2013-11-16, 00:40
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fravoenx
Du tillhör då den skaran av människor som jag beskrev i mitt inlägg. Börja med att kolla på zeitgeist för att få känna på ämnet lite. Sen kan du väl rulla vidare och kolla på Inside Job för att se ett par firmor ge upphov till en global ekonomikris.

Första delen i första filmen är till viss del sann men alltså kom igen för helvete! är du 17 år? eller bara efterbliven?

Jag ställde en fråga btw så kan du förklara igen vilka det är eller kan du bara länka nått annat inlägg av alla du skrivit om du inte orkar förklara igen?
Citera
2013-11-16, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Jaha fan vad korkad jag är! Jag som trodde dom två länderna styrdes av sin regering valt av folket (förutsatt att du menar just här i väst) med en årsbudget styrt av bland annat ländernas bnp och skatter etc..
Politiker äger inget land, det är bankerna som gör det. Allt är lånat av banken, t.o.m. ditt eget hus ägs med stor sannolikhet av banken.
Hela Sverige är beroende och ägs av banken.

Pengar styr världen, inte politiker. Jag trodde också att det var politiker som styrde en gång i tiden, men så är ju självklart inte fallet. Jag vill att du ska fundera på det sen innan du somnar, så kommer du nog också förstå hur det ligger till
Citat:
Förresten vad ska bankerna "makten" göra när dom äger allt då? Börjar faktiskt bli lite orolig nu
Ska dom sätta in chipp i oss så dom ser vart alla är hela tiden? Kommer dom utrota oss? Någonting hemskt i alla fall eftersom dom är så onda eller har jag gissat helt fel?
Onda och onda, de är giriga, precis som de flesta människorna är. De ser redan delvis vart folk befinner sig, passerkort har blivit väldigt vanligt i samhället, GPS i mobiltelefoner och kameraövervakning på många allmänna platser.

Vad de ska göra? Skaffa sig mer makt, kontroll över tillgångar och mer pengar. Mellanöstern är nästa mål.
Citat:
Psst Har du hört att det inte går så bra för USA? Kineserna börjar komma ikapp
Har Kina också en enda centralbank "världsregering" eller är det samma?
När man snackar om världsregeringen som den är nu, så talar om den Västerländska civilisationen. Kina kommer ikapp USA, men USA har Europa och fler länder, Israel är ett exempel.
Så Kina har inte en chans i världen, fast det beror väl på den övriga världen också såklart.
Citera
2013-11-16, 02:33
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Politiker äger inget land, det är bankerna som gör det. Allt är lånat av banken, t.o.m. ditt eget hus ägs med stor sannolikhet av banken.
Hela Sverige är beroende och ägs av banken.

Pengar styr världen, inte politiker. Jag trodde också att det var politiker som styrde en gång i tiden, men så är ju självklart inte fallet. Jag vill att du ska fundera på det sen innan du somnar, så kommer du nog också förstå hur det ligger till

Onda och onda, de är giriga, precis som de flesta människorna är. De ser redan delvis vart folk befinner sig, passerkort har blivit väldigt vanligt i samhället, GPS i mobiltelefoner och kameraövervakning på många allmänna platser.

Vad de ska göra? Skaffa sig mer makt, kontroll över tillgångar och mer pengar. Mellanöstern är nästa mål.

När man snackar om världsregeringen som den är nu, så talar om den Västerländska civilisationen. Kina kommer ikapp USA, men USA har Europa och fler länder, Israel är ett exempel.
Så Kina har inte en chans i världen, fast det beror väl på den övriga världen också såklart.

Är du seriös nu? Om du är seriös så är du efterbliven på riktigt och jag ser ingen mening med att försöka förklara någonting mera, som att förklara hur en skogsmaskin fungerar för en myra

Senast redigerad av Jeffry122 2013-11-16 kl. 03:00.
Citera
2013-11-16, 02:36
Medlem
Citat:
Är du seriös nu? Om du är seriös så är du efterbliven på riktigt och jag ser ingen mening med att försöka förklara någonting mera, som att förklara hur en skogsmaskin fungerar för en myra

Jag vet att du delvis var ironisk, men jag svarade på allt ändå. Du är inte den enda som läser här.
Var hela inlägget ironi?

Du är lite rolig du. Du besvarar inget av det man skriver, du kastar bara skit. Säg varför jag har fel istället, det här är ju ett diskussionsforum.
Senast redigerad av Shamas 2013-11-16 kl. 02:52.
Citera
2013-11-16, 02:52
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Jag vet att du delvis var ironiskt, men jag svarade på allt ändå. Du är inte den enda som läser här.
Var hela inlägget ironi?

Du är lite rolig du. Du besvarar inget av det man skriver, du kastar bara skit. Säg varför jag har fel istället, det här är ju ett diskussionsforum.

Du läser ju inte det jag skriver ändå. Och om du gör det hoppar du över vart 5e ord jag skriver för INGEN! som kan skriva själv på ett tangentbord hade fattat det så trögt.

I mitt andra inlägg till dig ställer jag en del frågor jag inte fått ett vettigt svar på och jag räknar inte
Citat:
Källan är sunt förnuft,
som ett vettigt svar. Du har ingen källa och ändå är du så säker det är för mig lite roligt.
Senast redigerad av Jeffry122 2013-11-16 kl. 02:54.
Citera
2013-11-16, 03:20
Medlem
Citat:
??? Antar du det? källa: Zeitgeist eller vadå?
Och det kallas för ränta och den fungerar åt båda hållen, lånar man pengar får man skylla sig själv.

Jag har inte sett Zeitgeist.
Man är tvingad till att låna, det är inget val man gör. Kanske inte exakt alla privatpersoner, men alla länder ägs av bankerna.
De tjänar pengar på smutsiga affären, så som fattigdom, krig, droghandel, vapenhandel mm.
Citat:
Hur tycker du man ska göra då? och hur fungerar banksystemet egentligen du som förstått.
Jag vet inte hur man ska göra.

Jag menar inte att jag förstår helheten, jag menar att jag ser bakom deras dimridå och förstår mycket av det de sysslar med, men helheten ser jag ju såklart inte.
Citat:
Du läser ju inte det jag skriver ändå.
I mitt andra inlägg till dig ställer jag en del frågor jag inte fått ett vettigt svar på och jag räknar inte
som ett vettigt svar. Du har ingen källa och ändå är du så säker det är för mig lite roligt.
Jag tycker inte jag behöver någon källa, EU och samarbetet mellan länderna visar ju det klart och tydligt? Politiker strävar efter samarbete mellan länder, det säger ju de själva. Eller hur? Vad exakt ska du ha källa på?

Många politiker pratar ju om det själva, så det är ingen hemlighet. Förstår inte varför du ska ha källor på det här, det är ju ingen hemlighet alls och det har vi strävat efter länge nu. Lyssna på Obama.

http://www.youtube.com/watch?v=DMkCsG0R8AE

http://www.youtube.com/watch?v=QEqFtVrAgSo
Senast redigerad av Shamas 2013-11-16 kl. 03:29.
Citera
2013-11-16, 04:05
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
bla bla bla.....

Många politiker pratar ju om det själva, så det är ingen hemlighet. Förstår inte varför du ska ha källor på det här, det är ju ingen hemlighet alls och det har vi strävat efter länge nu. Lyssna på Obama.

http://www.youtube.com/watch?v=DMkCsG0R8AE

http://www.youtube.com/watch?v=QEqFtVrAgSo

I så fall är bibeln också sann, se själv!
http://www.youtube.com/watch?v=OWng3m7REdQ

Citera
2013-11-16, 04:20
Medlem
Citat:

I så fall är bibeln också sann, se själv!
http://www.youtube.com/watch?v=OWng3m7REdQ

Du har uppenbarligen missat vad som pågår i världen, EU och USAs samarbete och globaliseringen som alla pratar om och driver på har alltså helt passerat inför dina ögon.
Jaja, då kan jag inte göra så mycket mer för att du ska fatta. Om du inte ens kan förstå när de politiska ledarna själva säger det så är väl en övrig diskussion helt meningslös. Antar att jag är korkad och inte vet vad jag pratar om, och att du hade rätt hela tiden.
Tack och hej!
Citera
2013-11-16, 05:31
Medlem
Anesthesias avatar
Problemet är att folk inte bryr sig tillräckligt om relevanta nyheter, dem orkar inte heller hålla sig informerade om världens utveckling. Aftonbladet är ett enklare sätt att hålla sig "informerad " om alla viktiga events som utvecklar sig just här och nu och lämnar spår efter sig på en GLOBAL skala. Problemen är att vi knappt får veta 1/3 av alla beslut som tas bakom stängda dörrar med dolda avtal som ej rapporters av massmedia som är styrt av pengar/kontroll från toppen. Amerika ligger såklart på nr 1 på korruptionslistan men fler folk borde bry sig mer om låt oss ta Carl bildt som är ett lite mer lokalt exempel.

Artikel från tidigare i år som folk glömde bort efter 2 månader precis som allt annat relevant som INTE är junkfood for the brain. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16421007.ab

Kanske bara tillfällighet men man kan ju spekulera. . .
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17411023.ab

Overdose: The Next Financial Crisis. Tar upp Amerikas oundvikliga ekonomiska fall, hur den har skapats och hur regeringen hanterar det . . . Detta borde visas i skolor.
http://www.youtube.com/watch?v=4ECi6WJpbzE

Utbilda dig lite mera, Trans-Pacific Strategic Economic Partnership Agreement, förklarat så man förstår. http://i.imgur.com/znb2rHg.png

Bara ett par exempel jag kommer på såhär ur luften. Medens vi idioter till Svenskar inte bryr oss om framtidens internet eller ens vårt gemene privatliv. -> http://www.svt.se/nyheter/sverige/svenskarna-inte-radda-for-natovervakning

Tacka fan för människor som Edward Snowden och andra informanter även kallade "förrädare" som visar oss det sanna ljuset av vårt samhälle som vi aktivt är med och bygger. Bästa av allt, våra barn och barnbarn kommer få betala för våra misstag för att deras föräldrar inte engagerade sig nog.

Slänger in denna som bonus, på tal om reality check.
Barnen från förintelsen under Nazi tyskland ger nu afrikanska flyktingar samma behandling som deras föräldrar fick ta emot. Underbara judar.. Only human..
Racism in Israel -> http://www.liveleak.com/view?i=ea3_1382272046

Avslutar med Muslimska brödraskapets framfärd över Europa, visste ni exempelvis att huvudbonad för muslimska kvinnor är något nytt som inte existerade 70talet och neråt? Allt är i själva verket en del av en välplanerad globalisering som är allt annat än vad regular Svensson tror.
Freedom, equality and THE MUSLIM BROTHERHOOD. Norwegian documentary broadcast in Nov, 2010. -> http://www.youtube.com/watch?v=zPu6-iZQgaI

Muslimer förökar sig 5x mer än dagens europeer, ni ser inte det som ett problem idag men om 20 år när barnen får rösträtt? Hela Europa kommer tvingas formas globalt efter en religon som inte rört sig en tum framåt de senaste 1000 åren.

Med svar på topic, ja vi förtjänar detta. Hela situationen är bara sorglig, framtiden är allt annat än vad vi inbillat oss.. Håll er informerade!
Citera
2013-11-16, 05:39
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Du har uppenbarligen missat vad som pågår i världen, EU och USAs samarbete och globaliseringen som alla pratar om och driver på har alltså helt passerat inför dina ögon.
Jaja, då kan jag inte göra så mycket mer för att du ska fatta. Om du inte ens kan förstå när de politiska ledarna själva säger det så är väl en övrig diskussion helt meningslös. Antar att jag är korkad och inte vet vad jag pratar om, och att du hade rätt hela tiden.
Tack och hej!

Citera
2013-11-16, 13:30
Medlem
spittys avatar

Här har vi ett lysande exempel på det jag beskrev, enkelspårig.
Den tilltalade påbörjar sitt replikerande genom ett definitivt svar "Fel!", redan här bryter personen mot de ramar och regler öppensinnade följer. Inom matematik finner vi absoluta värden, i denna fråga inverkar värderingar. Inte nog med det så fortgår personen i fråga med en demagogiskt retorik och anklagar sin vederpart för att ha uteslutet den viktiga grundstenen, att lyssna på andra (något jag trodde var underförstått). Samtidigt faller han själv på den linjen, om pranxter hade varit öppensinnad och velat vara på den säkra sidan, innan han anklagat och arrogant bestämt hur en framgångsrik debatt går till, hade han i själva verket tillfrågat och uteslutit sina ogrundade misstankar, och inte narcissistiskt förklenat mitt budskap.

I övrigt håller jag med dig pranxster.
Citera
2013-11-16, 14:13
Medlem
Citat:

Första delen i första filmen är till viss del sann men alltså kom igen för helvete! är du 17 år? eller bara efterbliven?

Jag ställde en fråga btw så kan du förklara igen vilka det är eller kan du bara länka nått annat inlägg av alla du skrivit om du inte orkar förklara igen?

Jag påstod endast att du skulle kolla på filmerna för att få känna på ämnet lite.

riksbankerna/bankerna styr världen och de flesta riksbankerna/bankerna är privata. Alltså de som styr de privata bankerna styr världen. Detta gäller främst för de mer tongivande länderna så som USA, de som styr Federal Reserv styr världen mest skulle jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in