2013-11-15, 22:13
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det är såna formuleringar som gör att man älskar Flashback

Jag har alltid höjt på ögonbrynen lite, när jag hört talas om manliga gynekologer.
Jag menar trots den rigorösa utbildningen (vilket jag utgår från att det är),
så är det väl ändå i slutändan kvinnor själva som känner bacongrottan bäst.
Det vore dock intressant att veta vad ni kvinnor (patienterna) själva tycker.

Är det tryggt med en manlig gynekolog, eller föredrar ni en kvinnlig?

Hur det är med mannens situation iom drulen och chokladgaraget, när det gäller oss män
och t ex prostataundersökning, det lämnar jag åt en annan tråd.

Rättelse: Jag känner min bacongrotta (wat?) bäst, men jag kan inte undersöka mig själv på det sättet som krävs. Jag kan inte ett skit om min bästa tjejpolares fitta, eller grannkärringens eller någon annan kvinnas.
För mig spelar det alltså ingen roll vem som undersöker mig, för det är deras jobb. Jag tror inte att de gör skillnad på olika fittor på det sättet, lika lite som en podiatriker gör skillnad på fötter. Det enda jag känner mig obekväm med är ifall de är i ungefär samma ålder som jag själv.
Citera
2013-11-15, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Craig.
Jag är utbildad gynekolog.
Pröjset är bra som fan!

Har du istället för artificiell lubrikation använt klitorismassage för att få till fukt i kärleksgrottan på någon patient?
Citera
2013-11-15, 22:58
Medlem
Shuffless avatar
Varför vill någon bli rörmokare? Fråga en gynekolog, jag kan bara gissa. Det finns sämre jobb med dåligare lön.
Citera
2013-11-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilemmachine
Fruntimret hemma är 20 år och har vart hos gynekologen ett fåtal gånger. Om man ser henne naken så finns det inte en kille i världen som inte skulle bli kåt, därför har jag förbjudit henne att ha en manlig gynekolog. Dessutom har hon sagt själv att hon inte skulle vilja det för det skulle kännas skumt.

Av alla underliv dem kollar varje vecka så måste dem ju någon gång få rejäl bånge och bli svinkåt?
Det tror jag är rätt oundvikligt.

Är du muslim?
Citera
2013-11-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Varför vill någon bli rörmokare? Fråga en gynekolog, jag kan bara gissa. Det finns sämre jobb med dåligare lön.

Du har ett sånt gissar jag på.

Ont:
Finns säkert gynekologer som tänder på undersökningarna men jag tror att majoriteten inte gör det.
Citera
2013-11-15, 23:29
Medlem
El Capitanos avatar
Det kanske är ganska okej rent objektivt arbetsmässigt. Läkare tjänar väldigt bra, gynekologer behövs eftersom kvinnor behöver gå och kolla sig med jämna mellanrum, och de är väl involverade i barnafödande också? Men det är troligtvis inte så mycket allvarliga grejer som folk lider av. Lite som experter på benbrott eller knäleder -dina patienter går troligtivs inte och dör så särskilt ofta, och om någon avlider så har det inget med dig att göra.

Däremot undrar jag hur man kan ha ett fungerande sexliv? Porrsurfar gynekologer till exempel? Eller är det som att vara på jobbet?
Citera
2013-11-15, 23:29
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledsenpack
Du har ett sånt gissar jag på.

Ont:
Finns säkert gynekologer som tänder på undersökningarna men jag tror att majoriteten inte gör det.
Haha vad får dig att tro det? Du kanske är rörmokare?
Citera
2013-11-15, 23:32
Medlem
Baalzamons avatar
Kunde man få tag på ett par gynekologer och supa dom småfulla skulle man antagligen få höra de mest otroliga skrönor från deras arbetsliv.
Citera
2013-11-15, 23:34
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Vem blir begravningsentreprenör? Folk som gillar att sminka och vistas med döda människor dag in och dag ut? Inseminatör då? Folk som gillar att köra upp hela jävla armen i en kofitta? Barnporrexperter inom polisen/ECPAT då? Folk som gillar att glo på barnporr hela dagarna?

En sak får väl stå klart, har man en udda böjelse så lär man rimligtvis inte söka sig till detta inom yrkeslivet, då man är medveten om sin läggning, och lär göra allt för att dölja den. Folk som kör upp saker i folk eller djur eller glor på våldtagna barn på nätet gör inte detta i sitt yrkesliv.

En inseminatör till exempel tjänar en jävla massa pengar på att göra någonting som få vill befatta sig med. Inte bara yrkesuppgiften, utan det sociala stigmat. Det samma bör gälla gynekologer. Om de utöver detta väljer att arbeta som gynekologer för att de är genuint intresserade av detta så ser jag inga problem med det heller. Alla är vi olika, bara att acceptera, och respektera de som låter "ehrmjahaduärgynekologalltsåehrmehrm" bara rinna av dem som vatten på en gås. Bra folk, fint folk. Fint så.

Senast redigerad av Trapphushomofilen 2013-11-15 kl. 23:36.
Citera
2013-11-15, 23:36
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Finns väl inga analläkare utan det är väl allmänläkare som sysslar med sånt.

Urolog kallas det en speciallist läkare. Men visst allmän läkare gör också de.
Citera
2013-11-15, 23:36
Medlem
En intressant frågeställning tycker jag är hur mycket gynekekologer får ligga. Får t.ex. en gynekolog umgås med en patient utanför jobbet? Hur ser reglerna ut?
Citera
2013-11-15, 23:37
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Manliga gynekologer skulle jag kunna tro är bättre av samma orsak som manliga frisörer är bättre än kvinnliga diton.

De är ärliga. De säger sanningen oftare.

Kvinnor har lättare att ljuga för att slippa säga obehagliga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in