Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2013-11-15, 14:58
Medlem
Admiral Krags avatar
Hur lägger man upp bakgrundsbild?
Citera
2013-11-16, 13:54
Medlem
Sockerpappans avatar
hur gör man för att få kommentarer till en video att visas automatiskt?

som det är nu så måste jag trycka på "visa dolda kommentarer" för att kunna se kommentarer och svara på dem...
Citera
2013-11-16, 17:19
Medlem
Hej jag har win 7 64 bit sp1. Och på senare tid installerat I.E version 11.

När jag går in på youtube.com så laddas allting normalt men om man väntar 6-7 sekunder så börjar I.E sluta svara, den hänger sig. Och så är den i det tillståndet i 15 sekunder. Sen kan I.E svara igen. Och om man väntar ytterligare 10 sekunder så upprepas proceduren.

Detta händer INTE om man hinner klicka på en videonlänk och videon börjar spela upp. Den hänger sig inte när man spelar upp ett flimklipp.

Däremot om man gör en sökning i sökfältet och trycker på enter så man får upp alternativen och väntar 6-7 sekunder så händer samma sak igen att den hänger sig i 15 sekunder.

Detta inte hänt förut. Jag har installerat YTD downloader och I.E på sistone, om det kan ha samband med det.

Jag noterar att det stannar på samma nivå i processoranvändning och i ram användning när detta inträffar. I.E Explorer svarar i en annan flik under hängningsprocessen men inte i youtube fliken.

Jag har varit inne på många andra video klipp sajter och det är inga problem med det. Detta inträffar bara med youtube.

Någon som stött på detta tidigare och vad finns det för lösning?
Citera
2013-11-16, 19:22
Medlem
morkfromorks avatar
va i helvetes jävlar!

Youtube har helt gjort om kommentarssystemet, och en del av mina kommentarer är inte ens mina
Citera
2013-11-16, 19:50
Medlem
Adelaides avatar
Youtube verkar väldigt segt?
Citera
2013-11-16, 21:15
Medlem
Villdemars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaspano
Hej jag har win 7 64 bit sp1. Och på senare tid installerat I.E version 11.

När jag går in på youtube.com så laddas allting normalt men om man väntar 6-7 sekunder så börjar I.E sluta svara, den hänger sig. Och så är den i det tillståndet i 15 sekunder. Sen kan I.E svara igen. Och om man väntar ytterligare 10 sekunder så upprepas proceduren.

Detta händer INTE om man hinner klicka på en videonlänk och videon börjar spela upp. Den hänger sig inte när man spelar upp ett flimklipp.

Däremot om man gör en sökning i sökfältet och trycker på enter så man får upp alternativen och väntar 6-7 sekunder så händer samma sak igen att den hänger sig i 15 sekunder.

Detta inte hänt förut. Jag har installerat YTD downloader och I.E på sistone, om det kan ha samband med det.

Jag noterar att det stannar på samma nivå i processoranvändning och i ram användning när detta inträffar. I.E Explorer svarar i en annan flik under hängningsprocessen men inte i youtube fliken.

Jag har varit inne på många andra video klipp sajter och det är inga problem med det. Detta inträffar bara med youtube.

Någon som stött på detta tidigare och vad finns det för lösning?

Yepp. Installerade 11:an igår och nu låser sig YouTube hela tiden. Mycket irriterande! Enligt olika forum jag har kollat så misstänker en del Adobe. Har hittills inte hittat någon lösning.
Citera
2013-11-16, 22:28
Medlem
TerminatorGundes avatar
Hej,på en kanal på yt får jag inte in något ljud. Alla andra kanaler funkar felfritt och för andra så funkar ljudet på den kanalen. Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2013-11-17, 05:27
Medlem
Jessicaffss avatar
är det bara för mig som youtube hänger sig ofta och webbläsaren behöver ~10sekunder att återskapa sida. Händer inte på någon annan sida bara youtube.
Citera
2013-11-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaffs
är det bara för mig som youtube hänger sig ofta och webbläsaren behöver ~10sekunder att återskapa sida. Händer inte på någon annan sida bara youtube.

kolla några post ovanför . jag har googlat och hittat samma problem här:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20131115020625AAHJ8VR

och här: http://productforums.google.com/forum/#!searchin/youtube/youtube$20freezes%7Csort:relevance/youtube/lEVil-9T9UM/qbjP-yZ3xCIJ

Lösningarna verkar vara enligt följande alternativ:

1) Avinstallera I.E11 och installera I.E 10

2) Använda en annan webläsare

3) https://www.youtube.com/html5
And activate HTML5 experience.
Jag testade det men det funkade INTE för mig!

4) "This is how I Fixed it on windows 8.1 ie 11 click on the tools icon and go to safety and click activex filtering and disabled all addons on ie 11hope that helps" Jag testade aktivera/inaktivera Active x filtering med det gav ingen skillnad

5) "Try resetting the compatibility view. Go to the Youtube home page and quickly (before the page freezes) open the tool wheel at the upper-right of the browser and click the compatibility view settings. When the new window opens, hit "add" to add Youtube. Youtube now seems to work for me, at least for purposes of searching from the home page. I may need to do this for certain other web pages since I've been experiencing some freezing on other sites (usually temporary), but it's a less radical solution than deactivating programs, etc."
Jag testade lägga till youtube i kompabilitetsvyn men det gav INGEN skillnad

6) Då lösningen verkar vara utbredd bland många sedan tillkommandet av I.E 11 så har problemet uppmärksammats och det lär nog komma någon form av bättre lösning som man får vänta på.

Jag har rensat cashe filer, webbhistorik och återställt inställningar och testat inaktivera alla tillägg, ingenting gav skillnad.
Jag har testat allt förutom att avinstallera I.E 11 och installer I.E 10. Så det är det jag ska göra nu.
Senast redigerad av kaspano 2013-11-17 kl. 15:39.
Citera
2013-11-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villdemar
Yepp. Installerade 11:an igår och nu låser sig YouTube hela tiden. Mycket irriterande! Enligt olika forum jag har kollat så misstänker en del Adobe. Har hittills inte hittat någon lösning.

Vilka forum då ?
Citera
2013-11-17, 18:20
Medlem
Varje kväll nu efter 18 blir YouTube supersegt. På morgonen före kl 09:00 kan jag se videos i 1080p. Sen blir det bara sämre och sämre. Nu kan jag knappt se i 240p.
Har gjort speed test samma resultat på morgonen som på kvällen.
Börjar YouTube bli överbelastat?
Citera
2013-11-17, 23:42
Medlem
Nån som har en aning om hur sökresultat listas?
Om jag tex söker på "guitar", hur rangordnas resultaten (default)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in