbjuda. Däremot är jag inte främmande för att ett annat scenario skett än att FS är banemannen. Samt att två personer deltagit vid åtminstone paketering och bortforsling, men kanske även vid själva brottet. Ett brott har skett.

Är FS skyldig så har han haft hjälp. Jag tror inte hjälpen heter MaRu.

Nej jag har inget kriminellt förflutet som knarkare. Men som du lägger upp det så menar du alltså att FS (för det är ju honom du åsyftar nu) inte skulle kontakta polisen? Det bygger du på ett kriminellt förflutet såsom : Ringa narkotikabrott, olovliga körningar, bedrägeri, samt barnmisshandel.

Inte: Dråpförsök, dokumenterad långvarig misshandel på MJ, rån, rånförsök osv?

Nej. Så tror jag inte det gått till. Men det är ju vad jag tror bara förstås.
Citera
2013-11-17, 09:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Ja just det. Katten hade satt på musen av misstag. Konstiga teorier som lagts fram här. Man blir nästan lite upprymd och ett glädjens skimmer lyser upp tillvaron.
Om man tittar på ölbilderna i garaget så är det STARK öl. Uppburet av FS med all sanorlighet.

Intressant, kan du lämna källa på det ? Att det är starköl.
Citera
2013-11-17, 09:18
Medlem
Citat:
Kanske har jag en tankevurpa nu, men hur menar du att gömmande av kropp är desperat? Det fungerade tyvärr bra i lång tid. Ingen hittade MJ. Hade polisen varit i området innan?

Är det verkligen bara jag som tror att kroppen legat på en plats till innan fyndplatsen?

Att kroppsgömmandet var dåligt gjort, "bilnära" huset, inom ett område välkänt av FS. Men det är riktigt, funkade länge, men menar att det berodde på polisens bristande insatser.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-17 kl. 09:20.
Citera
2013-11-17, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

TR:s uttalande är överspelat av kroppsfyndet.
Citera
2013-11-17, 09:24
Bannlyst
Citat:
Att kroppsgömmandet var dåligt gjort, "billära" huset, inom ett område välkänt av FS. Men det är riktigt, funkade länge, men menar att det berodde på polisens bristande insatser.

Tanken kan ha varit att flytta kroppen till ett "bättre" ställe vid ett senare tillfälle, städningen efter mordet i bostaden och införskaffandet av cannabis var mycket viktigare och mer brådskande.
Citera
2013-11-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Tanken kan ha varit att flytta kroppen till ett "bättre" ställe vid ett senare tillfälle, städningen efter mordet i bostaden och införskaffandet av cannabis var mycket viktigare och mer brådskande.

Ja! Se där en desperados desperata prioritering. Ev. sågs "någon" i fyndområdet vid ett senare tillfälle. Ett misslyckat försök att flytta kroppen?
Citera
2013-11-17, 09:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick

Jag tror tvärtom.. att kroppen redan ÄR flyttad en gång. Varför skulle någon vänta i två år med att flytta kroppen?
Citera
2013-11-17, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
TR:s uttalande är överspelat av kroppsfyndet.
Hur då?
Citera
2013-11-17, 09:37
Medlem
Citat:
Jag tror tvärtom.. att kroppen redan ÄR flyttad en gång. Varför skulle någon vänta i två år med att flytta kroppen?

Det är ju en avsevärd risk att åka fast på bar gärning och då mycket svårt att förklara hur det kan komma sig att 1) man vet var kroppen finns 2) man vill flytta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in