2013-11-16, 10:00
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Varför? När Sverigedemokrater skickar anonyma hot till folk........
Sverigedemokrater skickar anonyma hot!!!
Citera
2013-11-16, 10:37
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Sverigedemokrater skickar anonyma hot!!!

"Hej, jag heter Bertil Jonson. Till skillnad från normala människor så förstår jag inte saker som samband eller principen Ockhams rakkniv. I min värld är det helt absurt att påstå att sverigedemokrater skickar hot, för hoten kommer ju in anonymt. Att hoten riktas mot folk som på något sätt kritiserar eller hånar SD är bara en slump. Eller så är det vänstern som saboterar för SD."

Vad kommer härnäst? Ska du skratta åt mig för att jag påstår att jorden är rund? Jag menar, om jorden är rund hur kommer det sig då att de som bor i Australien inte ramlar av?
Citera
2013-11-16, 10:45
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligenskvot
När ska detta ha hänt?

2010 misshandlades ett par personer ur Rättvisepartiet i Uddevalla som hämnd för en demonstration mot SD under EU-valskampanjen året innan. Minst en av gärningsmännen delade senare ut valmaterial för SD under riksdagsvalskampanjen.

Citat:
Anonyma personer som påstas vara SDare "näthatar" men ingenting händer.

"Påstås vara". Så gulligt.
Så kravet för att älska yttrandefrihet är satt vid att man "bara" försöker inskränka den genom hot och sabotage men inte genom fysiskt våld? Lite lågt satta krav va? Sverigedemokrater borde ju älska att sidor som IRM existerar och får sprida sina åsikter, trots att de olyckligt nog väljer att använda den friheten till att sprida elaka lögner och förtal (anklagelser om lögner och förtal som lustigt nog sällan konkretiseras)

Citat:
IRM är för övrigt gravt inkompetent om man inte kan klara av att fixa en DoS-attack efter så här lång tid. Finns en massa enkla och billiga kommersiella tjänser som man kan anlita och enorma pengar finns inom den "antirasistiska" "rörelsen". Om man inte gör detta VILL man ha offerrollen eller så det helt enkelt en "false flag"-operation.

Ja, vi går bara till bankomaten med vårt EXPO-card Platinum så fort vi behöver pengar till något.
Citera
2013-11-16, 11:29
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
"Hej, jag heter Bertil Jonson. Till skillnad från normala människor så förstår jag inte saker som samband eller principen Ockhams rakkniv. I min värld är det helt absurt att påstå att sverigedemokrater skickar hot, för hoten kommer ju in anonymt. Att hoten riktas mot folk som på något sätt kritiserar eller hånar SD är bara en slump. Eller så är det vänstern som saboterar för SD."

Vad kommer härnäst? Ska du skratta åt mig för att jag påstår att jorden är rund? Jag menar, om jorden är rund hur kommer det sig då att de som bor i Australien inte ramlar av?
Men det är fastslaget och bekräftat att de s.k. anonyma hat/hotmailen som sänts till 100% har skickats av förvirrade antirasister! Och nej, vänstern saboterar inte för SD. Tvärtom, det ni håller på med att skicka anonyma mail och försöka få det till att se ut som om det vore SD:are som skickar, så stärker det ytterligare SD. Så, skicka dina anonyma mail, det är bara bra!
För övrigt förstår jag att du funderar på varför inte Australiensarna ramlar av jorden. Kanske du kan fråga någon?
Senast redigerad av Bertil Jonson 2013-11-16 kl. 11:31.
Citera
2013-11-16, 11:45
Medlem
Intelligenskvots avatar
Citat:
2010 misshandlades ett par personer ur Rättvisepartiet i Uddevalla som hämnd för en demonstration mot SD under EU-valskampanjen året innan. Minst en av gärningsmännen delade senare ut valmaterial för SD under riksdagsvalskampanjen.
Källa?
Citat:
"Påstås vara". Så gulligt.
Så kravet för att älska yttrandefrihet är satt vid att man "bara" försöker inskränka den genom hot och sabotage men inte genom fysiskt våld? Lite lågt satta krav va? Sverigedemokrater borde ju älska att sidor som IRM existerar och får sprida sina åsikter, trots att de olyckligt nog väljer att använda den friheten till att sprida elaka lögner och förtal (anklagelser om lögner och förtal som lustigt nog sällan konkretiseras)
Några bevis för det är SDare som ligger bakom saknas. Ja, faktiskt våld är värre än språk.
Citat:
Ja, vi går bara till bankomaten med vårt EXPO-card Platinum så fort vi behöver pengar till något.
Expo har idag cirka 15 heltidsanställda personer som enbart sysslar med propagandaverksamhet och informationsinhämtning. Allmänna arvsfonden och Ungdomsstyrelsen delar ut många hundratals miljoner årligen till "antirasism". Ja, det är en mycket rik "rörelse" som lever på att vara svenskfientliga.

När IRM inte kan hosta upp en liten småsumma för att betala för DOS-skydd vilket exempelvis Avpixlat och Exponerat klarar så är det för att man antingen vill vara offer eller så är det en "false flag"-attack för att få uppmärksamhet.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2013-11-16 kl. 11:57.
Citera
2013-11-16, 14:10
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Så, hur många av världens ekonomer talar emot invandring?
Din text innehöll mest osammanhängande icke-relevanta argument. Jag tänker inte skilja på folk och folk såvida jag inte har något belagt underlag. Visa lite seriös forskning, någon artikel, så kan jag lägga mer tid på att argumentera med dig.

Nej, Sanandaji har inte helt stöd av sina egna källor vid närmare granskning. Det är lätt att förvillas av statistik om man inte har det torrt på fötterna.

http://www.dn.se/debatt/snedvriden-bild-av-invandringen

Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Bollar tillbaka Sanadajis respons på detta där han mosar Johan Norbergs respons som var i DN-artikeln:

http://super-economy.blogspot.se/2013/01/norberg-forstar-inte-borjas-siffror.html
http://super-economy.blogspot.se/2013/01/aven-jan-ekberg-vager-in-sager-att-jag.html

Tre forskare (varav två är professorer) ger personligen Sanadaji rätt. Och det var deras siffror Norberg citerade också. Mer "objektivt" ägd en så har jag svårt att se hur man kan bli (Norberg alltså).

Ser att du drog svansen mellan bena men aldrig visade dig igen Homo ,,,,
Citera
2013-11-17, 17:45
Medlem
Linqolns avatar
har IRM´s hatmaskin twitter blivit hackad eller har ni gjort en helomvändning?
Citera
2013-11-28, 16:40
Medlem
Linqolns avatar
har miljöpartiet slutade sponsra sidan eller nådde ni max FB likes?
Citera
2013-11-28, 16:45
Bannlyst
Citat:

Problemet kanske är att förstå vem som skickat hotet om det är anonymt? Fattas ett par dussin hästar i stallet, va?
Citera
2013-11-30, 10:22
Medlem
Linqolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode
Problemet kanske är att förstå vem som skickat hotet om det är anonymt? Fattas ett par dussin hästar i stallet, va?

Ingen är väl anonym i dagens IT-samhälle? IRM har ju hela vänsterrörelsen bakom sig och kan ju spåra allting.

Nej det är nog IRM´s "redaktion" som inte har alla indianer(native americans) i kanoten
Citera
2013-11-30, 18:04
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackham.den.Rode

Vad är det med ockhams rakkniv du inte fattar? Visst, det SKULLE kunna vara utomjordingar från Alfa Centauri som åkt flera ljusår för att agera som SDs digitala kamphundar.

Men nu är det inte det. Och det förstår ni också, ni kan bara inte erkänna hur svinigt partiets sympatisörer beter sig, för då spricker er fasad om demokrati- och yttrandefrihetsälskande.

Citat:

Några bevis för det är SDare som ligger bakom saknas.

Nej. Jag har inga bevis. Alternativet "Det är bara en slump" är nämligen för korkat för att ens ta i beaktning.

Citat:
Ja, faktiskt våld är värre än språk.

Vem har sagt något annat? Det ändrar inte faktumet att man knappast är så förtjust i yttrandefriheten om man försöker inskränka den... även om man "bara" försöker göra det med ord.
Senast redigerad av slipZen 2013-11-30 kl. 18:07.
Citera
2014-01-04, 14:02
Medlem
Vad och vilka IRM nu är, så blir de ofta citerade och nämns. Kikade in där för att lära mig mer. De värsta hatcitaten står uppradade på förstasidan.

”Men min klara ståndpunkt är att homosexualitet är onaturligt”
”Hellre en ”stor fet vätebomb” än islam”
”Stoppa mottagande av afrikaner och araber i alla dess former”

Inte så man trillar omkull direkt. För mig skulle det inte kännas onaturligt, olagligt eller rasistiskt att skriva ”men min klara ståndpunkt är att homosexualitet är onaturligt” på nätet, eller att säga det vid fikabordet. Men, men man får väl tänka sig för numera.

En artikel heter ”SD startar fackförening – censurerar obekväma frågor på sin FB-sida”. Interasistmen.se har själva ingen kommentarsfunktion. Det sparar väl tid att slippa moderera kommentarer (även om intrerastmen:s ädla anhängare själva aldrig skulle ägna sig åt förtal, hat, diskriminering och kränkning eller hur?). Anhängarna kommenterar istället artiklarna utanför interasistmen, på twitter. Där sker en ogenerad rasse- och nassestämpling som passerar obehindrat förbi de tre parterna media, politiken och det rättsliga. Inget näthat, inget förtal, inget utgivaransvar. Fiffigt va?

Interasistmen verkar mest hänga ut enskilda SD:are för saker som att t ex ha skulder hos kronofogden. Det är för det mesta – men inte alltid - insigifikanta lokalpolitiker som ingen hört talas om, som sagt, skrivit eller lajkat nåt olämpligt i interasistmen:s ögon. Ingen har dock använt våld.

Ändå, för mig är detta vanlig yttrandefrihet och helt ok. Inget att hetsa upp sig för. Vill man motverka rasism med dessa metoder så får man det. Vill man motverka invandring så får man det. Likheterna med t ex Avpixlat är slående såtillvida. Förutom just då avsaknad av debatt, den lilla detaljen.

Om en folkpartist lajkar avpixlat så går det inte för sig men om en miljöpartist lajkar interasistmen så är det inga problem. Det har blivit viktigare vem som säger än vad man säger. Inte undra på att folk tyr sig till anonymitet. Varenda människa här i landet som har en dator verkar uppdelas i rasist eller antirasist, massinvandringsivrare eller Sverigevänlig. Utrymmet att att vara ingenting, att inte ha en åsikt, blir mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in