2013-11-16, 16:40
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fravoenx
Jag påstod endast att du skulle kolla på filmerna för att få känna på ämnet lite.

riksbankerna/bankerna styr världen och de flesta riksbankerna/bankerna är privata. Alltså de som styr de privata bankerna styr världen. Detta gäller främst för de mer tongivande länderna så som USA, de som styr Federal Reserv styr världen mest skulle jag säga.

Okej Och som jag frågat innan till folk utan att fått något svar på, vad ska bankerna med världen till? Varför vill dom styra i hemlighet? vad blir dåligt för dig om bankerna styr världen? Är det bankernas alla VD eller är det hela styrelsen? Federal reserv och Sveriges riksbank, vad har dom gemensamt tex?

En riksbank styr väl på ett sätt genom att höja och sänka styrräntor men du menar att dom sitter och styr över världen som någon fånig bondskurk.
Och om du har 10 miljoner och sätter in dom i bankerna så växer dom sig större och större. Är du en del av eliten då eller hur mycket kontroll måste man ha på banken?

Är valet nästa höst bara ett spel för gallerierna? känns onödigt att ge över 300 riksdagsledamot lön om det bara är så eller är dom med och styr lite ändå? Och hela tjafset om SD är ju egentligen helt onödigt då eller hur?

Ursäkta alla frågor men om du ska övertyga mig så måste du nog ha lite mer att komma med en just zeitgeist då jag sett den filmen och tycker den är väldigt fånig.
Det är nämligen inte jag som ska bevisa motsatsen utan tvärt om.
Citera
2013-11-16, 16:47
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitty

Här har vi ett lysande exempel på det jag beskrev, enkelspårig.
Den tilltalade påbörjar sitt replikerande genom ett definitivt svar "Fel!", redan här bryter personen mot de ramar och regler öppensinnade följer. Inom matematik finner vi absoluta värden, i denna fråga inverkar värderingar. Inte nog med det så fortgår personen i fråga med en demagogiskt retorik och anklagar sin vederpart för att ha uteslutet den viktiga grundstenen, att lyssna på andra (något jag trodde var underförstått). Samtidigt faller han själv på den linjen, om pranxter hade varit öppensinnad och velat vara på den säkra sidan, innan han anklagat och arrogant bestämt hur en framgångsrik debatt går till, hade han i själva verket tillfrågat och uteslutit sina ogrundade misstankar, och inte narcissistiskt förklenat mitt budskap.

I övrigt håller jag med dig pranxster.

Jag lovar att lyssna om du/ni berättar någon gång Men ni gör ju aldrig det. Hänvisar bara till era fåniga dokumentärer man måste vara efterbliven för att gå på.
Citera
2013-11-16, 16:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Jag lovar att lyssna om du/ni berättar någon gång Men ni gör ju aldrig det. Hänvisar bara till era fåniga dokumentärer man måste vara efterbliven för att gå på.

Det är inte ens dokumentärer..
En dokumentärfilm är inte dramatiserad eller iscensatt och historien som berättas är inte fiktiv

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dokumentärfilm
Citera
2013-11-16, 17:09
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är inte ens dokumentärer..
En dokumentärfilm är inte dramatiserad eller iscensatt och historien som berättas är inte fiktiv

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dokumentärfilm

Jag vet men försöker ändå bemöta dom med respekt och kalla deras material för dokumentär hehe.
Även fast man skulle kalla det dokumentär är bevisen så långsökta och är för det mesta rent av bara gissningar som tex
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Källan är sunt förnuft,

Så man får aldrig något vettigt bevis. Men den största frågan är i alla fall från min sida varför nu bankerna vill styra världen? Dom sitter ju redan på "alla" pengar så vad ska dom styra? politikerna? lagarna? reglerna? feminismen?
Citera
2013-11-16, 17:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag vet :Så man får aldrig något vettigt bevis. Men den största frågan är i alla fall från min sida varför nu bankerna vill styra världen? Dom sitter ju redan på "alla" pengar så vad ska dom styra? politikerna? lagarna? reglerna? feminismen?

Haha, ja herrejävlar... Hur många gånger har man inte ställt frågan: OM nu Illuminati/bankerna/rotschild/whoever redan har 99,8 % av alla pengar samt styr alla våra politiker och media, varför vill de minska oss till 500 miljoner / förslava oss / starta nwo / whatever.?
Men där brukar det liksom rinna ut i sanden tills trollen dyker upp med samma skit i nästa tråd..

Viktig Edit: såg just slutet på ditt inlägg igen... Feminismen! Det vet man ju av erfarenhet att hur rik, välhängd, snäll, macho eller plyschig man än är så vill ju frun alltid ha nåt annat kanske allt det här ändå är sant! Kanske rotschild har allt som påstås, MEN även har en grinig kärring på slottet!? Kan det vara så att Grandmasterflash ÜberRotschild har tröttnat på att höra frun gnälla om semestrar på Saturnus över frukostyoghurten och bestämt att, nä nu jävlar behövs lite världsherravälde, 98% räcker inte för kärringen - dags att terrorisera lite mer om jag vill ligga på fredag? Kan det vara så?
Nä....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-11-16 kl. 17:20.
Citera
2013-11-16, 17:16
Medlem
Citat:
Och du är den smarta och upplysta som inte ens känner till globaliseringen och allt samarbete mellan staterna.

Bra jobbat, du kanske skulle ta och sätta sig in lite i världspolitik, istället för att sitta och knarka hela dagarna.
Citera
2013-11-16, 17:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och du är den smarta och upplysta som inte ens känner till globaliseringen och allt samarbete mellan staterna.

Bra jobbat, du kanske skulle ta och sätta sig in lite i världspolitik, istället för att sitta och knarka hela dagarna.

Det var ett tydligt och konkret inlägg i debatten. Du tror förhoppningsvis inte ens själv på skiten du påstår så vi tackar för detta och går vidare. Välkommen åter om du har ett viktigare inlägg än att demonstrera hur butthurt du är.
Citera
2013-11-16, 21:59
Medlem
Citat:
Det var ett tydligt och konkret inlägg i debatten. Du tror förhoppningsvis inte ens själv på skiten du påstår så vi tackar för detta och går vidare. Välkommen åter om du har ett viktigare inlägg än att demonstrera hur butthurt du är.
Vilken skit menar du? Samarbetet mellan staterna här i Väst?
Det som Obama pratade om i mitt klipp jag länkade?
Senast redigerad av Shamas 2013-11-16 kl. 22:01.
Citera
2013-11-16, 22:21
Medlem
Citat:
Haha, ja herrejävlar... Hur många gånger har man inte ställt frågan: OM nu Illuminati/bankerna/rotschild/whoever redan har 99,8 % av alla pengar samt styr alla våra politiker och media, varför vill de minska oss till 500 miljoner / förslava oss / starta nwo / whatever.?
Men där brukar det liksom rinna ut i sanden tills trollen dyker upp med samma skit i nästa tråd..
Nu tror inte jag att man vill börja döda stora mängder av befolkningen. Men ett argument man kan ha är att det är lättare att kontrollera mindre befolkningsmängder.
Precis som med en flock med får, det är lättare att hantera 10st än att hantera 30st, och när det blir flera hundra så blir det helt omöjligt.
Citera
2013-11-16, 22:47
Medlem
Citat:
Okej Och som jag frågat innan till folk utan att fått något svar på, vad ska bankerna med världen till? Varför vill dom styra i hemlighet? vad blir dåligt för dig om bankerna styr världen? Är det bankernas alla VD eller är det hela styrelsen? Federal reserv och Sveriges riksbank, vad har dom gemensamt tex?

En riksbank styr väl på ett sätt genom att höja och sänka styrräntor men du menar att dom sitter och styr över världen som någon fånig bondskurk.
Och om du har 10 miljoner och sätter in dom i bankerna så växer dom sig större och större. Är du en del av eliten då eller hur mycket kontroll måste man ha på banken?

Är valet nästa höst bara ett spel för gallerierna? känns onödigt att ge över 300 riksdagsledamot lön om det bara är så eller är dom med och styr lite ändå? Och hela tjafset om SD är ju egentligen helt onödigt då eller hur?

Ursäkta alla frågor men om du ska övertyga mig så måste du nog ha lite mer att komma med en just zeitgeist då jag sett den filmen och tycker den är väldigt fånig.
Det är nämligen inte jag som ska bevisa motsatsen utan tvärt om.

Jag slutade bry mig för länge sen om vad andra tycker eftersom det inte spelar någon som helst roll. Jag är ingen humanist och bryr mig inte om resten av världen lever i en lögn. Mitt mål är att komma med bräsch komma igenom barriären för att nå eliten och lura såna som dig, men det är ju omöjligt såvida jag inte är jude eller gifter mig med en jude, vilket är högst osannolikt p.g.a. att de hellre knullar varandra(ja incest) än att skaffa barn med en icke-jude.
Citera
2013-11-16, 22:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu tror inte jag att man vill börja döda stora mängder av befolkningen. Men ett argument man kan ha är att det är lättare att kontrollera mindre befolkningsmängder.
Precis som med en flock med får, det är lättare att hantera 10st än att hantera 30st, och när det blir flera hundra så blir det helt omöjligt.

Ok, men som vanligt inget svar på VARFÖR? Om de redan har alla pengar, om de redan har all makt, om de redan styr oss som får? Varför? Varför i hela friden vill de kontrollera oss än mer? Varför vill de reducera oss till 500 miljoner? Varför vill de visa trianglar i Eric Saade-videos? Är det den sista promillen pengar de vill åt? Vad i hela friden ska de köpa för just den promillen? Så många frågor, inte ens en tillstymmelse till svar...
Citera
2013-11-16, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vilken skit menar du? Samarbetet mellan staterna här i Väst?
Det som Obama pratade om i mitt klipp jag länkade?

'Skiten' är ditt påstående att Jeffry inte känner till världspolitik, globalisering och samarbete mellan stater. Det tror jag alla som inte ligger i koma känner till, men förlåt mig för att jag var otydlig, inser det nu efteråt när jag läser mitt eget inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in