Resultat: .
0%
röster
2013-08-25, 00:27
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daman23
Givetvis så går Juves match på Tv4 sport Extra.. och på tv4 sport sänds någon jäkla ligue 1 match bara för att zlatan spelar i den ligan

blir man trött eller
Serie A var ju på tv4 sport xtra redan förra säsongen din nöt.
2013-08-25, 00:55
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Både Grahn och Gren är med på en lista Grasshoppers har på sin officiella sida med internationellt kända spelare som varit i klubben.

Ove Grahn ja. Jag klippte ut hans dödsannons & lade in i mitt fotbollslexikon på sidan för Mexiko-VM 1970. Det blir rätt ofta jag kollar i lexikonet så rubriken "Ove Grahn var en kämpe på planen" stöter jag på regelbundet.

Annars fanns där ju en del Serie A-profiler med på den där listan. Ciriaco Sforza var en oerhört skicklig spelare som hade regista-rollen i Inter 96/97. Hade man bara vunnit den där förbannade UEFA-cupfinalen på straffarna mot Schalke 04 så hade kanske historien sett helt annorlunda ut. Sforza hade kanske fått fortsatt förtroende & Moratti hade kanske inte ballat ur & börjat tokvärva mängder med spelare, utan man hade kanske kunnat spela samman ett vinnarlag. Så blev det inte...

Giovane Elber tillhörde Milan men drabbades av den där förbannade regeln med utlänningar. Han fick aldrig spela & gick istället till Grasshopper & blev sedermera superstjärna på högsta nivå. Tyvärr gick man miste om en skarp anfallare där.

Johann Vogel spelade ett tag med Milan. Han hade såklart aldrig kommit på tal om man bara fått ha tre utlänningar. Han platsade inte ändå. Han var dock bra i PSV Eindhoven & hans PSV var nära att slå ut Milan i CL-semin 2005. Gick åt helvete för Milan ändå i finalen sen där Liverpool vände mirakulöst.

Ramon Vega spelade bara kort tid som mittback i Cagliari. Dock tror jag inte att han var dålig utan Cagliari såg nog snarare en möjlighet att casha in rejält med stålar genom att kränga honom vidare till Tottenham efter bara en halv säsong.
2013-08-25, 01:18
Medlem
Stivalis avatar
Jag ser att Sia-Inter har Javier Zanetti som avatar. Känns ju helt surrealistiskt när jag snackar om Ciriaco Sforza & UEFA-cupfinalerna mot Schalke 1997 & inser att Sforza & Zanetti kamperade ihop på mitten. Det är faktiskt ett tag sedan. Helt klart var Sforza den store spelaren som skulle lösa det. Zanetti var då en mindre känd spelare som främst briljerade med sin löpstyrka.

I första mötet spelade Roy Hodgson 5-3-2 med libero. Mittfält med:

Aron Winter - Ciriaco Sforza - Javier Zanetti

I andra matchen ändrade han till 4-4-2 då han ville få in Youri Djorkaeff & Paul Ince i laget som tydligen saknades i första mötet.

Youri Djorkaeff - Paul Ince - Ciriaco Sforza - Javier Zanetti

Sforza byttes ut i 81:a mot Winter som sedan missade den avgörande straffen. Sen var det väl adjöss med både Sforza & Hodgson. Tur han behöll Zanetti i alla fall, Moratti.
2013-08-25, 12:14
Medlem
Shuyins avatar
Svårt att inte älska Luca Toni . Får hoppas att 2.0 versionen från München är bättre bara...
2013-08-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Svårt att inte älska Luca Toni . Får hoppas att 2.0 versionen från München är bättre bara...
Prandelli sade häromveckan att Del Pierio, Totti och Di Natale är aktuella för VM-truppen. Vafan, om Toni levererar en fin säsong borde även han vara ett alternativ. Klockren spelare att slänga in när spelet tryter och långbollar är enda möjligheten för att få in bollfan.

Även Miccoli är en spelare jag så jävla gärna vill se spela för Italien igen. Ja, han har sagt att han inte spelar för landslaget längre, och ja han spelar i Lega Pro, men vafan! Han var en av de spelare som fångade mitt intresse för Calcio, hans spelsätt och teknik var på många sätt unikt och man visste aldrig när han skulle få en glödlampa ovanför huvudet och göra det där som ingen annan fattade eller gav sig på. Vips så trollade han fram bollen på något obeskrivligt vis till en spelare som blev ren med målvakten, eller så löste han biffen själv. Irrationell och oförutsägbar, ständigt briljant.

Miccolis spelsätt och karaktär speglar för mig Calcio på bästa sätt. Ibland långsamt och trögt, tillsynes tråkigt, sedan PANG! Tempot skruvas upp från ingenstans och går i maxfart. Man måste se reprisen i ultrarapid för att ens kunna hänga med och förstå vad det var som hände. Irrationellt och oförutsägbart, ständigt briljant.

Den ultimata anfallsbesättningen för Italien till Brasilien enligt mig: Totti, Di Natale, Luca Toni, Balotelli och Miccoli!

Om Älvsborgsbron i Göteborg går till Rio de Janeiro tror fan att en säsong i Lecce och Lega Pro kan ta en dit med.
2013-08-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lysande Pellebelle! Starkt jobbat och precis så. Vecchie Glorie…

Jag har själv tjatat om att hylla de ursprungliga Calcio-hjältarna här på Flashback.

Calcio har som tradition att hylla sina gamla hjältar. Fundera på svenskarna som satte avtryck på stöveln, vem verkar ha levt lyckligast. De som återvände eller de som stannade kvar. Och varför.

Men tråden och stilen har fan inte bara plötsligt uppstått. Det finns en förklaring till varför den är så jävla annorlunda från de andra trådarna här på Flashback.

Tipset är att kolla in trådarna kring VM 2006, då hatet mot spaggarna i allmänhet och Calcio i synnerhet frodades som mest på Flashback och då endast ett fåtal stod emot.

Tyskland-Italien
https://www.flashback.org/t343658
Läser lite till och från i dessa trådar, nu senast Tyskland-Italien. Hittade ett inlägg av Shuyin som gör en analys på läget i Italien inför matchen.
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Italien, Italien, Italien... och Italien!

Marcello Lippi förstod äntligen att Alberto Gilardino ska inte spela i Italien årgång 06'. Resultatet? 2 mål av Luca Toni.

Nu har också Totti peakat formen, sedan så har man klass i Pirlo, Gattusso, Perotta (!).

Nu vet jag inte hurvida det är ställt med gode Nesta, men hursomhelst så är Materazzi en god ersättare, kan säkerligen plocka ned Miro Klose.

Jag har ingen vetenskaplig undersökning till varför Italien vinner. Man kommer bara att vinna.
Nu har förvisso Perrotta och Gattuso lagt skorna på hyllan, men bortsett från det har ingenting ändrats, trots att sju år har passerat. Toni gör två mål, Totti i högform, Pirlo är precis hur bra som helst och Materazzi hade säkerligen plockat ned Klose i Serie A 13/14 om han fortfarande spelat.

Shuyin hade så klart rätt i sin prediktion också. Italien vann!
2013-08-25, 13:51
Medlem
Vilodags avatar
Vilken besvikelse att man inte får se Napoli ikväll annat än på fulstream. Efter en omröstning på Emir Osmanbegovics Twitter (TV4:s fotbollschef) fick Lazio-Udinese fler röster av hans följare.
2013-08-25, 14:50
Medlem
snillet_1s avatar
En del här () har ju talat nästan lite föraktfullt om Allegri men en sak måste man ge honom. Han har klass. Han kan gå ut och hylla motspelare efter en besk och tung match.

Citat:
”Onsdagen är otroligt viktigt, men vi måste ändra inställning. Kolla bara på Luca Toni som trots sina 36 år kämpade som ett lejon på slutet. Han är ett föredöme för alla unga fotbollsspelare.”

http://solocalcio.se/2013-08-24/allegri-toni-ar-ett-foredome

Där tycker jag Conte brister för ofta. Känslorna tar överhanden på ett ibland barnsligt sätt.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-25 kl. 14:56.
2013-08-25, 15:04
Medlem
Spinnacers avatar
Välförtjänt vinst för Hellas igår, och vilken stäming.

Får hoppas detta får Galliani att öppna plånboken, Milans trupp är nästintill identisk till förra säsongen förutom Poli - hur snål får man vara? Honda och Kucka hade verkligen behövts nu.

Tills dess hade man helst sett:
------------Balotelli
----Shaarawy-Poli-Robinho
--------De Jong-Montolivo
Emanuelson-Mexés-Zapata-De Sciglio
-------------Abbiati

Ser fram emot mer matcher idag, blir ohyggligt svårt att välja 20.45 matchen.

Napoli - Bologna eller Livorno - Roma?

Ska bli kul med Club Calcio igen
2013-08-25, 16:09
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag ser att Sia-Inter har Javier Zanetti som avatar. Känns ju helt surrealistiskt när jag snackar om Ciriaco Sforza & UEFA-cupfinalerna mot Schalke 1997 & inser att Sforza & Zanetti kamperade ihop på mitten. Det är faktiskt ett tag sedan. Helt klart var Sforza den store spelaren som skulle lösa det. Zanetti var då en mindre känd spelare som främst briljerade med sin löpstyrka.

I första mötet spelade Roy Hodgson 5-3-2 med libero. Mittfält med:

Aron Winter - Ciriaco Sforza - Javier Zanetti

I andra matchen ändrade han till 4-4-2 då han ville få in Youri Djorkaeff & Paul Ince i laget som tydligen saknades i första mötet.

Youri Djorkaeff - Paul Ince - Ciriaco Sforza - Javier Zanetti

Sforza byttes ut i 81:a mot Winter som sedan missade den avgörande straffen. Sen var det väl adjöss med både Sforza & Hodgson. Tur han behöll Zanetti i alla fall, Moratti.

Intressant också är att man på när Zanetti kom till Inter enbart fick spela med tre utlänningar(icke-eu?) i startelvan, vilket gjorde att det inte var helt omöjligt att Zanetti skulle lånas ut eller dra ifrån klubben.

Idag tackas Deki för sina år i klubben, vilken mästare mina vänner. Blir mycket tårar idag
2013-08-25, 16:25
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Välförtjänt vinst för Hellas igår, och vilken stäming.

Får hoppas detta får Galliani att öppna plånboken, Milans trupp är nästintill identisk till förra säsongen förutom Poli - hur snål får man vara? Honda och Kucka hade verkligen behövts nu.

Tills dess hade man helst sett:
------------Balotelli
----Shaarawy-Poli-Robinho
--------De Jong-Montolivo
Emanuelson-Mexés-Zapata-De Sciglio
-------------Abbiati

Ser fram emot mer matcher idag, blir ohyggligt svårt att välja 20.45 matchen.

Napoli - Bologna eller Livorno - Roma?

Ska bli kul med Club Calcio igen
Milan kör dock inte 4-2-3-1. 4-3-3 eller 4-3-1-2, så du får flytta ner Poli till DJ och Montolivo.
Skulle dock offra Poli för att få se Prince som en CM igen. Men tyvärr så verkar både han och Allegri vara fast beslutna på att spela honom som ytter eller anfallare...
Sen så skulle jag ta in Abate och sätta De sciglio på vänsterbacken.
2013-08-25, 22:38
Bannlyst
Lamela spelade inte idag för Roma, påväg bort? sjukt isåfall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in