2013-11-15, 20:50
Medlem
Ratis avatar
Helt ärligt finns det nog ingen anledning för män att bli gynekolog, nej. Jag kan inte komma på någon seriös anledning att utbilda sig till gynekolog. Tjejerna blir ju bara mer nervösa om det är en manlig sådan eller?
Men det finns ju säkert lesbiska gynekologer?
Citera
2013-11-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Helt ärligt finns det nog ingen anledning för män att bli gynekolog, nej. Jag kan inte komma på någon seriös anledning att utbilda sig till gynekolog. Tjejerna blir ju bara mer nervösa om det är en manlig sådan eller?
Flera tjejer i tråden har ju faktiskt nämnt att de föredrar manliga gynekologer, så det behöver inte vara som du säger.
Hög efterfrågan på gynekologer kan ju vara en orsak? Inte alltid folk väljer jobb efter vad de *brinner* för, utan mer för vad som behövs, hur hög lönen är osv.
Citera
2013-11-15, 21:04
Medlem
Men... Det finns väl inget sexigt alls i att gå till gynekologen? Folk (läs ungdomar och män) verkar tro att man naken ligger och svankar och stönar "nej snälla doktorn" medan gyn säger att man har en välartad fitta minsann och börjar fista en.

Sanningen är att du ligger endast halvt avklädd i ett lysrörsbelyst rum (du ser knappt själva gynekologen) och "undersökningen" är mest kall och obekväm och över på max några minuter. Du ligger där som en anonym blåval. Inte så sexigt. Men väldigt bra att de finns!

Har gått till manliga, ingen som helst skillnad i bemötande.
Citera
2013-11-15, 21:10
Medlem
Inaniss avatar
Tvivlar på att det finns någon sexuell anledning till att bli gynekolog. Jag tror faktiskt att det är ett fruktansvärt avtändande yrke att syssla med. Visst, någon enstaka gång kanske det kommer in någon fräsch tjej och fortfarande tror jag situationen är avtändande. Och resten av tiden, gräva i gamla gummors underliv och försöka reda ut vad lukten och svampen beror på...

Mer sannolikt att det är intresse för hur det är anatomiskt och intresset för kroppen och underlivet som gör att man blir gynekolog.
Citera
2013-11-15, 21:11
Medlem
Intressant ämne, jag är nyfiken på vad kvinnor tänker när de får manlig vårdpersonal i sådana intima situationer.

Jag själv är en 25årig killle som jobbat på en av Sveriges största förlossningskliniker och hjälpt många barn till världen. Ibland har man sett kvinnornas miner när man välkomnar dem "Ahmen shit, en kille", och ibland har jag blivit utkastad från förlossningar (framförallt pga deras män med utländsk bakgrund), men efteråt när allt är klart har jag nästan fått känslan av att de varit mer tacksamma just pga att jag varit man.
Citera
2013-11-15, 21:17
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Många flickor föredrar manliga gynekologer, eftersom de är mer försiktiga, de vet ju inte hur mycket man kan bryta och bända, som deras kvinnliga kollegor vet!
Då får man hoppas att hemligheten inte läcker ut.
Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan
Dilemmachine:
Va?? Menar du proktologer ( en ganska smal specialitet) så visst är de legitimerade läkare...
Jag kan förstå om du kallar dem det, med då tycker jag rövdykare är mer rättvisande. (Antar att det andra inte var riktat till mig.)
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Var hos en manlig gynekolog en gång. Frågade honom varför han blev gynekolog och han svarade att det "bara blev så" när han fick välja inriktning.
F.ö. blir de ungefär lika upphetsade av att se fittor hela dagarna som jag blir av att ta hand om gubbar på jobbet (usk).. Dvs inte ett dugg. Det är bara en kroppsdel som alla andra.
Nja, tycker du inte att det allmänt finns en viss skillnad i mäns och kvinnor sexualitet? Den allmänna avtrubbningen, kalla det professionalitet om du vill, är en annan sak.
Citera
2013-11-15, 21:21
Medlem
Liberaliss avatar
Att se underliv från en läkares perspektiv borde göra de flesta män till homosexuella. Det är så mycket skit där nere och jag är jävligt tacksam över att vara man och bara behöver ha med underliv att göra under livets lyckligare stunder!
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Ja och urologer. Även om onkologer har ett finger med i spelet, när det t.ex. gäller prostatacancer, tror jag de slipper den värsta skitgöran. Analläkare finns, dock utan läkarlegitimation. Däremot finns det en hel del anala läkare.
Det finns helt fantastiska liknelser i detta inlägg. Tummen upp!
Citera
2013-11-15, 21:32
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Nja, tycker du inte att det allmänt finns en viss skillnad i mäns och kvinnor sexualitet? Den allmänna avtrubbningen, kalla det professionalitet om du vill, är en annan sak.

Jo, men å andra sidan, hur sexigt är det egentligen att glo någon i fittan av en totalt osexuell anledning? Om jag ser en penis utanför sexuella sammanhang så är det liksom bara en dinglig grej som hänger där.
Citera
2013-11-15, 21:49
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
köra upp saker i fittan på okända kvinnor.

Det är såna formuleringar som gör att man älskar Flashback

Jag har alltid höjt på ögonbrynen lite, när jag hört talas om manliga gynekologer.
Jag menar trots den rigorösa utbildningen (vilket jag utgår från att det är),
så är det väl ändå i slutändan kvinnor själva som känner bacongrottan bäst.
Det vore dock intressant att veta vad ni kvinnor (patienterna) själva tycker.

Är det tryggt med en manlig gynekolog, eller föredrar ni en kvinnlig?

Hur det är med mannens situation iom drulen och chokladgaraget, när det gäller oss män
och t ex prostataundersökning, det lämnar jag åt en annan tråd.
Senast redigerad av Figzy 2013-11-15 kl. 21:56.
Citera
2013-11-15, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Finns väl inga analläkare utan det är väl allmänläkare som sysslar med sånt.

Urologer tror jag.
Citera
2013-11-15, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jo, men å andra sidan, hur sexigt är det egentligen att glo någon i fittan av en totalt osexuell anledning? Om jag ser en penis utanför sexuella sammanhang så är det liksom bara en dinglig grej som hänger där.

män är enligt experterna mer visuella i sin sexualitet än kvinnor, så ja det kan vara upphetsande att se en mus även om sammanhanget i sig är osexigt
Citera
2013-11-15, 22:06
Medlem
MisterToms avatar
Medicin och hälsa --> Arbetsliv och arbetsmarknad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem