2013-11-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTEOGENER
Hallå! Tänkte bara kolla om det är någon här som typ börjar känna sig konstig när dom använt någon parfym någon gång? Jag har en Gucci parfym som luktar himmelrike, men dock vågar jag knappt använda den längre, blir typ lite yrslig när jag använt den. Blir inte så av andra parfymer(?) Är det kanske nåt ämne i parfymen jag inte klarar av? // E
Så kan det mycket väl vara, vissa parfymer kommer man helt enkelt inte överens med.
Citera
2013-11-15, 19:46
Medlem
injections avatar
Fick hem mitt Aventus igår och testade den direkt, va inte alls samma parfym som den i sample! Den här är mer rökig på något sätt..påminner mig om aska, sprejade 4 gånger både igår och idag och den dör efter 2 timmar, den jag hade i samplen luktade i två dagar! jag blev kär direkt i den doften, den här? NEJ!! Jag betalde 2000 kr för INGENTING!!
Citera
2013-11-15, 20:05
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Fick hem mitt Aventus igår och testade den direkt, va inte alls samma parfym som den i sample! Den här är mer rökig på något sätt..påminner mig om aska, sprejade 4 gånger både igår och idag och den dör efter 2 timmar, den jag hade i samplen luktade i två dagar! jag blev kär direkt i den doften, den här? NEJ!! Jag betalde 2000 kr för INGENTING!!
Du ska vara glad för att ha fått den lite rökigare versionen, för det är den bästa . Samples skiljer sig ganska ofta från fulla flaskor, ibland lite och ibland mer. Även hur den appliceras påverkar doften. Ge den lite tid, jag tror du kommer gilla den efter lite fler tester.
Citera
2013-11-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av injection

Det är just det som många klagar på när det gäller Creed.
Creed kan, som i detta fall, skilja sig i doft från flaska till flaska. Jag vet vad du menar när du skriver som du gör. Just Aventus är känd för att skilja sig markant, då "batches" (versioner, kan man säga) har blivit mer- eller mindre eftertraktade på marknaden då man börjat gå efter flaskans 'serienummer'. Finns fräschare versioner av Aventus och betydligt, som i ditt fall, rökigare. Tyvärr blir det lite av ett lotteri om man köper online och inte kan se vilken doft det är man får om man nu skulle köpa i fysisk butik.
Citera
2013-11-15, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du ska vara glad för att ha fått den lite rökigare versionen, för det är den bästa

word. Fick den fruktigare, men testade den rökigare.
Citera
2013-11-15, 21:45
Medlem
NirvanAs avatar
Vad är det för nummer som gäller?

Är det någon som vet vad B12001(tror jag att det står, syns skitdåligt) är för batch, är den frisk eller rökig? Jag tycker min är både och... fast jag vet å andra sidan inte hur frisk eller rökig vardera sort är...
Citera
2013-11-15, 21:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vad är det för nummer som gäller?

Är det någon som vet vad B12001(tror jag att det står, syns skitdåligt) är för batch, är den frisk eller rökig? Jag tycker min är både och... fast jag vet å andra sidan inte hur frisk eller rökig vardera sort är...
Vet inte, vet bara att den jag har är rökig, och det är A42B10K02.

Edit: Förresten så har jag också upplevt min som både rökig och fruktig fast vid olika tillfällen. Jag tror temperatur och luftfuktighet kan påverka hur man uppfattar doften.
Senast redigerad av irrbloss 2013-11-15 kl. 21:54.
Citera
2013-11-15, 22:00
Medlem
Min Aventus har: A42B10K03
Citera
2013-11-15, 22:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Min Aventus har: A42B10K03
Du köpte din på NK också va? Vi har säkert köpt ungefär samtidigt då...
Citera
2013-11-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du köpte din på NK också va? Vi har säkert köpt ungefär samtidigt då...

Nej, köpte den i USA faktiskt .
Men vi kanske köpte den vid samma tid/år.
Citera
2013-11-15, 22:57
Medlem
injections avatar
Min batch: S42B13002
Citera
2013-11-15, 23:30
Medlem
NirvanAs avatar
A42B12D01 är min batch, rätt ska va rätt...

12 har jag för mig är tillverkningsår iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in