2013-11-15, 14:56
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, majoriteten av människor är idiotjävlar, och jag är väldigt skeptisk till att de någonsin ska begripa något. Däremot är ju 95% av det som postas här på Konspirationer och alternativa teorier fruktansvärt överdrivet, krystat och fel.

Den enkla sanningen är att ett par tusen miljardärer äger den här planeten och att politikerna är deras nickedockor. "Demokratin" är en sketen charad, om än den mest lyckade någonsin.

Judar, frimurare och utomjordingar, hjärntvätt via fluor i dricksvattnet etc är däremot rena påhitt.

Fast jag tror inte att idioterna skulle vakna ens om 100% av kritiken mot systemet vore helt nykter och saklig.

Vilken av dokumentärerna har du sett? Jag menar om den enkla sanningen är att ett par tusen miljardärer äger den här planeten men att judar frimurare och utomjordingar är påhitt?

Citera
2013-11-15, 15:41
Medlem
pranxters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, majoriteten av människor är idiotjävlar, och jag är väldigt skeptisk till att de någonsin ska begripa något. Däremot är ju 95% av det som postas här på Konspirationer och alternativa teorier fruktansvärt överdrivet, krystat och fel.

Den enkla sanningen är att ett par tusen miljardärer äger den här planeten och att politikerna är deras nickedockor. "Demokratin" är en sketen charad, om än den mest lyckade någonsin.

Judar, frimurare och utomjordingar, hjärntvätt via fluor i dricksvattnet etc är däremot rena påhitt.

Fast jag tror inte att idioterna skulle vakna ens om 100% av kritiken mot systemet vore helt nykter och saklig.

Ber om ursäkt jag läste ditt inlägg slarvigt och kommenterade därefter, my bad! Självklart är det påhitt det du nämner ... även om det så klart säkerligen finns judiska miljardärer i toppositioner i världen i dessa sällskap och organisationer. Men att det är just judar som har någon övervägande och ledande roll i den förda NWO-politiken eller konspirationen är ju bara nazi-nys. Det finns alltid lata jävlar som söker enkla förklaringar till sin egen olycka.
Citera
2013-11-15, 18:07
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamas
Jag tror problemet är att folk går på för hårt. Det är svårt att ta till sig det när folk pratar om Illuminati som ett galet magikersällskap, eller om rymdödlor som övertar folks kroppar.

Ta det lite lugnt, sluta tala om dom som ett ont sällskap som dyrkar satanistiska krafter, det räcker med att upplysa folk om hur banksystemet fungerar, för där har vi hela gröten.
Inget mer än det behöver vi se, åtminstone inte som det ser ut just nu. Man får upplysa folket steg efter steg, börja så långt ner som möjligt och känn av omgivningen.
En person som inte ens känner till banksystemets fiffel kommer aldrig kunna ta till sig något av det mer extrema.

Jag tvivlar starkt på att du vet vad du snackar om. Bankerna har alltid trollat fram pengar ur tomma intet annars hade vi ju knappast haft så mycket deg i världen idag.
Det är så det fungerar sedan kan du/ni försöka vända och vrida det till en världsregering
Citera
2013-11-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffry122
Jag tvivlar starkt på att du vet vad du snackar om. Bankerna har alltid trollat fram pengar ur tomma intet annars hade vi ju knappast haft så mycket deg i världen idag.
Det är så det fungerar sedan kan du/ni försöka vända och vrida det till en världsregering
Trollat fram pengar, fuskat till sig mer inkomster, ja det har alltid förekommit.

Men grejen är att det hela tiden skapas mer och mer samarbete mellan ekonomierna här i Väst, det kan du ju inte förneka? EU kallas det, sen har vi skapat ett starkt samarbete med USA genom åren.
Banker styr ekonomin, det är ett faktum som ingen kan förneka, så ju mer länder (banker) som slås ihop, desto mer makt får de över mer länder. Förut var makterna mer utspridda, nu håller de på att bli en mer central makt.
Logik, logik, logik, logik. Synd att du saknar förmågan att tänka logiskt.
Men fortsätt håna du och lev kvar i din låtsasvärld.

När alla slås ihop och får samma valuta, kanske euro som ett exempel, så kommer vi alla vara beroende av en viss centralbank, den som sitter i toppen av det ekonomiska berget.
Då har vi fått en världsregering.
Det roliga är att politiker pratar öppet om det här, Barrack Obama är en av många som talar om det, men ändå så förnekar folk det.
Senast redigerad av Shamas 2013-11-15 kl. 20:49.
Citera
2013-11-15, 23:33
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Trollat fram pengar, fuskat till sig mer inkomster, ja det har alltid förekommit.

Men grejen är att det hela tiden skapas mer och mer samarbete mellan ekonomierna här i Väst, det kan du ju inte förneka? EU kallas det, sen har vi skapat ett starkt samarbete med USA genom åren.
Banker styr ekonomin, det är ett faktum som ingen kan förneka, så ju mer länder (banker) som slås ihop, desto mer makt får de över mer länder. Förut var makterna mer utspridda, nu håller de på att bli en mer central makt.
Logik, logik, logik, logik. Synd att du saknar förmågan att tänka logiskt.
Men fortsätt håna du och lev kvar i din låtsasvärld.

När alla slås ihop och får samma valuta, kanske euro som ett exempel, så kommer vi alla vara beroende av en viss centralbank, den som sitter i toppen av det ekonomiska berget.
Då har vi fått en världsregering.

Det roliga är att politiker pratar öppet om det här, Barrack Obama är en av många som talar om det, men ändå så förnekar folk det.

???

Du kan vara en av dom sämsta debattörerna på planeten
Saknar jag förmågan att tänka logiskt? När då? Bara för att jag inte går på dina påhittade argument?

Citat:

Överallt på internet antar jag, men du behöver inte läsa något material för att förstå, du har svaret i ditt eget huvud.
Bankerna suger åt sig pengar och människorna runt om i världen får lida, det är så det fungerar och det är så det alltid har fungerat.
De tjänar pengar på riktigt fula metoder.
Googlade åt dig, du hittar säkert något av värde här
:

Antar du det? källa: Zeitgeist eller vadå?
Och det kallas för ränta och den fungerar åt båda hållen, lånar man pengar får man skylla sig själv.

Eller
Citat:
Jag tror problemet är att folk går på för hårt. Det är svårt att ta till sig det när folk pratar om Illuminati som ett galet magikersällskap, eller om rymdödlor som övertar folks kroppar.

Ta det lite lugnt, sluta tala om dom som ett ont sällskap som dyrkar satanistiska krafter, det räcker med att upplysa folk om hur banksystemet fungerar, för där har vi hela gröten.
Inget mer än det behöver vi se, åtminstone inte som det ser ut just nu.
Man får upplysa folket steg efter steg, börja så långt ner som möjligt och känn av omgivningen.
En person som inte ens känner till banksystemets fiffel kommer aldrig kunna ta till sig något av det mer extrema.

Hur tycker du man ska göra då? och hur fungerar banksystemet egentligen du som förstått allt?

Rymdödlor och ditt trams du påstår dig veta fast du inte ens vet för du har inget att komma med hör ihop det är därför folk skrattar åt det. Alla smarta människor vet hur en bank fungerar och hade det verkligen varit så illa hade alla tömt sina pengar på banken och börjat köra byteshandel istället men eftersom det är lugnt så bryr sig bara nån %

En historielektion i ekonomi är vad du behöver och vad jag kunde se tillslut är att det inte är jag som inte kan tänka logiskt eller lever i en låtsasvärld
Citera
2013-11-15, 23:53
Medlem
Citat:
Du kan vara en av dom sämsta debattörerna på planeten
Saknar jag förmågan att tänka logiskt? När då? Bara för att jag inte går på dina påhittade argument?
Som sagt, att slå ihop ekonomier gör makten mer central. Det är inget påhitt, det är fakta och väldigt logiskt.
Citat:
Antar du det? källa: Zeitgeist eller vadå?
Och det kallas för ränta och den fungerar åt båda hållen, lånar man pengar får man skylla sig själv.
Källan är sunt förnuft, alla i samhället som suger åt sig mycket tillgångar gör att någon annan får lida för det. Världens material och pengar är begränsade du vet.
Citat:
Rymdödlor och ditt trams du påstår dig veta fast du inte ens vet för du har inget att komma med hör ihop det är därför folk skrattar åt det. Alla smarta människor vet hur en bank fungerar och hade det verkligen varit så illa hade alla tömt sina pengar på banken och börjat köra byteshandel istället men eftersom det är lugnt så bryr sig bara nån %
Jag har redan påpekat i tråden att jag inte tror på rymdödlor. Du får gärna läsa vad jag skriver om du ska diskutera med mig.
Jag tror inte på de vanliga definitionerna av Illuminati heller.
Citat:
En historielektion i ekonomi är vad du behöver och vad jag kunde se tillslut är att det inte är jag som inte kan tänka logiskt eller lever i en låtsasvärld
Jag behöver lektioner i många saker, det hade säkert inte skadat mig att ta en sån lektion. Men varför tycker du jag behöver en sån?
Senast redigerad av Shamas 2013-11-15 kl. 23:56.
Citera
2013-11-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
Man försöker förklara för folk hur det verkligen ligger till i världen och det man får tillbaka är ett hånskratt. Jag känner nu att det är lika bra att nwo planen fullbordas. mänskligheten är så korkad att den tyvärr förtjänar det.

Detta är så sant. Har många gånger försökt förklara vilka som styr världen men har bemöts av skratt och spydiga påpekanden. Det ända du kan göra är att låta de vara ignoranta. De är så oryggliga att det ända sättet att "bota" de från deras okunnighet är konkret fakta, vilket detta elitfolk som styr världen aldrig ger upphov till.
Citera
2013-11-15, 23:58
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:

Källan är sunt förnuft,

Jag behöver lektioner i många saker, det hade säkert inte skadat mig att ta en sån lektion. Men varför tycker du jag behöver en sån?

För att du använder sunt förnuft som källa

Edit: Jag tror att majoriteten som använder sunt förnuft inte håller med er konspirationsteoretiker.
Senast redigerad av Jeffry122 2013-11-16 kl. 00:14.
Citera
2013-11-16, 00:01
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fravoenx
Detta är så sant. Har många gånger försökt förklara vilka som styr världen men har bemöts av skratt och spydiga påpekanden. Det ända du kan göra är att låta de vara ignoranta. De är så oryggliga att det ända sättet att "bota" de från deras okunnighet är konkret fakta, vilket detta elitfolk som styr världen aldrig ger upphov till.

Vilka styr världen?
Citera
2013-11-16, 00:13
Medlem
Citat:
För att du använder sunt förnuft som källa
Och därför ska jag ta en kurs i ekonomi?

Herregud människa, kan du inte tänka?

Om du har två länder, med två olika centralbanker och valutor. Hänger du med?
Då styrs båda de länderna från två olika kärnor (centralbankerna). Om du då slår ihop dom två bankerna genom att skapa ett samarbeta, så styrs nu båda länderna av en och samma bank, makten har med andra ord blivit mer central.
Citat:
Vilka styr världen?
Pengar styr världen. Här i Väst är det USAs största bank som har mest makt.
Citera
2013-11-16, 00:20
Medlem
Citat:
Vilka styr världen?

Du tillhör då den skaran av människor som jag beskrev i mitt inlägg. Börja med att kolla på zeitgeist för att få känna på ämnet lite. Sen kan du väl rulla vidare och kolla på Inside Job för att se ett par firmor ge upphov till en global ekonomikris.
Citera
2013-11-16, 00:34
Medlem
Jeffry122s avatar
Citat:
Och därför ska jag ta en kurs i ekonomi?

Herregud människa, kan du inte tänka?

Om du har två länder, med två olika centralbanker och valutor. Hänger du med?
Då styrs båda de länderna från två olika kärnor (centralbankerna). Om du då slår ihop dom två bankerna genom att skapa ett samarbeta, så styrs nu båda länderna av en och samma bank, makten har med andra ord blivit mer central.

Pengar styr världen. Här i Väst är det USAs största bank som har mest makt.

Jaha fan vad korkad jag är! Jag som trodde dom två länderna styrdes av sin regering valt av folket (förutsatt att du menar just här i väst) med en årsbudget styrt av bland annat ländernas bnp och skatter etc..

Förresten vad ska bankerna "makten" göra när dom äger allt då? Börjar faktiskt bli lite orolig nu
Ska dom sätta in chipp i oss så dom ser vart alla är hela tiden? Kommer dom utrota oss? Någonting hemskt i alla fall eftersom dom är så onda eller har jag gissat helt fel?

Psst Har du hört att det inte går så bra för USA? Kineserna börjar komma ikapp

Har Kina också en enda centralbank "världsregering" eller är det samma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in