Citat:
Henrik Johansson och IRM får åter på nosen för att de avvikit från den trådsmala åsiktskorridor som är twitter. Den här gången har IRM (om jag förstått det rätt) överträtt gränsen genom att skämta om "obildade nassar som inte ens kan spraya hakkors riktigt". Att uttrycka sig nedsättande om outbildade är nämligen ... klassförakt!Interasistmens förgrundsfigur Henrik Johansson har tydligen använt ordet negerboll i en diskussion med Ingrid Carlqvist. Användandet var i bästa välmening men nu ligger Henrik pyrt till och anklagas för att vara rasist, att vara en vit kränkt man med mera av de mer rätttrogna ledamöterna på Twitter.
Flera kräver att han ska sparkas från Interasistmen.
Lysande underhållning i realtid:
https://twitter.com/mrhenko123
Flera kräver att han ska sparkas från Interasistmen.
Lysande underhållning i realtid:
https://twitter.com/mrhenko123
Det verkar dock som om tålamodet är slut. IRM uppmanar hysterikor som bl a Abdollahi att avtagga dem och sedan ryker Abdollahi och Henrik Johansson ihop (ett halvår efter negerbollsincidenten har såren INTE läkt).
Här är några utdrag:
Citat:
Konstruerad @SaraAbdollahi__ jan 2
Idag har två vita antirasister gråtit pga blivit tillsagda att 1)transfobi är inte ok 2)slå ut arbetarklass mot rasifierade är sd retorik
Idag har två vita antirasister gråtit pga blivit tillsagda att 1)transfobi är inte ok 2)slå ut arbetarklass mot rasifierade är sd retorik
Citat:
Henrik Johansson @mrhenko123 jan 2
.@SaraAbdollahi__ Asså du är så jävla ohederlig!
.@SaraAbdollahi__ Asså du är så jävla ohederlig!
Citat:
@mrhenko123 Om du är så himla hederlig kan du lägga ut skärmdump på hela fb konversationen.
@mrhenko123 Om du är så himla hederlig kan du lägga ut skärmdump på hela fb konversationen.
Citat:
.@SaraAbdollahi__ Hur ska du ha det? Visa lite hederlighet ist och ta till dig av kritiken ist...
.@SaraAbdollahi__ Hur ska du ha det? Visa lite hederlighet ist och ta till dig av kritiken ist...
Citat:
@mrhenko123 Jag blockar för jag är trött på att du är så clueless över makt och resursfördelning av makt. Vi är klara.
@mrhenko123 Jag blockar för jag är trött på att du är så clueless över makt och resursfördelning av makt. Vi är klara.
Citat:
.@SaraAbdollahi__ Det kanske är pga av min bakgrund i arbetarklassen. Jag har inte läst på universitet och är dåligt insatt.
.@SaraAbdollahi__ Det kanske är pga av min bakgrund i arbetarklassen. Jag har inte läst på universitet och är dåligt insatt.
Citat:
@mrhenko123 Jag har också arbetarklassbakgrund och har inte examen i genus eller något dylikt, det är detta jag menar, hur du>
@mrhenko123 Jag har också arbetarklassbakgrund och har inte examen i genus eller något dylikt, det är detta jag menar, hur du>
Citat:
.@SaraAbdollahi__ Men något jag vet är att du är en ohederlig debattör som lägger ord i munnen och ljuger om folk.
.@SaraAbdollahi__ Men något jag vet är att du är en ohederlig debattör som lägger ord i munnen och ljuger om folk.
Citat:
@mrhenko123 spelar ut folk genom att göra dig till offer. Sluta med det. Antirasism är överlevnad för mig, inte uni poäng.
@mrhenko123 spelar ut folk genom att göra dig till offer. Sluta med det. Antirasism är överlevnad för mig, inte uni poäng.
Citat:
@mrhenko123 Jag repeterar bara vad du själv har skrivit. Om du inte tål att höra vad du själv säger är det inte jag som är ohederlig.
@mrhenko123 Jag repeterar bara vad du själv har skrivit. Om du inte tål att höra vad du själv säger är det inte jag som är ohederlig.
Citat:
@SaraAbdollahi__ Btw ännu fler ord du lägger i munnen på mig. Ohederligt och en ytterligare förbannad lögn.
@SaraAbdollahi__ Btw ännu fler ord du lägger i munnen på mig. Ohederligt och en ytterligare förbannad lögn.
Citat:
@mrhenko123 Nej jag känner att du driver häxjakt på mig. Du är alltid på mig fast andra också ger IRM kritik. Undertonerna av det är läskigt
@mrhenko123 Nej jag känner att du driver häxjakt på mig. Du är alltid på mig fast andra också ger IRM kritik. Undertonerna av det är läskigt
Citat:
@SaraAbdollahi__ Nu fortsätter du att lägga ord i munnen på mig. Jag försvara mig mot de lögner du sprider om mig. De måste man få göra.
@SaraAbdollahi__ Nu fortsätter du att lägga ord i munnen på mig. Jag försvara mig mot de lögner du sprider om mig. De måste man få göra.
Citat:
@mrhenko123 Lögnerna finns i FB konversationen som du inte tar skärmdump på, du tar bara skärmdump på en del. Du är sorglig.
@mrhenko123 Lögnerna finns i FB konversationen som du inte tar skärmdump på, du tar bara skärmdump på en del. Du är sorglig.
Citat:
@SaraAbdollahi__ Jag har läst konversationen flera gånger. Du snackar skit och fortsätter att ljuga.
@SaraAbdollahi__ Jag har läst konversationen flera gånger. Du snackar skit och fortsätter att ljuga.
Citat:
@mrhenko123 om jag nu ljuger så mkt, varför tog du inte skärmdump på hela? UTAN att radera något. Just det. Skriv aldrig till mig igen.
@mrhenko123 om jag nu ljuger så mkt, varför tog du inte skärmdump på hela? UTAN att radera något. Just det. Skriv aldrig till mig igen.
Citat:
@SaraAbdollahi__ Jag har sparat hela sidan. Den ligger i tryggt förvar på min dator. Visst om du inte sprider fler lögner så...
@SaraAbdollahi__ Jag har sparat hela sidan. Den ligger i tryggt förvar på min dator. Visst om du inte sprider fler lögner så...
Intressant utveckling ändå, att IRM och Henrik Johansson plötsligt visar lite stake och markerar att det får vara nog. Undrar om detta kommer att ha några konsekvenser på sikt?
Intressant är också vad konfrontationen förde med sig. För efter detta svepte Abdollahi offerkoftan tätt och kroppen, tackade för sig och lämnar nu twitter ett tag. Det är så tydligt att den här gruppen har vant sig vid en verklighet där ingen, någonsin säger emot dem.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-01-04 kl. 18:47.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-01-04 kl. 18:47.