Citat:
Ursprungligen postat av
Shuyin
Svårt att inte älska Luca Toni

. Får hoppas att 2.0 versionen från München är bättre bara...
Prandelli sade häromveckan att Del Pierio, Totti och Di Natale är aktuella för VM-truppen. Vafan, om Toni levererar en fin säsong borde även han vara ett alternativ. Klockren spelare att slänga in när spelet tryter och långbollar är enda möjligheten för att få in bollfan.
Även Miccoli är en spelare jag så jävla gärna vill se spela för Italien igen. Ja, han har sagt att han inte spelar för landslaget längre, och ja han spelar i Lega Pro, men vafan! Han var en av de spelare som fångade mitt intresse för Calcio, hans spelsätt och teknik var på många sätt unikt och man visste aldrig när han skulle få en glödlampa ovanför huvudet och göra
det där som ingen annan fattade eller gav sig på. Vips så trollade han fram bollen på något obeskrivligt vis till en spelare som blev ren med målvakten, eller så löste han biffen själv. Irrationell och oförutsägbar, ständigt briljant.
Miccolis spelsätt och karaktär speglar för mig Calcio på bästa sätt. Ibland långsamt och trögt, tillsynes tråkigt, sedan PANG! Tempot skruvas upp från ingenstans och går i maxfart. Man måste se reprisen i ultrarapid för att ens kunna hänga med och förstå vad det var som hände. Irrationellt och oförutsägbart, ständigt briljant.
Den ultimata anfallsbesättningen för Italien till Brasilien enligt mig: Totti, Di Natale, Luca Toni, Balotelli och Miccoli!
Om Älvsborgsbron i Göteborg går till Rio de Janeiro tror fan att en säsong i Lecce och Lega Pro kan ta en dit med.