Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Tackar för svaret.
Hur kunde du vara så elak och slänga in dom där klippen?
Det går inte så bra för Tyskland mot Italien i mästerskap.

Jag vet.
Sorry
Men jag är en konservativ jävel som gillar traditioner. Och att England åker ut på straffar samt att tyskarna förlorar mot gli Azzurri tycker jag ska hålla…
Men på lite mer allvar så kan det vara intressant att skåda tillbaka till 2006, för att se vad som hänt sedan. Tyskland har onekligen stigit fram och tagit plats.
Alla trendnissar följde Barcelona och Spanien, men har nu börjat snegla på Bayern München och Dortmund, samt Tyskland. Dock ännu inte Bundesliga i stort…
Italien däremot var i fritt fall år 2006, och världsmästartiteln var egentligen ett mirakel, mot alla odds. Sedan dess har man ur spillrorna tagit sig samman, lite i skymundan. Fortfarande är det dock till stor del Buffon, De Rossi och Pirlo som spelar huvudrollerna, åtminstone tills Balotelli får ordning på formen.
Men jag saknar 10:an. Tidigare hade vi Mancini, Baggio, Del Piero, Zola och Totti, som var samtida och överlappade varandra. Nu?
Nu har man istället en ”reserv-Pirlo” i form av Verratti. Som det blir allt svårare att motivera varför han inte spelar. Förutom då att han konkurrerar med världens kanske bästa spelare… Tänk om han varit en trequartista…